Hi iedereen, mijn zoontje is nu 12 weken oud maar het lijkt alsof hij nog even veel kan als een maand geleden. Hij grijpt nog niet naar dingen maar doet hetzelfde als vorige maand, nl. zodra hij iets ziet enthousiast met z'n armpjes alle kanten op, of richting een speeltje maar dan wel met z'n handje gesloten. Vorige maand kon hij al best goed met z'n hoofd omhoog asls hij op zn buikje lag maar dat is verder niet verbeterd en hij blijft eigenlijk vaker gewoon liggen. Verder kan hij wel stabiel zn koppie omhoog houden als ik hem vast heb. Is hij gewoon iets langzamer? Overal staat dat hij dit soort dingen nu al moet kunmen doen. Ik wil gewoon even zeker weten of ik me geen zorgen hoef te maken . xxx
nee hij is niet langzamer! het kan wel elk moment gaan beginnen en dan gaat het snel hoor! hier deed hij ook nog niet echt veel, als ik hem wat in zijn handje duwde had hij het 5 seconden heel onbewust vast en dat was het ongeveer ineens kwam er het sprongetje, dan zijn ze wat vervelender en hebben ze je vaker nodig en tijdens het sprongetje ga je ineens nieuwe dingen opmerken ik zag hem ineens proberen te grijpen naar zo een eng gekleurd ding wat aan de rand van de box ophangt en toen ging het snel. een simpele rammelaar vond hij niks maar wel die moeilijke ingewikkelde gekleurde dingen waarvan je denkt dat ze er pas mee gaan spelen als ze een maandje of 6 zijn nu 4 weken later speelt hij er op los, ook met een simpele rammelaar maar het is wel soms nog moeilijk om de speeltjes te krijgen waar hij ze wilt hebben,...zijn mondje dus maar het lukt redelijk goed, kan enkele minuten de rammelaar vasthouden en heb het hem zelfs een zien overpakken van het ene naar het andere handje hij is dus in 4? weken tijd heel veel veranderd qua spelen dus maak je zeker geen zorgen! dit was zijn 1e favo speeltje en zulke dingen zijn nu nog favoriet, net gemaakt met de ipad dus let niet op de rommel misschien heb je ook zo een speelgoedje of iets wat er op lijkt?
van die krispeldingetjes zijn ook gemakkelijk en het grijpen kun je oefenen met een zacht speelgoedje over zijn armpje handje wrijven heel zachtjes en zo het handje naar boven laten gaan en dan over het handje wrijven heel zachtjes, dan kan het zijn dat ze het handje opendoen en kan je het hem aangeven maar dat duurt in het begin maar enkele seconden ik weet niet of ik het goed uitleg, maar zo deed de fysiotherapeute dat hier dit ding heb ik bij de etos gekocht en de fysiotherapeute zei dat die krispeldingen of hoe je dat noemt gemakkelijk zijn maar wacht nog even af, binnen nu en een weekje of 3 zal je vanzelf verschil zien
Dankjewel! Ja we hebben ook een hoop van die gekke dingen , bij zn wipstoeltje hangen wat speeltjes, daar kan hij zelfs een halfuur mee 'spelen', we hebben ook nog zo'n over the top speelmat sinds een paar dagen cadeau. Daar spelen we samen op en zo probeer ik hem een beetje te stimuleren. Ik merk inderdaad ook om de tijd zo'n wat moeilijkere periode waarna hij nieuwe dingetjes kan of wat anders lijkt. Nou ja ben benieuwd, ben blij als ik die ontwikkelingen zie!
Is helemaal niet laat hoor! Ik maakte me ook zorgen, maar net als je dat doet dan gaan ze het ineens doen! Maar het echte grijpen "hoeven" ze pas te kunnen met 4 maanden, dus je hebt nog even. En elk kind is natuurlijk weer anders. De ene is snel, de ander gemiddeld en weer een ander vind het allemaal wel best en komt het vanzelf. Maar ik snap je wel hoor
@Sydneys, ik heb ook die deken van de hema, fijn is die he?! @TS er tegen slaan en ernaar zwaaien (al dan niet met open of dichte handjes) is het begin van grijpen. Je kindje kan nu nog helemaal niet goed coordineren.... ontwikkelingen gaan echt met sprongen en vaak zie je het niet. leg eens een doekje op zijn buik of als hij in de wipper zit, duw dan het doekje eens in zijn handen.. wellicht dat hij het wel vastpakt, maar naar verloop van tijd toch laat vallen.. heb je een mobiel? dan kun je die in de box hangen, vinden ze leuk om naar te kijken en ze gaan ernaar zwaaien! Als ik mijn dochter enkel op de buik leg dan doet ze ook niks, alleen rond kijken.. als ik een beetje meehelp, wilt ze wel gaan draaien.. maar je moet niks forceren hoor.. ieder kind ontwikkelt op zijn eigen manier!!
Oh ja, en heb je het boek Oei ik groei? Echt aanschaffen, is zijn geld echt waard... heb hier al veel aan gehad en er staan ook veel tips in qua speelgoed of spelen! Hier is ze verknocht aan de babygym.. zodra ze de olifant ziet hangen gaat ze heel hard haar best doen om daar met haar handje te komen! zo schattig!
Mijn zoon greep met 5 maanden. Ik was toen toevallig ook bij het CB en zij (verpleegkundige) vertelde mij dat kinderen dit met 6 maanden "zouden moeten kunnen". Als dit niet het geval is, geen zorgen want je hebt altijd uitschieters naar boven en naar onderen, zei zij. Het komt vanzelf.
Vanochtend toevallig de bril van papa 2x vastgegrepen en vastgehouden!.En daarnet een knuffeltje beetgepakt dat ik voor hem hield! Na een paar daagjes huilerig en veel bij mama zijn zie ik dat er weer wat nieuwe ontwikkelingen zijn! Leuk!
super toch! Hier wel slaan en proberen naar dingen te reiken maar echt vastpakken nog niet, tenzij per ongeluk maar dat vergeet ze weer, ben benieuwd hoe het verder gaat! Zo mooi!