Ik loop sinds kort bij de gynaecoloog en kreeg de uitslag van mijn bloed. (Bloedonderzoek gebeurd standaard bij iedereen). Mijn bloed was op zich goed, alleen kwam naar voren dat ik meer mannelijke hormonen heb dan normaal. (Wist uberhaubt niet dat een vrouw mannelijke hormonen in zich had, maargoed...) Wie heeft er ook teveel mannelijke hormonen en wat zijn de gevolgen? Moet ik me zorgen maken? Hij zei dat dat verklaard waarom ik zoveel puistjes heb en een onregelmatige menstruatie. Ben wel benieuwd of meerdere vrouwen dit hebben op ZP.
hey meis, dit vond ik na ff googlen (onregelmatige cyclus mannelijke hormonen) De eierstokken van vrouwen met PCOS kunnen hoge gehaltes mannelijke hormonen zoals testosteron produceren. Dit kan overbeharing en in sommige gevallen acné veroorzaken. PCOS staat meer info.. Van wie kreeg je de uitslag te horen? Want je gyn kan je beter vertellen wat het inhoudt (en van inet krijg je vaak genoeg info wat niet op jou van toepassing is, maar waardoor je je wel helemaal ongerust gaat maken). Liefs!
Dankjewel voor je reactie. Ik had zelf ook al ff gegoogled en kwam ook op een aantal sites terecht. Maar de sites van google maken me gelijk zo bang. Ben gewoon benieuwd of hier dames zijn die ook teveel mannelijke hormonen hebben en wat de gevolgen zijn. Aanstaande vrijdag moet ik weer naar de gynaecoloog. Ik zal hem er sowieso wat meer over vragen. Maar vanmiddag had hij natuurlijk ook niet alle tijd voor mij, de volgende 'patienten' zaten alweer te wachten in de wachtkamer. Meer dames die teveel mannelijk hormoon hebben?
ik heb/had ook teveel mannelijke hormonen en daardoor ook veel last van acne gehad en veel beharing op armen benen van onder hahaha en op mijn hoofd lol daardoor heb ik altijd de diane 35 pil moeten slikken en hierdoor werd het gelukkig veel minder maar ik neem aan je vraag heeft betrekking op het zwanger worden? nou zoals je ziet aan mijn banner heeft dit voor mij persoonlijk nooit problemen opgeleverd en ben ik inmiddels zwanger van mijn 3e kindje en heb nu een hele gave huid (waar ik ook heel blij mee ben) veel succes
Kijk, dit soort reacties doen goed. Dankjewel. En al zwanger van de derde dus. Dus niet gelijk iets om me zorgen over te maken dus. Ik bedoelde mijn vraag idd met betrekking tot zwanger worden. Ik heb dus ook puisten (Acne is misschien een groot woord) en ook veel beharing tussen mijn benen. Ik moet altijd een hoop scheren daar. Verder heb ik eigenlijk geen last van overbeharing. Maar wel heb ik weer overgewicht. Dat kan toch ook komen door teveel mannelijke hormonen, las ik ergens via google? En mijn menstruatie is vrij onregelmatig. (Zie banner.) Dus ik hou hoop dat alles goed komt. Nog meer dames?
Ik heb ook last van acne en behoorlijk wat beharing op armen en benen, en ook een tijd de Diane35 geslikt. Dat hielp wel, maar nu we voor een kindje gaan is mn acne weer in volle hevigheid teruggekeerd. Ik weet dat ik teveel mannelijke hormonen in mn lijf heb, maar of dit invloed heeft om mn vruchtbaarheid weet ik nog niet. Daar zijn we nog te kort voor bezig. Ben dus bang dat ik je niet verder kan helpen...
ik heb ook overbeharing op armen en benen en iets wat int gezicht. diane 35 werkte super, maar nu inderdaad ook gestopt vanwege kinderwens. De 'klachten' zijn weer teruggekomen. ik heb PCO dat is geconstontateerd dmv echo. heb ook een bloedonderzoek gehad en die waardes waren allemaal prima... dus niet een overvloed aan mannelijke hormonen....raar he
Hoi, heb ik ook last van! geen puistjes maar wel veeeel haar.... ik heb nog geen idee of het invloed heeft op mijn vruchtbaarheid. Diane pil heb ik geprobeerd (een variant) maar krijg daar giga hoofdpijn van en sjagrijnig, zo erg dat ik het niet langer dan een paar maanden uithoud!
Ik heb ook teveel aan mannelijk hormoon en daardoor een onregelmatige cyclus. Zit inmiddels aan de clomid en mijn cyclus is weer op orde.. Eitjes groeien als kool elke keer, dus dat zal het probleem niet wezen (in mijn geval) Wij zitten alleen wel in het IUI traject omdat het zaad van manlief niet denderend is..
Is chlomid hetzelfde als Femara, Jorietje? Want ik zit daar nu aan om mijn menstruatie weer goed te krijgen.