Mijn dochter haalt luid piepend en stotterend adem. Vaak klinkt het alsof ze lucht te kort heeft en helemaal benauwd is. Ook hoest ze veel en slikt en smakt ze luid tijdens het ademen. Haar amandelen zijn al eruit gehaald en die waren ook ontzettend groot... Maar haar ademhaling is niet beter geworden. Nu zegt de kinderarts dat ze zich deze manier van ademenen waarschijnlijk zelf heeft aangeleerd en dat het niets uitmaakt. Ze wilt er dus niks aan doen.... Ik heb toen gezegd dat ik als volwassenen nooit iemand zo heb zien ademenen omdat dat diegene zijn manier van ademhalen is. Ik zie het al voor mij dat mijn dochter als ze volwassen is en op haar werk dan gaat lunchen met collega's en dan luid smakkend en snakkend naar adem loopt te zoeken met piepende geluiden. Ik ben best boos en ik twijfel of ik me bij het besluit van de kinderarts moet neerleggen of dat ik verder moet uitzoeken wat ze heeft? School en de logopedist valt de ademhaling ook op.
Op het moment dat het voor jou niet goed voelt wat de kinderarts zegt, en ook niet gaat voelen, zou ik een second opinion gaan aanvragen. Veel succes, hoop dat ze er snel van af is.
Toevallig heeft mijn zoon van vier dit ook! Wij moeten vrijdag naar de KNO arts voor zn amandelen, de kinderarts bij ons opperde als het hier niet mee weg gaat logopedie of fysio. Mischien kan je dat is naar vragen bij jullie kinderarts?
Eens, als haar luchtwegen zeker weten goed vrij zijn (ook geen astma oid) zou ik eens fysio proberen. Een verkeerde ademhaling kan je een hoop energie kosten en je kan er niet lekker van worden.
En is dat dan bij een normale fysiotherapeut? Vooral als ze zit te eten dan word ze heel luidruchtig in haar ademhaling.. Klinkt echt niet goed.