alweer oorontsteking..............

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Miepie77, 17 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miepie77

Miepie77 Actief lid

12 dec 2006
    143
    0
    0
    Vandaag nog even snel met ons kereltje naar de HA geweest omdat ie al een hele week koorts heeft (t is op en af mbt koorts, dan 40graden en dan gewoon 37.5). Verder was ie best wel chagarijnig (en dat terwijl ie pas 9 maanden is, haha) en wilde niet echt veel eten (wel drinken gelukkig).
    Nou blijkt ie weer dubbele oorontsteking te hebben. Twee maanden geleden had ie dat ook al. Nu hebben we weer antibiotica gekregen, daar baal ik enorm van omdat daarna z'n eczeem weer enorm oplaaid........ (nu ook al, maar dan van de stress)
    Wie van jullie kindjes heeft ook regelmatig oorontsteking en wat doen jullie daaraan? Kunnen ze daar overheen groeien.
    K vind t zo zielig voor ons kereltje..........

2. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Mijn zoontje heeft ook twee keer oorontsteking gehad, waarvan een keer een dubbele oorontsteking. Ik probeer zodra hij een beetje verkouden is drie keer per dag neusspray te geven om zo te voorkomen dat het buisje in zijn oor gaat onsteken. Hij heeft het nu alweer een tijdje niet gehad, terwijl hij wel steeds verkouden is, dus ik denk dat dit helpt (maar misschien is het ook toeval) en om de dag in een warm bad in de ochtend (hij gaat altijd in bad, maar als hij verkouden is langer), zodat alle snot er ook weer uit kan lopen.
    Succes ermee, want wat een ellende die oorontstekingen.

Groetjes Victoria

3. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    inderdaad sprayen, sprayen, sprayen in de hoop dat het geen oorontsteking wordt.

4. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Giovanna heeft het nu ook al 2 keer gehad in een maand tijd. Ze heeft 1x antibiotica gehad en de andere keer niks, moest ze zelf proberen op te lossen. Ik zorg er nu voor dat ze niet meer met haar oortjes onder water ligt, maar dat ik gewoon wat water over haar hoofd gooi zeg maar.

5. Miepie77

Miepie77 Actief lid

12 dec 2006
    143
    0
    0
    T is wat met die kleintjes he........
    Ik had nog aan de dokter gevraagd of ie wel in bad mocht en of t kwaad kon dat er water in z'n oortjes kwam, maar dat was niet t geval zei hij.
    Ons kereltje gaat maar 1x per week in bad en dan ook nog heel kort ivm z'n gevoelige huid/eczeem, dus 'snot losbadderen' zit er hier helaas niet in.
    M.b.t. neusspray, dat heb ik vorige week best vaakt gebruikt, maar waarschijnlijk dan al te laat.........
    Alvast bedankt voor jullie reacties, nog meer tips zijn altijd welkom hoor (als die er zijn?)

6. tientje

tientje Actief lid

28 jun 2006
    375
    0
    0
    misschien kan je wel de douche aanzetten en dan samen in de douche spelen dus niet onder de douche maar in de ruimte (als de badkamer groot genoeg is), in de stoom

het "snot los stomen" :(

7. Miepie77

Miepie77 Actief lid

12 dec 2006
    143
    0
    0
    da's wel n goeie!
    ga ik vanavond als mijn man thuis is direct proberen, dan gooi ik ook nog wat eucalypthus-spul in de badkuip terwijl ik de douche aanzet. dan lekker spelen en daarna gaat mama lekker in bad!

8. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Hoi,

Hier ook al zo`n pechvogel. Heeft voor de 6e keer in zijn jonge leventje al oorontsteking die deze keer ook zeer heftig is! Echt heel zielig! Nu hebben we weer een ab-kuur en volgende week krijgt hij buisjes, hopelijk is hij er dan van verlost!

Beterschap met jouw zoontje!

9. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Hier 1 die voor de eerste keer een oorontsteking heeft...zo zielig...heb gelukkig een kuurtje gekregen!

10. Hester

Hester Niet meer actief

Onze baby heeft al buisjes (ja, echt vroeg) en dat helpt

11. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Mijn ukkie heeft ook al 2 keer een dubbele oorontsteking gehad. Ab-kuur gehad, hielp wel, maar niet voldoende, daarachteraan gelijk een 2de kuur gehad en toen was ie er vanaf. Bij de 2de oorontsteking weer ab-kuur en daarna een andere ab-kuur en er nu gelukkig ook weer vanaf. Aangezien ik zelf al heel vroeg (voor mijn 1ste jaar) buisjes had, heb ik om een doorverwijzing gevraagd, maar die krijg je niet zomaar. Dan moet hij eerst 3 keer ooronsteking in zeer korte termijn hebben..........

Wat hier (denk ik) helpt is het volgende:
    * sprayen met neusspray
    * flink stomen met eucalyptus olie in bad
    * als hij verkouden is, krijgt hij ook nog weerstand verhoger van Weleda, dit zijn hele kleine pilletjes
    * zo vaak mogelijk zijn neusje laten snuiten
    * altijd mutsje op als we naar buiten gaan

Heel veel succes met je kleintje.

Liefs,
    MissQ.

12. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ons zoontje had ook vaak last van zijn oortjes. Wij zijn naar een iriscopist/homeopaat geweest hij heeft korreltjes gekregen en er nooit meer last van gehad. Heeft ons echt super geholpen (al geloofde/verwachte ik er eerst niets van)

Deel Deze Pagina