Ik moet zometeen met zoonlief naar het cb voor zijn tweede prikjes De vorige keer was het vreselijk, want hij heeft daarna heel hard en lang gehuild. Hij had toen geen koorts, wel verhoging, en veel pijn. Ik heb hem toen na een uur huilen een zetpilletje gegeven, en toen viel hij in slaap. Deze keer wil ik hem eigenlijk vooraf al een zetpilletje geven, ook omdat hij ook nog eens snipverkouden is. Volgens het cb is het niet goed om hem vooraf al paracetamol te geven. Hoe staan jullie hier tegenover?
Ik zou ook geen zetpil geven hoor VOOR de inenting, wacht er maar mee tot NA de inenting en de vraag is dan of hij het wel nodig zal hebben ja of te nee.
ik zou ook de zetpil pas na de enting geven, als het nodig is. persoonlijk zou ik de enting een weekje uitstellen als je zoontje zo verkouden is, maar dat is mijn mening.
Zelf zou ik hem er ook pas na geven. Misschien reageert hij er nu wel anders op. En als je het idee heb dat hij er veel last van heeft dan is die zetpil zo gegeven natuurlijk.
Ik zou hem er pas na geven, want misschien is het helemaal niet nodig. Voor de pijn van de prik zelf kan het helpen om die plek te masseren. Dan blijft de doorbloeding goed en verspreidt de vloeistof zich sneller. Dat kan ook schelen.
Daar heb ik ook aan zitten denken, maar wordt dat dan niet te laat? Ik ga toch even bellen denk ik...bedankt!
Toen Koen zijn 2e prikjes moest hebben, was hij ook erg verkouden. Ik ben toen toch gegaan en bij het CB zeiden ze dat het toch niet echt handig was om het te geven. Ze verplaatsten het zo 2 weken verder en hadden het er niet over dat het te laat is. 2 weken daarna geweest, hup alleen het broekje uit en prikjes en daarna meteen weer naar huis. Het maakt volgens mij dus niet echt uit. Groetjes, Kim
Ik heb net gebeld, en moet er evengoed wel heen. Ze gaan dan even naar zijn longetjes luisteren, en als hij te verkouden is gaan ze het uitstellen.
Hey mikki mij is vorige keer aangeraden om wel vooraf een zet pil te geven . ze vroeg of hij er de 1e keer last van had , ja dus toen zei ze heb je hem nu al een zetpil gegeven dan ik zei nee tuurlijk niet nou dat mag je de volgende keer dus wel doen dan helpt het meteen al ! succes strax !
Hoi, Ik heb het nooit gedaan, vooraf, maar keek of het achteraf nodig was... Bij mij op het buro zeiden ze dat het bij verkoudheid niet uitmaakte als ze inentingen kregen, kinderen zijn bijna het hele jaar verkouden. Was zowieso wel een rare arts, want ik vermoedde dat mijn dochter koorts had, maar er was niet eens een thermometer ('s ochtends was ze nog koortsvrij),ze voelde zo warm. Als je het niet vertrouwd, moet je het uitstellen zei ze. Ik heb dat maar gedaan. Kom ik thuis heeft ons meissie 39,5 graden koorts!!! Pff, blij dat ik het niet gedaan had. Maar dat allemaal terzijde, ik hoop dat je mannetje er goed door heen komt, deze keer. Groetjes
Morgen krijgt Louiza ook weer een prikje (of twee?). Ik ga net voordat we vertrekken een zetpil geven aangezien ze bij de vorige prikjes telkens last had en ze behoorlijk gevoelig is daarvoor. Ik hou niet van medicatie en ik geef dat zelden maar een zetpil voor een prikje vind ik hier dus wel nodig. Zelfs het cb raadt me dat aan.
Alleen medicijnen geven wanneer het nodig is .. en vooraf kan je niet werkelijk bepalen of iets nodig is (tenzij je dit echt consequent altijd aan de hand hebt zoals bij Mano)
koorts heeft ook een functie dus ik zou niet zo snel een zetpil geven. misschien heeft hij deze keer helemaal geen last ervan en dan is zonde dat hij die troep heeft binnen gekregen. martijn heeft vandaag zijn prikken gehad en er is niks aan de hand terwijl hij vorige keer wel veel sliep en verhoging had.
Bij ons in het ziekenhuis waar ik werk geven we standaard elke patient die een operatie ondergaat een paracetamol zetpil, zodat ze al een spiegel hebben opgebouwd en na de operatie minder pijn hebben. Nu is een patient die voor operatie gaat iets anders natuurlijk dan een baby die voor zn inentingen gaat... Maar feit is dat paracetamol nauwelijks bijwerkingen kent en als je kleine er de vorige keer zo'n last van heeft gehad.... baat t niet dan schaadt t niet! Mijn ventje heeft er eigenlijk weinig last van gehad de vorige keer. Ik heb m wel "preventief" meteen na de inenting thuis een zetpilletje gegeven. Misschien dat hij daarom ook weinig last had...??