Peuter 2,5 blijft maar overgeven....Maak me zorgen!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door jannanas, 19 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Hoi allemaal,

ik hoor graag even van jullie, of er nog tips of ideeen zijn!

Mijn dochter, 2 jaar en 7 maand, is sinds donderdagochtend aan het overgeven. Woensdag niets aan de hand, en donderdagochtend 6.00 uur was het ineens mis. Eerst alle maaginhoud eruit, en daarna kwam elk slokje wat erin ging er met 10 minuten ook weer uit. Op advies van dokter begonnen met om de 10 minuten een theelepeltje water geven. Alleen had ze zo'n vreselijke dorst, de hele dag bleef ze maar vragen om drinken.
    's Middags ook diarree erbij, ongeveer zo'n 6 keer in totaal, en het werd elke keer minder. We begonnen ons toch wel zorgen te maken, je zag haar achteruit gaan. Ze had buikpijn, huilde continu en bleef maar om drinken vragen. Daarom toch nog even met de dokter gebeld en die zei dat we meteen even moesten komen.
    Toen we bij hem kwamen, schrok hij van haar. Ze was heel lusteloos, sloom, reageerde niet echt alert. Waarschijnlijk een maag-darmvirus. Er waren 2 opties, of meteen door naar ziekenhuis voor sonde of nog proberen thuis met domperidon ( remmer voor braken) en ORS. Dit laatste hebben we gekozen, we waren erg geschrokken van opname, hier hadden we helemaal niet aan gedacht. Huisarts gaf aan dat als het met een paar uur niet beter ging we naar de huisartsenpost moesten bellen.
    Maar ook 's avonds ging het overgeven door. Daarom HAP gebeld, en we moesten angskomen. Dus met een ziek sloom kind, in de auto. Lang wacten op onze beurt, en toen zei de arts: ik vind het nog wel gaan, en durf haar vanavond nog wel naar huis te sturen. Ze is wel sloom, maar volgt nog met haar ogen wat er gebeurt, dus is ze nog alert genoeg.
    Dus weer naar huis, met een kind wat panisch vroeg om drinken. Drinken gegeven, maar wederom spugen, spugen.
    De nacht ging het was beter. Ze hield de beetjes drinken binnen. Wel trilde ze 's nachts van de dorst en greep de beker zo'beetje uit onze handen! Zo ontzettend zielig om te zien! Ze werd telkens zelf wakker, en riep dan om thee/sinaasappel.
    De volgende ochtend ging het redelijk. Ze wilde een paar hapjes brood, maar vooal veel drinken. En het bleef erin, dus hebben we dat gegeven. Ze was ook weer een stuk actiever.
    Gistermiddag werd ze wel weer sloom, en wilde niet meer drinken en eten.
    En ja hoor, vanmorgen was het weer mis. Nu alweer twee keer gespuugd, dus weer begonnen met de pillen tegen braken en ORS.
    Nu ligt ze naast me op de bank te slapen.

Wat moeten we nu? ALs dit een gewoon verloop van een virusje is, dan moeten we gewoon afwachten. Maar ik zie mijn meisje zo ziek, en zo niet zichzelf, dat je je zorgen gaat maken over wat er aan de hand is.
    Voor de duidelijkheid: ze heeft geen koorts, gister een beetje verhoging, wel hele rode wangen. Sinds gisteren zucht ze heel vaak, net alsof ze kortademig is. Ook is ze continu aan het smakken. Ze heeft diarree meer, maar stinkt wel bij windjes.

Wie herkent dit? Of heeft tips? Is dit iets om weer de HAP te bellen, of is het een kwest van gewoon uitzieken?

2. MaRita

MaRita Actief lid

18 okt 2008
    465
    10
    18
    I zou gewoon naar de HAP gaan!

3. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    volgens mij zegt jou intuitie dat het niet ok is!
    En dan moet je bellen! jij kent je kindje als ouder zo goed!
    Ik hoop dat ze snel opknapt

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik zou de HAP bellen.

Dat zuchten kan ook betekenen dat ze misselijk is.

5. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ik heb ook wel eens gehoord cola waar de prik uit is en niet koud. Langzaam lepelen. Dat gaat een bacterie tegen,
    Maar bij jou zou ik zeggen echt even langs de HAP gaan!

6. liebrando

liebrando Niet meer actief

na de huisarts en als je het niet vertrouwd gewoon doorrijden na het ziekenhuis. Wij hadden het met onze zoon van toen 3 jaar. Hij reageerde nergens meer op sliep alleen nog maar, riep ook steeds ik wil slapen. Ogen draaide weg en drinken en eten kwam er niet in. Huisarts zei ach af en toe ors komt het wel goed. Ja ammehoela hij is normaal heeeeeel druk en nu zat er geen leven in. Dus wij zouden na het ziekenhuis savonds, ze zouden ons echt niet naar huis sturen met een kind dat niet eens meer "leeft". Maar meneer werd ineens wakker en wou wat drinken uit zichzelf, heb hem meteen 2 ontbijtkoeken gegeven en een appel. Meneer heeft daarna de hele nacht in zijn slaapkamer lopen stuiteren maar dat nam ik zeker voor lief omdat ik mijn mannetje weer terug had!! 3 dagen is ie van de wereld geweest en de huisarts greep maar niet in dan maar ziekenhuis. Maar dat hebben we gelukkig niet meer hoeven doen. Maar als me dit weer zou overkomen met 1 van me 3 kids dan ga ik meteen door na de ziekenhuis ik heb het wel gehad met de huisarts, want dit was niet de eerste keer dat de huisarts zo makkelijk is!!

Succes meis als je gevoel zegt dat het niet klopt dan meteen ingrijpen!

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik hoor het om me heen hier en daar, en zie iig aan Thirza dat het verloop van de griep dit jaar erg grillig is: dan een dag niet lekker, dan een dag weer OK...
    Ik hoor dus meer van kids die er zo heftig bij overgeven en alles, maar als je ongerust bent, is het altijd goed om even de HA te bellen: die kan je toch het beste gerust stellen, denk ik :)

8. mickey80

mickey80 Actief lid

24 aug 2008
    359
    1
    18
    hoi,
    Mijn dochter heeft dit vorige week van zondagnacht tot vrijdag gehad. Het was dus eenhardnekkig griepje. En een verschil per dag ja. Zielig he!
    ik ben ook 2x bij de huisarts geweest gewoon ook om na te laten kijken of er niet ergens een ontsteking zat en of ze nog genoeg vocht had.
    Gewoon bellen hoor.

9. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Hoi ho!

Bedankt voor jullie reacties.
    Even een update: gisterochtend is ze echt heel ziek geweest. Liggen kreunen en draaien op de bank, niets kunnen en willen, soms weer in slaap zakken en dan weer wakker.
    Na een poosje begon de zetpil tegen braken weer te werken, ze hield weer kleine beetjes binnen. In de loop van de middag knapte ze weer wat op, en gisteravond wilde ze zelfs weer een cracker eten.
    Vannacht goed geslapen, niet meer gespuugd. En vandaar is ze weer redelijk te spreken. Ze is nog wat knorrig, en chagie, en eten doet ze ook niet echt, af en toe ee muizehapje. Maar het drinken gaat weer, spugen is ook over. Dus hopelijk zijn we er nu echt een beetje door, en knapt ze langzaam weer op.Ik heb nog twee pillen over tegen het spugen, maar als het vandaag of morgen wel weer begint ga ik toch nog even langs de huisarts ter controle. Gelukkig is de HAP ons bespaard gebleven!

Tjonge, wat kan zo'n kleintje dan ziek zijn! Echt heeeel zielig, gaat je door merg en been. En wat heb ik me de afgelopen dagen sufgewassen zeg!!!
    Nu allemaal beetje bijkomen, mijn accu is nu ook een beetje leeg....

Deel Deze Pagina