hoe witte sokken schoon krijgen (zandbak e.d)?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Syane, 10 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.261
    11.868
    113
    In de zomer hebben mijn kids vaak witte lage sneakersokken in de schoenen aan. Nu is het natuurlijk ook buitenspeeltijd, dus de schoenen gaan vaak uit en dan op de sokken de zandbak in en zo.
    En dan.... in de was gaan ze nooit schoon. Iemand een gouden tip?

2. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

Ik lees mee, ik krijg het er ook niet uit. Dochterlief heeft ook witte sokken met grijze onderkanten :). Eerlijk maak ik me er niet zo druk om omdat je het in schoenen niet ziet, maar het zou wel prettig zijn als het er wel uit ging haha.

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.969
    3.975
    113
    Eh...niet!
    Maak me er niet zo druk om, al zou ik ze schoon krijgen, na 5 minuten zijn ze toch weer vies...
    In schoenen zie je het toch niet en anders koop ik zo nu en dan wel een paar nieuwe paren!

Moet zeggen dat de sokjes hier al vies zijn van het gewoon binnen op sokken lopen;) in de zandbak gaan we gewoon op blote voetjes hoor, of met schoenen aan.

4. qwertyui

qwertyui Lid

10 feb 2014
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier zelfde probleem... niet alleen sokken maar ook leggings e.d. Wat ik nu doe is weken in biotex en dan gaat het er soms uit en soms niet. Zoek ook nog de tip!

5. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Zand is echt een ramp. En dan helemaal nat zand. Krijg het nergens fatsoenlijk uit.

6. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

17 jul 2012
    804
    0
    0
    Wit zet ik gewoon een nacht in een teiltje met bleek.....

7. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Bleek. Heb die tip hier ooit gelezen en gebruik t nu bij alle witte kleding met vlekken. Ideaal ;)
    Straaaaalend wit weer! Alleen oppassen met andere gekleurde stukjes en met knoeien..:)

8. qwertyui

qwertyui Lid

10 feb 2014
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welke verhouding doen jullie?

Dochter had op de opvang een feestje, leuke kleding aan (net nieuw) en daar heerlijk in nat zand gespeeld.. die vlekken er nooit uitgekregen. Baalde er wel van, wil haar ook niet alleen oude kleding aangeven. Ben ook niet bang voor vlekken, meeste krijg ik er wel uit. Maar nat zand is echt en drama!

9. fafa

fafa Niet meer actief

En gewoon sokken uit als je je schoenen uitdoet? Lekker met je blote kakkies in de zandbak. Of is dat te simpel? ;)

10. qwertyui

qwertyui Lid

10 feb 2014
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gras

Hoe eerder u er bij bent, hoe beter! Dat geld natuurlijk voor alle vlekken, maar voor grasvlekken wel heel bijzonder. Geef de grasvlek geen kans zich vast te zetten! Er zij twee goede behandelingen van de grasvlek, waarmee we weinig risico lopen. Maak het volgend recept: 1 deel ammonia, 2 delen zuiver alcohol en 3 delen warm water. Het is belangrijk dat het mengsel warm is, anders werkt het niet. Bij sterke afkoeling het mengsel weer opwarmen. Met dit mengsel en proppen schone watten pakken we de grasvlek aan. Als de vlek nog nieuw is, krijgen we hem misschien in een warm sop wel weg. Als dat geen resultaat geeft, behandelen we de vlek met alcohol en als dat zelfs niet helpt rest ons een behandeling met ammonia (ca. 5%).

Insmeren met afwasmiddel en in de wasmachine.
    - Andrea Haerkens

Grasvlekken kun je verwijderen door de achterkant van de vlek in te smeren met groene zeep. Gewoon in de machine uitwassen.
    - Petrie

Als je groene gras vlekken in broeken hebt, waspa erop smeren de wasmachine in en schoon.
    - Jacqueline

Spuit de vlekken in met glassex, kon het eerst ook niet geloven maar het werkt echt.
    - Barbara

Als je kinderen weer eens op het gras hebben gespeeld en je ziet de groene grasvlekken op de broek dan doe je er afwasmiddel (citroen)op, boenen en laat het even inwerken. Was het net zoals normaal en je ziet dat de groene vlekken er weer uit zijn.
    - Sandra

Bij gras- en moddervlekken, ook als ze al ingedroogd zijn, doe ik er wat afwasmiddel op voordat de kleding in de wasmachine gaat. Dit is goedkoper en veel effectiever dan die dure vlekkenmiddelen.
    - Buuv

Gras in kleding smeer groene zeep er op even laten in trekken en dan mee wassen en de grasvlek is er uit.
    - M Remers

Grasvlekken in kleding insmeren met groene zeep uit een pot. Kleding vervolgens wassen in de wasmachine en uw kleding is weer schoon.
    - Vera Gombert

Dasty van de wibra (gele fles), even op de vlek spuiten dan wassen en weg is het. Je hoeft het niet te laten inwerken. Geldt ook voor modder, stift en nog veel meer vlekken alleen geen rode saus vlekken.
    - Sharon

Wrijf de plekken in met bruin zeep. Was daarna in de wasmachine.
    - Salma

De vlek nat maken (niet te nat i.v.m suiker, suiker op de vlek strooien. (Mag niet nat zijn). +/- 1 uur in laten trekken, en dan in de wasmachine.
    - L.

11. qwertyui

qwertyui Lid

10 feb 2014
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wastip Melk tegen iedere vlek
    Bijna alle vlekken krijg je met melk uit je kleding, van tomatensaus en stiften tot chocolade en bloedvlekken. Dep de vlek met melk of laat je kleding weken in het melk en de vlek is weg.

12. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Maakt het dan nog uit of het volle of half volle melk is?

13. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hier gaan gras en zand etc gewoon eruit. Zand in dr witte leggings wel wat moeilijker. Dan in de bleek een nachtje. Goed uitspoelen en ik gooi t zo bij de rest van de was. Ik was zelfs donker en wit samen en alles blijft stralend wit

14. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Prullenbak open
    sokken erin
    prullenbak dicht
    naar de action gaan
    en heel goedkoop nieuwe (gekleurde) sokken kopen
    :D:D:D

ps mijn zoon heeft geen witte sokken ;)

15. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.261
    11.868
    113
    whahaha.... ja, dat gebeurd hier ook regelmatig. Maar ja....
    Soms wil ik toch graag witte sokken aan doen.
    En ja, de sokken uitdoen zoals hier ergens geopperd, daar probeer ik de kids uiteraard ook altijd aan te herinneren. Maar soms ben ik er niet bij of is het al gebeurd voor ik er erg in heb.
    Maar die tip van "weken in melk" ga ik eens proberen. Baat het niet dan schaadt het niet :)

Deel Deze Pagina