Hallo, Wij willen gaan bieden op een huis. Is allemaal in sneltrein vaart gegaan, dus niet echt tijd gehad om ons erin te verdiepen. Maar wat zijn jullie ervaringen de laatste tijd mbt huis verkopen/kopen? Moet je nog overbieden? En waar nog meer op letten? We wonen in de randstad, wellicht is dat ook nog een verschil.
Ligt heel erg aan het huis, het energielabel, de locatie, enz, enz. De enige die er iets zinnigs over kan zeggen is een aankoopmakelaar of iemand in jouw directe buurt met ervaring.
Ik zou in deze markt -ondanks dat deze wel aan het veranderen is- gebruik maken van een aankoopmakelaar. Je komt er echt sneller doorheen en je krijgt een goed advies. Tenminste, ik ben heel erg blij dat wij een aankoopmakelaar hebben ingeschakeld voor het huis dat wij net hebben gekocht. Ondanks dat wij de enige geïnteresseerden waren en het voor de markt uit was. Ook alle details neemt hij voor zijn rekening (doorgeven wie de notaris is geworden, of regelen dat er een bouwkundige keuring gedaan kunt worden) maar ook het kunnen overleggen over een goed bod is zo fijn.
Ik zou ook zeggen schakel een aankoopmakelaar in, die kan je daarin adviseren en namens jullie bod uitbrengen.
Wij hebben destijds ook een aankoopmakelaar ingeschakeld en we hebben het onder het bedrag gekocht waar wij zelf mee zouden beginnen zijn te bieden. Kosten van de aankoopmakelaar hadden we er zo uit dus
Ligt aan een heleboel factoren. Wij zijn al meer dan een jaar aan het zoeken dus kennen de markt hier ongeveer. We hebben nu een ton onder de vraagprijs geboden en dat is geaccepteerd. Maar… staat al 2 maanden te koop, klushuis, slecht geïsoleerd en buiten de randstad. Een zelfde huis in goede omstandigheden zou hier nog steeds op of net boven de vraagprijs weggaan en snel ook. Maar extreem overbieden zoals 1,5 jaar geleden is wel voorbij hier.