Sinds ongeveer een week heeft m'n kereltje hele kleine zout-achtige wit/doorzichtige korreltjes in zijn pamper. Tijdens de kraamweek heeft hij dit ook een keer gehad, en de kraamverzorgster zei toen dat dit zoutkristallen zijn. Nu heeft hij het weer, ik vroeg me alleen af waar dit door komt? En of het misschien kwaad kan... Iemand ervaring hiermee?
Mijn kleintje heeft dit ook wel eens gehad, maar het kwam niet uit de urine maar uit de luier.. Als het goed is zijn het een soort absorptiekorrels (is ons toen verteld), lijkt een beetje op kristalletjes maar voelen gelei-achtig aan.. Vaak is de luier dan erg nat en komen die korreltjes naar buiten, ik heb nu pampers en die hebben het eigenlijk nooit, maar eerst had ik kruidvat luiers en daar had ik het soms al bij een kleine plas luier...
Hahaha dat zijn idd de korreltjes die het vocht opnemen in de pamper... als de pamper erg vol is, of een klein stukje kapot komen deze eruit...
precies dat is ons toen ook verteld.. toch gek dat een kraamverzorgster dan zegt dat het zoutkristallen in de urine zijn, ik heb daar ook nog nooit van gehoord
hahaha, oh echt... sorry hoor Begon al bijna te denken dat het iets te betekenen had, maar dit zit dus in de pamper! Ja weet ik veel, ben nog maar een beginnende mama Maar bedankt voor de reacties hoor!
Haha ja kan mezelf voorstellen dat je het vreemd vindt als je kraamhulp zoiets zegt... Wat een doos! Hihi niks aan t handje
Wat een doos inderdaad! Zoutkristallen.... het zou niet best zijn als je kindje die in zij urine had en bovendien zou je ze dan met het blote oog niet kunnen zien hoor! Als je kind zulke brokken zout uit zou piesen zou hij heel veel pijn hebben! Even wat vaker de luier verschonen meid! Ik heb 1x meegemaakt dat mijn zoontje zo'n bonk van een luier had, dat die scheurde.
Wat een gekke kraamhulp! Dat komt inderdaad gewoon uit de luier, als die al behoorlijk volgeplast is. Geen zorgen dus