Na het Boeddha-baby topic, nu ook een sprietjes-baby topic Mijn dochter is 7 kilo bij 8 maanden (en ongeveer 68cm nu), dus op de onderste lijn van de curve qua gewicht en tegen de middenlijn qua grootte (geboren met 2950gr en 49cm). Leuk detail: Ook op de echo's was al te zien dat ze lange benen had maar wel slank was, en dat klopt dus nog steeds! Dus kom maar op en Show je Sprietje
Haha geweldig dit topic! Ook zoonlief (en dochterlief ook, maar dat is al zolang geleden) hoort hier en niet bij de Boedha-beeps! Hier geen kids met huidplooien en vetrolletjes hebben ze nooit gehad, maar slanke minikindjes. Zoonlief van 17 mnd zal de 8,5 kg niet eens halen en is 74 cm. Kleding shoppen is best lastig want alles zakt van zijn (ontbrekende) billen af .
Mijn jongste is in vergelijking met de oudste (+/- 24 kg+110cm) wel aardig sprieterig De jongste is 85cm en 10 kilo. Lang, slank en evengoed lekker ronde wangetjes
hier ook een lange darm 77 cm met 8820 gr.lang lichaam maar korte beentjes en armpjes (net als ik ) ik zal een spitten in het archief
Oh leuk, ik vind dat boedha topic echt superschattig maar mijn dochtertje past er niet echt bij. Ze is niet heel sprieterig maar gewoon nogal klein, zowel qua lengte als gewicht zit ze op de onderste lijn van de curves....ze is nu ruim anderhalf jaar en nog steeds geen 10 kilo vorige maand was ze 9,5 kilo met 78 cm. Echt klein dus. Ze past al een half jaar makkelijk in maatje 80 en ik heb zo'n vermoeden dat dat nog wel een half jaar zo gaat zijn. Een recente foto en een van de zomer.
Ons Sprietje (of zoals man het zegt: Lang, dun en lekker en hopelijk de nieuwe Doutzen!) Nu: 20 maanden: 89 cm en 11,2 kilo
wat een mooie sprietjes, mijn zoon staat onder de boedahkindjes die was met 5 maanden 11 kilo. Mijn dochtertje zet ik onder de sprietjes,die is iel vergeleken met haar broers. Ze is nu 1 maand en maar 5250 gram bij 58 cm. Ze krijgt bv. Ze is best lang,zit in maat 62. Is wel wennen na 2 dikke kindjes een wat ieliger kindje te hebben(veel vinden haar zwaar maar ik niet,ben haar beren van broers gewend.)
Hier ons sprietje Erg leuk dat dit topic er nu ook is Ze was op deze foto 8 maanden en 7.3 kilo. Nu met 9.5 maand is ze 7.7 kilo. Bij de geboorte was ze 46 cm en 3 kilo.
Ik plaats geen foto ivm privacy, maar ons mannetje kan hier prima tussen: 78 cm en 7,4 kg en bijna 16 maanden. Vooral lange, slanke benen en daarnaast heel energiek, dus verwacht eigenlijk niet dat ie ooit spekkig wordt
Wat leuk om meer "sprietjes" te zien! Weinig mensen in mijn omgeving geloofden dat het zo moeilijk was om passende kleding te winkelen. Mijn oudste is een echte spriet. Mijn jongste is een beertje. Kwam gister deze foto tegen van mijn jongste toen ze 6 maanden was en schrok er een beetje van! Opgezocht: ze was hier 6,8kg en 68cm. Bij de geboorte was ze 4120 bij 55cm.
Wel mooie kindjes allemaal hoor. En het komt allemaal goed. Spreek uit ervaring was als kind heeeeeeeel mager. 7 kg met 2 jaar
ik vind het wel moeilijk met kleding. Want ze groeit nu qua lengte uit maat 74... De broeken en shirtjes worden echt te kort. Maar qua taille moet ik de broekjes op de allerstrakste stand doen, dan gaat het net. Mar spijkerrokjes bijvoorbeeld... Pff die kan ze nog aan in maatkje 68, maar dat is dan net te kort... Hoe doen jullie dat?
Herkenbaar Monique. Heb met Sebas hetzelfde probleem. Hij moet in zijn taille echt nog 56 (soms zelfs 50!) maar zijn allemaal hoogwater broekjes. Sebas woog vorige week 4900 gram bij een lengte van 58,5 cm. Ook een lange jongen dus.
Niet druk om maken hoor! Mn dochter heeft 5 maanden in maat 50,56 gezeten. Kon met 1,5 jaar nog rokjes maat 62 aan
hihi, ja maar zo stom dat haar luier er dan zo onderuit komt vind ik ook weer geen gezicht. Met 1.5 jaar maatje 62, hihi ja dat zie ik hier ook nog wel gebeuren! DDB: hey grappig dat jij dat ook herkent Sebas is lang en dun
Heel herkenbaar bij beide kinderen een probleem als ze na een nieuwe maat moeten qua lengte. Ik zoek altijd hele smalle modellen en dan nog met knoopsgat elastiek dan gaat het nog het best. Dochter van 4 heeft nog een paar rokjes in maat 80 aan en leggings in maat 74 en 80. En zoonlief past maat 56/62 nog prima als 3/4 broek Handig voor de zomer! Rokjes: loste ik bij dochter op door of een lang vallende in de maat ervoor (dat is ook met die 80 rokjes die ze heeft) of heel smal vallende rokjes in de goede maat.