Voor het eerst naar deze regio. Uiteraard al het een en ander gevonden met Google. Maar hoop dat iemand hier nog leuke tips heeft in deze regio. We zitten in de buurt van Souillac. Ben benieuwd!
Cahors is een leuke stad om te bezoeken. Kano varen op de Lot, let op, deze rivier heeft zowel hele diepe, brede rustige delen als kleine watervallen en stroomversnellingen, dus check van te voren even of de kano tocht naar je smaak is. Sowieso is de Lot erg leuk om in te zwemmen of juist dammetjes in te bouwen. Langs de oevers heb je over kleine kiezel strandjes waar je vaak de enige bent. Ook kan je daar vaak fossielen vinden. Je hebt ook mooie wandeltochten in het gebied. Een wijngaard bezoeken of liever een lavendel kwekerij, het kan allemaal! Daarnaast heb je in deze tijd vaak een hoop dorpsfeesten, ook erg gezellig. Bij Rocamadour had je vroeger een ruïne met een roofvogel show, geen idee of dat nog zo is? Was wel super druk en toeristisch. Richting de Dordogne heb je veel grotten en ergens een soort park met allerlei vissen uit de omgeving in verschillende aquaria .Daarnaast heb je daar een soort dierentuin met allerlei soorten oerdieren. Alvast een fijne vakantie!
Ik had je een poos geleden via pb ook al wat tips gegeven over de omgeving. (Ik ben degene met de tip van het vakantiehuis. ) Mocht je mijn bericht kwijt zijn geraakt, dan kan ik hem evt. wel opnieuw sturen. Leuk dat jullie al bijna op vakantie gaan. Wanneer vertrekken jullie?
Jaaaa!!!! Ik zie het! We vertrekken over twee weken. Hebben er ontzettend veel zin in! Nu dus zoveel mogelijk aan het opzoeken over de omgeving. Heb je nog tips voor restaurants (kindvriendelijk )? En leuke,rustige plekjes om te zwemmen etc. Gaan jullie nog naar Frankrijk?
Whizz titi bij Brive. Klimpark en erg leuk blote voetenpad. In Sarlat zit ook een klimpark. Apenpark in Rocamadour! Le Bournat. Wellicht zijn je kinderen er te oud voor? Hier was het een hit. Stoomtrein in Martel. Ridderkasteel Castelnaud Zwemmeer achter Saint Géniès
Wat een heerlijk vooruitzicht, geniet ervan! Met jouw overige vragen kan ik je helaas niet helpen. Namen van restaurants herinner ik me niet meer en zwemmen deden we in het zwembad in de tuin. Wij gaan deze zomer niet naar Frankrijk (in de meivakantie al geweest). Fijne vakantie!
Ik hoop, en denk dat het zwembad in de tuin de topattractie wordt deze vakantie Wel lijkt het ons leuk om ook af en toe in een riviertje te zwemmen in de buurt. Kan de hond ook even lekker zwemmen
Wij zaten zuidelijker, maar het Prehisto dinopark zit daar wel in de buurt. Wij vonden het een leuk park, maar wellicht dat de oudste kinderen dat niet meer leuk vinden. Ik vond het leuk omdat het park ook mee ging in de opbouw van de tijd. Je hebt daar veel grotten in de buurt, heerlijk voor een warme dag. Rocamadour hadden wij niet voldoende tijd voor, dat vonden wij erg jammer. Wij zaten zuidelijker en vonden het plaatsje monpazier (een oud vestingstadje) erg leuk. Lekker gegeten bij een Italiaan (in Frankrijk haha) en er was soort kasteel waar kinderen verkleed als ridder allemaal oude ridder spellen konden doen. Hier staan ook nog leuke tips: https://www.frankrijk.nl/2018/07/top-10-mooiste-plekken-dordogne-perigord/
Ik lees even mee, wij zoeken (voor volgend jaar) een camping,huisje, sta caravan met een gewoon zwembad en Beekje of een strandje waar je lekker kan spelen en dammetjes kan bouwen Onze zoon vind dat echt geweldig. We zijn 2 jaar terug in de dordogne geweest, op camping la grand dagneu (schrijf ik dat zo goed) dus wel al een beetje bekend daar
Wij hebben ons huis, getipt door Valerie, geboekt via France Villa. Veel keus, makkelijk contact en goede service tot nu toe; mijn vele vragen werden zeer snel beantwoord. Ze dachten ook echt met ons mee, wat dus resulteerde in een boeking.
Ik ben er 15 jaar lang 3 keer per jaar geweest als kind. Geweldig! Ben 8 jaar geleden er voor het laatst geweest met mand en hond dus kan zijn dat er wat dingen veranderd zijn. Eten; (zorgen dat je met rommelende buik gaat, hond mocht mee) halle paysanne in Carlux. Parc animalier de Gramat in Gramat. Alle beesten mag je eten geven (popcorn bij de ingang, appels zelf meenemen) en ze hebben veel dieren die ook te aaien zijn. (Hond mocht ook mee maar dat kan ik nu niet op de website vinden; misschien staat het wel in de folder) Het berenverblijf is vergroot dus ik weet niet of ze nog bij je kunnen komen maar 1 van de beren, Nenette, is gek op aardbeien en vangt ze met open bek. De roofvogelshow in rocamadour (ook hier mocht de hond altijd mee) De markt in souillac is leuk. Vliegveldje van Domme waar je ook rondvluchten kunt doen. Collonges la rouge is gaaf ; alles is van een dieprode steen en met een beetje mazzel bloeit de blauwe regen daar nog Cahors is wel een grote stad, maar heeft een hele leuke vibe en is ook prima als het weer wat minder is. De dordogne is bij de brug van saint julien de lampon (aan die kant vd rivier) ondiep dus met kinderen erg fijn. Ik raad wel waterschoenen aan, maar misschien ben ik een watje. Het is geen toeristisch strandje. En dan natuurlijk gewoon alle dorpen en steden. De architectuur is fantastisch, het eten is heerlijk en de sfeer is altijd goed. En neem een kaart mee zodat je ook de minder gebruikte wegen kunt rijden. Heel veel plezier!