Zoontje 3,5 jaar "brutaal"

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Gijsje, 5 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Mijn zoontje van ruim 3,5 is eigenlijk een heel makkelijk mannetje alleen de laatste tijd word meneer brutaal. Ik weet ook hoe het komt,hij heeft 2 oudere puberneefjes waar hij regelmatig is (Ik ben alleenstaande moeder en mijn schoonzus past een paar keer per week op als ik ben werken,dan is hij bij hun).Natuurlijk heb ik gevraagd hier rekening mee te houden maarja 2 pubers....je snapt het wel.
    Het is vooral het terug praten wat ik echt niet leuk vind...Ga je even schoenen opruimen.. doe het zelf krijg ik als antwoord of ik krijg iets van een geluid van trrrrr ofzo,ook worden er soms woorden gebruikt wat echt niet kan. Hij weet niet eens wat ie zegt of wat het betekend het is echt nadoen.
    Hoe ga ik hier mee om? Heb het tot nu toe genegeerd maar eigenlijk vind ik dit gewoon echt niet kunnen dus vind ook niet dat ik het zomaar kan laten gaan.
    Op de voorschool heeft ie dit gedrag niet (gelukkig,met de juf besproken).

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Gewoon een waarschuwing geven dat dit niet kan, en als hij na een waarschuwing nog brutaal is/de schoenen niet opruimt, gaat hij even in de hoek/op de gang. Als je het laat gaan is het hek van de dam, is mijn mening. Hij wordt alleen maar groter/wijzer en zal straks merken dat hij met die verbale macht ook strijd kan winnen.

3. Amethist

Amethist Niet meer actief

Mijn zoontje is ruim 2,5 en zelfs die geeft soms al een grote mond als ik hem vraag/zeg even iets op te ruimen. Dat accepteer ik echt niet. Ik zeg hem duidelijk dat hij niet zo brutaal moet doen/niet zo'n grote mond moet hebben, ik zeg hem nogmaals het betreffende speelgoed oid op te ruimen en als hij dan weer weigert en/of een grote mond geeft mag hij even in de gang op het krukje zitten.

Ik zou het zeker niet negeren, maar juist goed duidelijk maken dat je niet van een grote mond gediend bent.

4. Vagans

Vagans Niet meer actief

Sluit me geheel bij mn voorgangsters aan. Succes

5. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ja, ik sluit me daar ook bij aan.
    Heel herkenbaar trouwens, krijg ook vaan een "ja, daaaggg" te horen.
    Of een heel boos commando iets te doen of te pakken of opzij te moeten. En die blik er dan ook bij he.... whehe. Evil peuterterror :p

6. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Herkenbaar! Hij praat me ook wel eens na op een zeikerig stemmetje oooohhhh zooo irritant. Hier gaat in de hoek maar goed, hopelijk slaat het dan wel aan

7. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Thanks dames,vind het lastig omdat het echt nadoen is. Maar ik ga het wat strenger aanpakken,vind het ook echt niet kunnen!

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Klinkt bekend. Die van mij schreeuwt terug dat IK mn grote mond moet houden. Incl wijjzend vingertje en dr mededeling dat ik anders naar xe gang moet:)
    Stiekem moet je er om lachen maar aan de andere kind wil ik dit gedrag niet accepteren. Hier gaat ze ook na een waarschuwing naar de gang.

Deel Deze Pagina