Te groot voor 86, te klein voor 92

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door suikerfee, 24 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    Zoals de titel al zegt, onze dochter is te groot voor 86, te klein voor 92.

Wie heeft dit probleem ook en waar slaag jij voor kleding??

Alvast bedankt

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ander merk proberen :) . Ik heb dit probleem eigenlijk nooit gehad. Er zijn altijd merken die groter of kleiner vallen. Echt precies in een maat zitten ze zo weinig.

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

maat 86 en 92 zijn rare maten omdat het ene de grootste is van de babymaten en 92 de kleinste kindermaat is.

Wat is het probleem? De breedte of de lengte van de kleding?
    want hier heb ik het probleem dat 86 te kort begint te worden, maar maat 92 is hem te breed (heb dat probleem elke keer bij het veranderen van maten). Met shirts/truien heb ik geen problemen.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.876
    113
    Ander merk proberen inderdaad of bv. een 86 kindermaat ipv een 86 babymaat. En voor de dingen die niet goed vallen: nog even mee wachten of anders voor die korte tijd dat het duurt iets te kleine of te grote kleding laten dragen.

5. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    92 is echt veel te groot, broeken zakken van haar billen. Ook met de taileband op zijn strakst.
    Het gekke is dat ze korte of driekwart broeken wel past in 92

en shirts zijn erg breed inderdaad, terwijl 86 dan weer te strak zit.

Ik vind de overgang zo groot, ook veel shirts zonder knoopjes in de nek.

Bij de hema laats wel een shirt combimaat 86/92 gekocht en dat zit goed, welke winkels merken hebben dit nog meer.

Sorry zie nu dat ik niet zo duidelijk was met het "probleem"

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.876
    113
    Jurkjes en leggings laten dragen. :D :)

Noppies en Mexx vind ik vaak wat kleiner vallen, net als de Primark (en die hebben sowieso ook een andere maatvoering). Goedkopere winkels als Zeeman en Wibra hebben ook wel eens kleiner vallende dingen (en ook juist mega dingen).

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

H&m valt zo groot/breed dat 86 hem nog makkelijk past. Hema 86/92 inderdaad. V&D valt ook niet zo groot en breed. c&a kan ik ook nog weleens wat vinden, maar niet alles vind ik leuk daar.

@niekekris: dat is wel een voordeel met een smal meisje, met een jongetje minder succesvol. Hoewel ik vermoed dat leggings ook van zijn kont zakken ;)

8. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Inderdaad eens bij andere merken proberen...
    Hier ook zo'n lange en smalle griet!
    Inderdaad ook veel leggings met rokjes hier.
    De broeken die haar echt als gegoten zitten zijn de super skinny jeans van de H&M, zijn ook een beetje stretchbroeken.
    Staan ook erg leuk onder een tuniekje of gewoon met een shirtje erop...

Verder valt noppies ook smal inderdaad.

9. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Mexx kleding valt altijd net geen maat kleiner en smaller. Wij losten dat op door eerst de bovenkleding te switchen en dan de broeken pas.

10. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    O ja noppies dat ik daar niet aan heb gedacht! Dat was voor haar veel te smal als baby zijnde haha.

H&M die broeken ken ik, die zaten haar altijd goed. De laatste tijd niet meer zo, misschien nu wel weer.

Bedankt voor de tips! Had ff geen zin om de stad in te gaan om op zoek te gaan dacht vraag het eerst even hier :)

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.876
    113
    Yolanthe: Bij een jongetje inderdaad minder succesvol. :D Gelukkig heeft TS een meisje. :) En dan Noppies leggings, die vallen vaak mooi smal. :)

H&M was hier leuk voor de oudste tot ze zindelijk was...toen flodderde het opeens... Ze heeft nu een mooi zittende broek van Frendz, maar dat was een mazzeltje, volgens mij. Heb verder twee broeken van Retour voor haar, die vallen ook smal. :)

12. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Hier net zo, we zitten er net tussen in. 86 kan nog net, 92 is toch wel aan de ruime kant, maar wat me nog het meest stoort is dat de halsjes zo wijd zijn, romper (hema) komt er onderuit. Waardeloos, ziet er zo slonzig uit.

13. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Ik heb dat hier juist met een 92 en een 98.

Mijn dochter van 17 mnd oud is 93,5 cm.
    Vooral broeken 92 zijn flink hoogwater.
    Maat 98 zit goed kwa lengte maar omdat ze nu maar 10,7 kilo weegt zakt het van haar bibs af dus moet echt elastiek broeken hebben.
    Ook leggings maat 98 vallen zo breed.
    Maar kwa lengte echt nodig.

92-98 valt ook vrij kort vind ik dus is best moeilijk shoppen :(

14. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.669
    1.427
    113
    Dat probleem hier ook gehad en toen bleek h&m gewoon mata 86/92 te hebben en dat paste toen erg goed, dus misschien daar eens neuzen

15. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    hoe lang en zwaar is je dochter?

16. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jurkjes/tuniekjes en leggings. Mijn dochter heeft daar tot voor kort continu in gelopen. Nu ze naar school gaat draagt ze slim-fit spijkerbroekjes van bijv. WE fashion. Zij is ook heel smal qua postuur.

Leggings kocht ik vaak bij V&D. Die vallen niet zo breed. De driekwart leggings bij H&M.
    Shirts kun je een tussenmaatje proberen zoals 86/92. Of langs winkels waar ze niet zo breed vallen. C&A slaag ik geregeld voor mijn dochter, dat valt niet zo breed. H&M valt groot uit.
    En bij V&D vallen de maten qua shirts ook kleiner uit vind ik.

Deel Deze Pagina