Wij zijn op vakantie op Kreta en helaas zit ik onder de jeukende rode bultjes. Mijn wang is ook heel dik door vocht en die wang jeukt ook flink? Iemand een goede tip om van de jeuk en het vocht af te komen? Uit de zon blijven doe ik al zoveel mogelijk.
Urtizon tabletjes halen en elke dag slikken in de zomer. Helpt echt goed! Je hebt er nu ook zonnebrand van, alleen die is heel dik vind ik. https://www.drogistplein.nl/urtizon-complex-korrels-120-globuli
Gezien je al op vakantie bent, ga naar een lokale apotheek! Mijn moeder had een keer pilletjes gekregen in Zwitserland en heeft nog jarenlang aan iedereen gevraagd ze mee te brengen omdat er nog nooit iets zó goed geholpen had. Ik zou dat dus op Kreta ook lekker proberen. Hopelijk kun je verder gewoon lekker van de vakantie genieten!
Ik ben idd even naar de apotheek gegaan zodra die open was en ik heb idd tabletten en een zalf meegekregen. Hopelijk is de jeuk gauw minder en wordt mn oog niet nog dikker want ik zie er niet uit zo gelukkig heb ik een grote zonnebril haha
https://m.drogisterij.net/verzorging/zonnebrand/zonneallergie/lucovitaal-zonnebrand-allergie-spray-factorspf30-8713713040400?reset=1&partnercode=253 Bij mij helpt die goed, maar geen idee of die ook helpt als je het heel erg hebt...? Anders misschien eens langs de huisarts?
Ik had dit vorig jaar ook ineens! Ik dacht in eerste instantie ook aan een zonneallergie. Heb er toen heel veel over gelezen en kwam er toen achter dat het ook een zonnebrandallergie kon zijn. Dit jaar met een beetje angst op vakantie gegaan maar dit keer Biodermal voor de gevoelige huid gebruikt en ik heb nergens last van gehad. Bij mij was het dus geen zonneallergie maar allergisch voor mijn zonnebrandcrème! Weet natuurlijk niet of dit bij jou het geval is. Maar wellicht het proberen waard? En voor nu, iets smeren met aloë vera misschien? In ieder geval iets voor de gevoelige huid dus zonder parfum of alcohol oid. Maar dat zal de apotheek ook wel weten lijkt me Succes ermee! Ik weet hoe vervelend het kan zijn.
Aloe vera drap kopen, zo puur mogelijk. Verkopen ze op Kreta bij de drogisterijen of apotheken. En uit de zon blijven. En gelijk overstappen op La Roche Possay zonnebrand en nooit meer veranderen. (Factor 30 trouwens, geen 50, dat is net lijm)
mijn moeder heeft indertijd ook lokaal tabletjes en zalf gehaald en laat het ook nog steeds meenemen als er iemand naar griekenland gaat. Dus ik denk dat je redelijk goed zit, met wat je gekregen hebt ...
Wij hebben ook altijd La roche, wel factor 50. Zowel de kind er als gewone variant. Totaal geen probleem met lijm
Sorry, heb te snel gelezen. Vocht is geen symptoon van 'klassieke' zonne-allergie. Dat is (in de meeste gevallen) alleen enorm jeukende uitslag. Goed dat je naar de apotheek bent gegaan. Is het inmiddels minder?
Sinds gisteren is de uitslag zo goed als dag. Het vocht in mijn wang is heel erg geweest een paar dagen geleden, het drukte mn rechteroog half dicht... nu is het vocht eindelijk weg maar mn wang voelt nog steeds heel ruw. Als ik binnenkort naar de huisarts moet voor iets anders zal ik eens vragen of hij een idee heeft wat dit geweest is want ik vind het wel heel raar.
Tegen die ruwheid kun je het best aloe vera smeren, of een goede vochtinbrengende creme. En heeeel goed blijven smeren met zonnebrand. Je huid is behoorlijk geirriteerd/aangetast als ik dat zo hoor. Je kunt idd eens je eigen ha vragen om info
We zitten nu te wachten tot we worden opgehaald om naar het vliegveld te gaan... helaas zit de vakantie er alweer op Maar bedankt voor je reacties!