besnijden??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door debbyvb, 27 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debbyvb

debbyvb Actief lid

26 apr 2007
    101
    0
    0
    rotterdam
    hallo,

ik ben op zoek naar ervaringen tips van moeders die ook een zoontje hebben die besneden moest worden. NB wij laten het niet doen uit geloofsovertuigingen maar op advies van de uroloog. Een maand geleden kreeg mijn zoon een ontsteking aan een bal en eikel en dit was voor hem zeer pijnlijk (hij is 19 maanden). na antibiotica kuur was het snel verholpen maar nu heeft ha ons gisteren toch doorverwezen naar uroloog waar ik vanm geweest ben en die adviseerd besnijden.... vind het nogal heftig en hij zal het vast niet voor niks zeggen maar toch..... iemand hier dus ervaring mee??

2. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Daar maak ik uit op dat de voorhuid nog niet naar achter kan en daardoor niet goed schoongemaakt kan worden waardoor ontsteking ontstaat?
    Heb geen ervaring nee, maar lijkt me ook een moeilijke keuze! Zei de arts dat je kans hebt dat het vaker terugkomt als je het niet laat doen? Over een jaartje ofzo gaat het voorhuidje waarschijnlijk toch vanzelf over het eikeltje?

3. debbyvb

debbyvb Actief lid

26 apr 2007
    101
    0
    0
    rotterdam
    hoi,
    ja klopt, en ik vind het ook nog al kort door de bocht.. ik heb van twee vriendinnen (met zonen) ook al verhalen gehoord dat dat pas kon op veel latere leeftijd, 7 of 9 jaar... ontsteking zal idd ontstaan zijn door vuil maar ook dat is niet helemaal duidelijk.. ik ga morgen weer ha bellen en evt een second opinion vragen want er schijnen nog al eens andere uitspraken over gedaan te worden door artsen... de een adviseerd veel eerder besnijden waar een ander het veel langer afwacht.. ik vind hem ook nog zo klein, kijk als hij nou meerdere onstekingen in een jaar zou hebben zou ik zeggen ja maar nu na 1 keer??

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik kan me voorstellen dat je een second opinion wil en wellicht nog even wil wachten met deze beslissing omdat het toch een medische ingreep is. Maar volgens mij valt het besnijden ansich wel mee hoor. Mijn broertje is ook besneden (uit medisch oogpunt) en heeft er na de ingreep begrijpelijkerwijs wel wat last van gehad, maar daarna eigenlijk niet hoor. Hij heeft er ook geen trauma's ofzo aan overgehouden. Mijn broertje was overigens wel een stuk ouder dan jouw zoontje toen hij besneden werd, ik denk dat hij nog net op de basisschool zat, dus iets van 11.

5. Ghaze

Ghaze Actief lid

19 dec 2007
    130
    0
    0
    Amersfoort
    Dag debbyvb

Wij hebben onze zoon wel uit geloofsovertuiging laten besneden. hij was toen 5 mnd..heel veel mensen vinden dit zielig, maar uiteindelijk moet het toch bij ons. Dus ik wilde het daarom zo vroeg mogelijk, want het geneest veel sneller. Binnen een week was het genezen. Hij heeft er helemaal geen last van gehad. Toen het gebeurde zat hij teletubbies te kijken, merkte er dus niks van. Alleen verdoving deed wel een beetje pijn.
    Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Het lijkt me wel een moeilijke beslissing voor je. Succes ermee!

6. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    hoi debby,
    als wij een zoon zouden hebben, hadden we hem ook laten besnijden uit religieus oogpunt (en hygiene)
    maar kan mij voorstellen in jouw geval dat je erg twijfelt, en zeker dat dit 1 x gebeurd is maar al zou je toch de keuze maken is hier een site met wat info: www.besnijdeniscentrum.nl

en de mannen en jongens in onze omgeving zijn allemaal blij dat ze besneden zijn en hebben er geen trauma aan over gehouden,haha!
    heel veel sterkte met je keuze!
    liefs,

7. debbyvb

debbyvb Actief lid

26 apr 2007
    101
    0
    0
    rotterdam
    dank voor jullie reacties...
    ik ga in elk geval voor een 2nd opinion want als het echt niet nodig is doe ik het liever niet.. het is toch een operatie onder narcose en als het niet nodig is dan doe ik het niet...
    uiteraard als het het beste is voor mijn lieve kleine man dan doe ik het.... x

8. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Mijn zoontje heeft een zalfje gehad wat je heel dun moet aanbrengen, dit maakt de huid wat dunner en flexibeler waardoor je het besnijden misschien kunt uitstellen of dat het helemaal niet nodig is, misschien kun je dat vragen bij je huisarts?

9. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    Mijn oudste heeft ook al een paar keer een ontsteking aan zijn eikeltje gehad. De huisarts heeft het wel eens over besnijden gehad, maar zei er ook bij dat het tot ongeveer 7 jaar nog vanzelf goed kan komen. Wij doen er dus voorlopig niks aan. Wel heb ik onlangs aan de CB-arts gevraagd of ze wilde kijken of de jongste ook zo'n nauwe voorhuid had. Die is nog baby, als het bij hem ook zo zou zijn, zou ik het misschien nu al wel laten doen, omdat een baby het toch niet onthoudt. Maar de baby zat ruim in z'n vel ;) dus gelukkig niet nodig. Ook de CB-arts zei trouwens dat meestal gewacht wordt tot een kind wat ouder is.
    Mijn man heeft het vroeger trouwens ook gehad en dat is vanzelf goedgekomen.

10. Lynn22

Lynn22 Actief lid

30 apr 2008
    300
    0
    16
    Den Haag
    Ik zou in ieder geval een second opinion nemen. Kijken wat een andere uroloog er van vind.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

In de VS is besnijden heel normaal en ook in mijn omgeving wordt het veel gedaan OF uit religieuze overtuiging of uit hygiënische principes. Ik heb er wel over nagedacht bij mijn zoontje maar vond het toch belangrijker om het lichaam zoals hij dat gekregen heeft intact te laten. Ik zou daarom ook voor een 2nd opinion gaan maar mocht je dit advies weer kregen zou ik je aanraden je niet te laten weerhouden. De ingreep is klein, hij herstelt nu razendsnel en er is wel veel voor te zeggen.
    Veel succes

Deel Deze Pagina