Hallo, Mijn dochter heeft de afgelopen dagen al een paar keer geroepen dat ze pijn in haar buik heeft. Wat doen jullie als je kindje zoiets zegt?
Misschien heeft ze dan honger. Mijn dochter zegt dat ook vaak als ze honger heeft of juist als haar buik vol is. Het kan ook zijn dat ze moet plassen.
hier roept ze t om de haverklap. als ze wil eten, als ze gegeten heeft en genoeg gehad heeft of als ze moet poepen
Mijn zoontje klaagt dus ook heel veel over buikpijn. Echt een paar keer per week maar niet dat hij dan honger heeft of moet poepen ofzo. Hij gaat dan op de bank op zijn buik liggen. Ga binnenkort toch maar naar de dokter. Heb zelf ook vaak last van buikpijn hoor dus weet hoe hij zich voelt!
Als je dochter het vaak zegt zou ik toch even langs de ha gaan, gewoon voor de zekerheid. Hier zei mijn zoontje het ook 2 keer de laatste dagen en nu blijkt hij ziek te zijn. Hij heeft hand-voet en mondziekte en daar hoort misselijkheid bij dus waarschijnlijk had hij daar een zere buik van. Er hoeft niks aan de hand te zijn, maar zou het toch even checken. Lijkt mij dat ze zoiets niet voor niks zeggen.
Ik ben er idd bij onze dochter nu achter.... dat wanneer ze zegt dat ze buikpijn heeft dat ze dus eigenlijk moet poepen. Of beter gezegd, dat ze eigenlijk al te lang heeft gewacht Normaal gesproken gaat ze goed uit zichzelf naar t toilet, maar ik begrijp van haar dat ze s morgens op de Kindergarten alleen maar plast en niet poept... doet ze kennelijk alleen thuis.... dus ja... dan krijg je wel ns buikpijn van t ophouden.
Hier wordt het ook heel vaak geroepen. Vooral aan tafel, als mijn dochter niet wil eten, dan heeft ze buikpijn. Nu zegt mijn zoontje het ook. Toch moet je eerst uitsluiten dat er niet iets anders aan de hand is (verstopping, spanning, ...). Kleine kinderen kunnen nog niet alles verwoorden, ook emoties worden vaak omgezet in buikpijn. Het komt in ieder geval veel voor.
Mijn dochter zegt dit als ze dingen spannend vind.Ze klaagd dan veel over buikpijn en als we door vragen dan zegt ze dat het komt omdat ze het spannend vind. Bijvoorbeeld: Dagje weg,bezoek opa oma,verassing.
Kleine kinderen vatten heel veel onder 'buikpijn', heb ergens gelezen dat ze nog niet in staat zijn de pijn exact te localiseren. Kan dus even goed hoofdpijn zijn, of oorpijn of pijn in de grote teen.. of in het algemeen 'niet lekker voelen' kan ook buikpijn genoemd worden. Als ze veel klaagt misschien even een bezoekje aan de huisarts?
Buikpijn kan inderdaad van alles zijn. Eva klaagde ook over buikpijn toen ze een fikse oorontsteking had, ze was toen bijna 3 jaar.
Quincy zegt ook regelmatig dat ze buikpijn heeft. Ik vraag haar dan hoe het komt, vaak is het dat ze moet poepen maar ergens druk mee bezig is of was en de tijd niet neemt, als ik dan zeg, zullen we dan de buikpijn maar gaan oplossen door toch te gaan poepen op de wc, dan is het zo over, dan is het goed. Het is ook dat ze jeuk pijn noemt, dan zegt ze, kriebelen daarna pijn over. Als je het niet kan achterhalen zou ik naar de ha gaan.
Hier is het meestal dat ze honger heeft of als ze moet poepen. Ze wil het ook wel roepen als ze moe is trouwens, maar dat ze moe is wil ze dan natuurlijk niet toegeven
Dat klopt ikkie, kleine kinderen kunnen niet aangeven waar ze precies pijn hebben dus word t heel vaak buikpijn. Kan dus net zo boed zijn dat ze last van de oortjes heeft bijvoorbeeld. Lastig wat er mee te doen, misschien nog even aankijken of ze ergens anders last van heeft of anders ff overleggen met de huisarts. Kan bete altijd een keer te veel gaan dan te weinig.