Ik dacht eens even kijken of het heffingskorting (als minst verdiende partner) er op staat was wel het geval gelukkig alleen nu hebben ze 79 euro (alleenstaandeouderkorting van vorig jaar) en 68 euro appart uitbetaald. dan komt je wel op het bedrag van ong 147 waar ik recht op heb dus dat klopt wel maar waarom gewoon niet de 147 euro in een bedrag heb er vorig jaar 3x achterelkaar gebeld om te vragen of de alleenstaandeouderkorting dan zou stoppen dat was wel het geval immers ben je dan samenwonend. hoop dat ik volgende maand wel gewoon 147 krijg ipv van 68 pff kan ook nooit eens even goed gaan ben benieuwd naar de 20ste of de nieuwe bedragen goed zijn
Bij mij klopt het bedrag ook niet deze maand, maar ja, is misschien een beetje mn eigen schuld, ik heb de wijzigingen pas begin januari doorgegeven. Ik geef ze dus nog tot volgende maand, hopelijk is het dan geregeld...
Heb je de voorlopige aanslag 2012 al ontvangen? Als het goed is staat daar precies op wat je krijgt. Als je het jaarbedrag door 12 deelt weet je het. Op de achterkant kun je dan ook meteen zien of het wel de algemene heffingskorting is die je krijgt, en niet de alleenstaande ouderkorting. Het kan best zijn dat je dit zelf nog moet wijzigen...de Belastingdienst doet dat namelijk niet uit zichzelf.
belastingdienst, nee niet mijn grootste vriend. bij ons hebben ze vanuit het niets de huurtoeslag stop gezet. kreeg dat op 20nov dus voor laatste keer en eind dec(28ste ofzo) kregen we er pas een brief over dat het in 2012 opnieuwe aangevraagd moet worden... zo'n aanvraag duurt 8weken gemiddeld dus wij zitten nu dus zonder huurtoeslag. We zijn er zelf redelijk optijd achter gekomen begin dec dat ze het stop hadden gezet via toeslagen.nl. Rare is dat zorgtoeslag enzo wel gewoon doorgaat in 2012 zonder dat we er iets aan hoeven te doen. Waarom huurtoeslag dan niet?! Konden ze me geen antwoord op geven, was niet duidelijk waarom dat als enige gestopt was.... Hopen nu vrijdag onze huurtoeslag te krijgen voor januari nog en voor feb
ja heb een brief gekregen met dat ik 800 nog wat extra krijg met daarachter op de gegevens van mijn vriend die dus wel kloppen ze hebben aan mij verteld dat de alleenstaandeouderkorting vanzelf stopt als je een wijziging doet dat je samenwonend bent heb het aan 3 verschillende personen gevraagd dus neem aan dat het volgende maand goed is
ik geef al sinds dec 2009 door dat ik geen inkomen heb en sinds vorige maand is het me Ʃindelijk gelukt om de wijzigingen goed door te laten komen bij hun stalen koppen. heb t al denk ik 20x doorgegeven, via brief, telefoon, aanvraag formulieren, via toeslagen.nl, via een of ander programmatje dat je t zelf door kan geven. nu 2jaar later is het eindelijk veranderd die gasten hebben echt een bord voor hun kop volgens mij