verjaardagskado kind, hoe duur?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Happymam, 26 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.035
    2.898
    113
    't Gezellige Brabant
    Voor ons eigen kindje weet ik het nog niet. Ze is net geboren en wordt nu enorm door het kraambezoek verwent. Als ze wat nodig heeft, koop ik dat gewoon, speelgoed speelt ze nu toch nog niet mee ook. Voor kindjes van familie en vrienden doen wij zo rond de 10-15 euro. Voor de volwassenen zo rond de 20. Iets meer of minder als het zo uitkomt. Bruiloften en geboortes altijd wat meer.

Ik ben wel benieuwd naar jullie "gevoel" als jullie zelf (of je kinderen) wel duurdere kado's krijgen. Ik houd me stug vast aan het budget wat wij er voor hebben gesteld en zeg ook altijd dat we niets duurs hoeven. Meestal probeer ik een kadootje te verzinnen wat ongeveer de richtprijs heeft van wat ik zelf zou geven. Maar toch krijgen we geregeld duurdere dingen. Van (schoon)ouders vind ik dat niet erg, maar van broers/zussen en vrienden bijv. wel. Moet ik me dan gierig voelen, omdat ik dat niet doe?

En wat doen jullie als er om een duur kado gevraagd word? Laatst werden we uitgenodigd om te eten bij schoonouders. Verder werd er niets gezegd. Bleek dat ze dat min of meer voor de verjaardag van schoonzus deden en of we even mee wilden betalen (35 euro, bijna 2x zoveel als wat wij "normaal" doen) aan haar verjaardagskado :(. Bij mij gaan dan m'n haren recht overeind staan. Stel ik me dan aan of hadden ze dat best van tevoren even kunnen vragen? Zij kunnen toch niet in onze portomonnee kijken?

2. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Kijken niet naar het geld wat we uit geven aan haar verjaardag. Als we en zij het leuk vindenn dan gaat t mee

Doen 15a20euro voor cadeau's vrienden en familie.
    Onze ouders en broers 25euro.

Wat mensen uitgeven aan een cadeau voor onze dochter vind ik ook niet belangrijk, als het maar uit een goed hart komt!

3. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

T ligt hier net aan wat ze op dat moment w el kunnen gebruiken.. Eerste keer iets duurs en de andere keer iets goedkoops, maar meestal niet boven de 100 euro..

Voor kinderen van vrienden ga ik rond de 20 euro, ook voor verjaardagen van vrienden.. Voor familie rond de 30 of hoger

Maar meestal ligt het er bij vrienden en familie er ook aan wat ik kan missen, als we weinig geld hebben op dat moment kan het ook wel gewoon een tientje zijn..

4. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.809
    9.316
    113
    Gelderland
    Kijk niet echt naar een specifiek bedrag maar naar wat hij zou kunnen gebruiken. Koop wel altijd een nieuwe set kleding ( kreeg ik vroeger ook altijd voor mijn verjaardag en dan vond ik altijd zo leuk:) )
    En daar komt dan nog een leuke taart bij + uitdelen kdv. Al met al ben ik denk al gauw >200 euro kwijt om zijn verjaardag te vieren incl alles.
    Dit jaar koop ik denk een gezamelijk groot cadeau en voor allebei een kleinigheidje + kleding. Nov is de jongste jarig dan Sint en kerst en dan in feb is de oudste jarig. Daarbij kom ik om in het speelgoed en zou ik wel graag een trampoline willen of speelhuis.

Voor anderen meestal tussen de 10 en 20 euro. Wat mijn zoon krijgt van anderen weet ik niet en maakt me ook niet uit ;) Gezelligheid en samen vieren vind ik belangrijker.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Onze eigen kinderen probeer ik tussen de 50-75 euro te houden. Soms wordt het meer soms minder. Julian had ik voor zijn eerste verjaardag maar iets van 30 euro gegeven. Toevallig waren net dingen afgeprijsd van 40 euro naar 10 euro...et cetera

Maar dit jaar wordt het een fiets, duplo en meer, dus wel rond 100 euro...

Voor nichtjes/neefjes 15 euro
    Klasgenootjes 5-7 euro

6. Vosjejemi

Vosjejemi Bekend lid

24 jun 2011
    760
    1
    0
    Hier ook niet echt een bedrag wat we uitgeven aan een kado voor onze eigen kinderen, kan 50 euro zijn maar ook 250, ligt eraan wat ik leuk vind en wat ze graag willen hebben.

Voor onze petekindjes (2stuks) doe ik 100 per kind met verjaardag.
    En de neefjes en nichtjes wat ik veel zie rond de 30 euro.
    En van vriendinnen de kinderen hebben we afgesproken 20 euro per kind.
    En bij een kinderfeesje het liefst 7,50 maar nooit meer dan 10 euro.

Ooh wat andere geven maakt me niet veel uit, kan niet in ander mans buurs kijken, als ze iets krijgen vind ik het leuk, of het nu voor 5 euro is of 500 euro.

7. Vosjejemi

Vosjejemi Bekend lid

24 jun 2011
    760
    1
    0
    Ik vind idd dat je schoonouders dit hadden moeten overlegen met jou, iedereen heet idd zijn eigen centen en je kunt niet zomaar zegen dat betaal jij.

8. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik sta er van te kijken wat er voor bedragen voorbij komen.
    Hier is het een kleinigheidje en wordt uk niet echt verrast met een cadeau van 100 euro. Ook niet door familie.
    We hebben geloof ik 25 euro uitgegeven en geven aan familie tussen de 5 en 10 euro uit. Denk ik ... persoonlijk vind ik het leuker als mensen langs komen met iets zelf gemaakt of 5 euro uitgegeven waar echt over is nagedacht dan iets wat mega veel kost en waarbij je je afvraagt wat daar de achterliggende gedachten van is.

9. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'peuter en kleuter'

10. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Het hoeft elkaar toch niet uit te sluiten?
    Nu doe je net alsof mensen die een groot cadeau geven daar niet over nagedacht hebben.

11. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Onze dochter is enigs kind en krijgt van ons een verjaardagscadeau tussen 50 en 125 euro ongeveer. Maar als het duurder zou uitkomen, maken we ons daar niet druk om. Van de opa's en oma's krijgt ze (van beide kanten) tussen de 50 en 75 euro. Van broers/schoonzussen ongeveer voor 15 euro.

Voor Sinterklaas krijgt ze ook ongeveer voor 100 euro. Kleding geven we niet voor verjaardagen/Sinterklaas; dat vinden mijn man en ik geen cadeautje. Dat is een levensbehoefte.

Ik heb maar één nichtje. Zij krijgt een cadeau tussen 15 en 20 euro. Voor de kindjes van vrienden geven we tussen de 10 en 20 euro uit. Meestal vragen we gewoon aan de ouders wat ze graag willen hebben.

12. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Niet zo afgesproken eigenlijk. Iedereen doet wat hij/zij zelf wil! Mijn dochters zijn aan de ene kant nog de enige twee kleinkids (van mijn ouders), dus daar worden ze wat meer verwend. Wij kijken zelf gewoon wat we leuk vinden. Vorig jaar hebben we een groot, dik voorleesboek gegeven. Was niet duur, maar we lezen er nog steeds uit! Dit jaar krijgt ze een nieuwe fiets, en dat is uiteraard weer duurder.

Eerlijk gezed vertik ik het om een vast bedrag te doen. Dan is het nog lastiger om een cadeau te zoeken, omdat het ook nog een bepaalde (euro) waarde moet hebben. Ik vind het veel belangrijker of het iets is waar ze echt mee zal spelen. Ik koop dus ook niet standaard iets wat zij denkt te willen, maar ook iets waarvan ik denk dat ze daar lang plezier mee zal hebben.

13. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Hier ook verschillend. Meestal rond de 100 euro. Kinderen van vrienden rond de 10 a 15 euro. Dat vind ik meer dan genoeg.

14. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Van ons heeft ze dit haar bed+alles eromheen gekregen en een armbandje. Dus dat was wel een paar honderd euro, maar ja, sowieso nodig.
    We wilden haar ook nog een fiets geven, dus die heeft ze van oma gehad en wij hebben nog wat bijgelegd (fiets was 125).
    Andere kant krijgt ze ongeveer 50 euro van oma&opa, rest familie tussen 20-40 euro per stel schat ik..

Deel Deze Pagina