Mijn jongste zoontje heeft een bril met heel sterke glazen. Doordat de glazen zo sterk zijn, zijn ze aardig verdund (en daarmee heel erg duur). Hij heeft de bril nu net een half jaartje, maar de glazen zien er niet meer uit. Alleen maar krassen, uiteraard had ik er eentje met een kraswerende laag. En als het nu zo zou zijn dat hij er onvoorzichtig mee was, maar dat is dus helemaal niet zo. Hij is een rouwdouwer, maar met zijn bril enorm voorzichtig en hij zet hem nooit zelf af. Dat doe ik alleen en ik ben ook de enige die hem schoonmaakt. Daarom vraag ik mij dus af, is het normaal, dat bij normaal gebruik (het is wel een kind natuurlijk, dus nooit zo voorzichtig als een volwassene) het glas nu al zo vol zit met krassen? Zou ik dit nog aan kunnen kaarten bij de opticien of heeft het geen zin?
Nee heb je ja kun je krijgen? Ik zou rustig het gesprek aan gaan, niet op hoge poten dat je het schandalig vindt, maar overleggen en kijken wat mogelijk is. Ik denk nl dat je officieel nergens recht op hebt want een kras kan echt alleen maar komen door ergens langs te gaan maar dat het na een half jaar al slecht is lijkt me zeker de moeite waard om over in gesprek te gaan.
Haha, dat was ik ook zeker niet van plan hoor. We hebben daar heel goede ervaringen en dat wil ik graag zo houden. Ik vroeg mij ook af of er niet een oplossing zou zijn? Polijsten (kunststof?) of wat dan ook. Zo zonde. En de kras komt waarschijnlijk doordat hij wel eens valt met zijn bril op. Ben dan ook geenszins van plan de opticien ergens van te beschuldigen oid. Weet ook wel dat kraswerend niet anti kras is, maar ik vind het wel opvallend veel krassen. Zeker voor een kindje dat ook nog eens er heel voorzichtig mee omgaat. Hij moet sowieso waarschijnlijk eind juli wel een hogere sterkte, maar misschien dat er tot nu toe iets aan gedaan kan worden. Nieuwe glazen is dus niet nodig voor die paar weken, maar hij ziet er wel slechter door. En misschien nog tips voor een volgende keer? Een speciaal soort glazen? (al hadden we al alle lagen volgens mij). Ik hoor ook wel kinderen die wel 2 jaar met hun bril doen.
Hmmm vind dat niet normaal. Mijn jongste (roekeloos, onhandig etc) heeft zijn brillen driekwart jaar en nu komen er langzaam krassen op. Zijn gewoon specsavers brillen.
we hebben dat een keer gehad dat de bril veel te snel vol met krassen was. de winkel nam het terug en gaf ons nieuwe glazen binnen een paar weken. gratis. de coating was niet goed.
hier beide een bril en herken het niet hebben een opticieen waar je een verzekering kunt afsluiten voor 40 euro voor 3 jaar en valt dit ook onder
Ik herken het wel en betaal bij de speciaalzaak 150 euro voor twee glazen. Binnen no time zitten de krassen er op. Begin er nu behoorlijk ban te balen, want het wordt wel een duur geintje zo. Bedenk me nu dat ik er idd ook gewoon eens meer terug had kunnen gaan. Onze dochter van 4,5 is een heel rustig meisje. Ik heb werkelijk waar geen idee waar deze krassen vandaan zijn gekomen. En ook niet bij de vorige glazen.
Mijn dochter heeft aardig wat krassen op dr bril maar kan er nog fatsoenlijk mee kijken. Waarmee maak je de bril schoon? Want van die vochtige schoonmaakdoekjes bijvoorbeeld kunnen ook krassen geven
ja sommige agressieve schoonmaak stoffen beschadigen de krasvrije coating. maar nog steeds als de winkel dat niet zegt bij het verkopen dan mag je het gewoon terug brengen.
Ik spoel hem af met lauw water en soms met een beetje afwasmiddel. Afdrogen doe ik met een hydrofiele doek, dus daar kan het niet aan liggen lijkt mij.
Ik herken het ook niet! Mijn zoon van 6 heeft vanaf zijn 3de een bril. Eerste 2 brillen van de specsafers en zijn 3de en 4de bril van een speciale optische opticien. Hij doet alles met bril, zwemmen, gymen op de trampoline, stoeien en dus ook vallen, bril in stukken, maar nog nooit krassen op de glazen. Ik maak zijn bril schoon met een vochtige handdoek of hydrofiel of zo'n speciaal doekje dat je bij de bril krijgt. Ga naar de opticien en laat het zien, het klinkt als een coating probleem
Idd wanneer er citroen in zit mag je dat niet gebruiken. Ik heb een speciale spray + doekje vab de pearl die zijn erg fijn. Bij de jongste ook een dure bril en glazen (200 euro alleen de glazen) gekocht. 1 jaar later erg veel krassen er op. Nu bij de pearl nieuwe glazen er in gezet en heb er gratis verzekering bij. Houd in dat ik binnen 2 jaar altijd set nieuwe glazen gratis mag laten plaatsen.
Waarmee maak je het schoon? Met van die brilpoetsdoekjes of met een echt zachte doek die er voor is Die aparte verpakten zijn van papier waardoor er sneller krassen inkomem.
Nee echt alleen met zachte doekjes. Alleen ik heb wel eens afwasmiddel met citroen gehad, zeiden er niet bij dat dat niet mocht. Misschien dat het probleem? Nou ja, vraag het in elk geval wel even na binnenkort. Ga denk ik ook een verzekering /abonnement afsluiten. Bij ons in het dorp betaal je 9-15 euro per maand (afhankelijk van de opties qua glazen ), het 1e montuur voor de helft van de prijs en de glazen gratis en daarna alles (2e bril, zonnebril, glazen), met 50% korting. Kan best uit denk ik.
Hier al 4 jaar brillen van pearle, en 1 bril heeft diepe krassen gehad, maar dit was door vallen. De andere brillen zien er qua glas steeds nog prima uit
Mijn zoontje heeft ook een flinke + sterkte. Ook extra dun geslepen glazen. Ik heb bij de orthoptist nagevraagd of dit kwaad kon. Maar volgens haar ondervond hij er geen hinder van. Dus wij laten het eerst zo.