reflux

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door schorpioentje82, 20 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schorpioentje82

schorpioentje82 Actief lid

13 mrt 2008
    234
    14
    18
    Hallo iedereen,

Heeft iemand ervaring met reflux en de medicijnen die daarvoor gegeven worden?
    Ik heb eerst losec tabletten gekregen voor mijn zoon van 2,5 maand, maar die kreeg ik niet door de voeding heen.Nu heb ik 2 soorten drankjes.
    Heeft dit bij jullie geholpen en hoe geven jullie dit?

Alvast bedankt!

2. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Dax heeft verborgen reflux. Althans, dat is nooit onderzocht, toen hij 5 weken oud was boerde hij bloed mee na een paar dagen flink gekrijst te hebben. Toen is op basis van de symptomen reflux vastgesteld. Ik heb al krijsend Zantac met een spuitje in zijn mondje gedaan en hij was meteen stil. Niet meer zo gekrijst sindsdien.

Ik kan dus zeggen dat Zantac bij ons DE oplossing was. Hij heeft de fles nu bijna leeg, als ze op is kijken hoe het zonder gaat. We hebben nog snel genoeg nieuwe gehaald.

3. schorpioentje82

13 mrt 2008
    234
    14
    18
    hij krijgt nu zantac en motilium.
    Hoe geef jij dat dan? ik heb het door een beetje melk gemengt.vandaag even nagevraagd bij de apotheek of het wel door elkaar heen gebruikt mocht worden.Dat gingen ze even voor me uitzoeken en krijg daar nog bericht over.

4. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Nomi heeft ook en tijdje Zantac gebruikt en het is het beste om dat een half uurtje voor de voeding te geven.( volgend de k.a. dan )
    Wij gaven dit dmv een spuitje.
    Ze vond het erg lekker.
    Gelukkig had ze geen reflux.

Gr. Lydia

5. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Hoi,

Hier ook reflux. Wij kregen ook zantac en motilium maar ik heb de motilium achterwege gelaten na 3 dagen. Had het idee dat ze er op reageerde, ze werdt heel actief, en ik vond de bijsluiter mbt het zenuwstelsel niet fijn klinken. Daarbij las ik hier op het forum dat de meeste kindjes met Zantac alleen al genoeg baat hadden, dus vandaar.

Hier werkte het dus ook heeeeel erg goed, maar na zes weken opeens niet meer zo goed. Toen kregen we losec tabletjes (zwaarder medicijn) en dat was inderdaad een gedoe met oplossen in een spuitje maar het hielp wel. Niet zo goed als Zantac.

Toen ik het later met de huisarts over Motilium had zei hij (na overleg met de kinderarts) dat het niet bewezen is(volgens de KA) dat Motilium zo goed helpt bij reflux. Het is een medicijn tegen misselijkheid en versnelt de maag inhoud naar de darm waardoor de boel dus minder snel omhoog zou moeten komen. Maar toen dacht ik: dan krijgt ze vast ook sneller honger, en misselijk is ze niet. Daarbij vond ik het ook erg veel om om en om zantac en motilium te moeten geven. Zo veel medicijn!

Wat mij belangrijker lijkt is dat je kindje ook regelmatig ontlasting heeft zodat alles wel goed 'doorstroomt' zeg maar. Fleur ging vaak maar 1 x in de 4 dagen dus dat hielp ook niet.

Hopelijk heb je wat aan de info.

Succes, M

6. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Ik geef het direct voor de fles, middels een spuitje. Gewoon rechtstreeks in het mondje.

7. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Waar merken jullie aan dat jullie kindjes daar last van hebben?

8. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    En meiden, volg je gevoel mbt vast voedsel he? Als er geen allergie in de familie is zou ik met 5 maanden voorzichtig beginnen met alleen groente hapjes. Dat heeft hier enorm geholpen en net voordat ze 6 maanden was was ze helemaal van de reflux medicijnen af. Vast voedsel is echt het antwoord hier maar dat kan natuurlijk per kindje verschillen.

Succes en inderdaad zantac en/of motilium met een spuitje. Je schone pink in de mond en het spuitje in je andere hand er strak langs terwijl je kindje sabbelt en dan langzaam spuiten. Ik deed het altijd als ze in de wipstoel in de box zat. Zo kon ik er goed bij. Melk er meteen na ookal wordt het niet aangeraden. Vond de smaak toch niet zo denderend om daar mee te lang te wachten.

M.

9. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Waar merk je dat aan... Krijsen na de fles, krijsen krijsen en nog eens krijsen, zo recht als een plank, ontroostbaar op de arm etcetc. Veel willen drinken.

10. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Wij hebben sinds maandag ook zantac, nou een drama om dat te geven zeg. puur dan. Het smaakt bitter namelijk.
    Quinn ging enorm kokhalzen, en wijgerde om het door te slikken, ik doe het nu met een klein beetje voeding geven zodat ik zeker weet dat hij het binnen krijgt en dan pas de fles er achter aan.

11. schorpioentje82

13 mrt 2008
    234
    14
    18
    de apotheek belde me net op over die medicijnen.ze zou het zelf ook zo geven door de fles heen.maar voor de zekerheid moest ik het even testen.klein beetje melk maken met de medicijnen erin en dan even later staan.kijken wat er dan gebeurde.als er niks raars mee gebeurde mocht ik het gewoon in de fles geven.maak dan een klein flesje en daarna krijgt hij de rest.zo weet ik zeker dat hij het binnen krijgt, want de fles drinkt hij niet altijd op.
    Ik had zelf niet eens aan reflux gedacht.hij was steeds heel onrustig, weinig slapen en veel huilen tussendoor.als hij lag ging hij vaak kokhalzen en dat deed hem pijn.
    hopelijk gaat dit snel over.
    als het niet nodig is wil ik ook zo snel moglijk met dat motilum stoppen.wil niet onnodig medicijnen gebruiken

12. Tamaraatje

28 mei 2007
    48
    0
    0
    administratief medewerktster
    Voorhout
    Onze dochter heeft ook reflux, ze bleef alleen maar spugen en wilde alleen maar meer drinken. Ook was ze zo'n beetje de hele dag ontroostbaar.
    Nu zijn we overgestapt op Nutrilon AR op dokteradvies en dat blijft goed binnen. Alleen reageert ze qua darmen heel slecht en moeten we nu van de kinderarts, na een rondje eerste hulp op een zondagnacht, 10 cc extra water en een theelepel zonnebloemolie door de fles doen. Daarnaast krijgt ze ook nog twee x 2.5 ml lactulose omdat ze anders echt grote keutels perst.
    Ook staat het hoofdeinde van haar bed omhoog en één kant van de box omdat ze van de huisarts zo rechtop mogelijk gehouden moet worden.
    Door alle maatregelen gaat het nu aardig met haar al heb ik het idee dat ze nog best last heeft van maagzuur omdat ze maar ligt te slikken in bed en ligt te kreunen.
    Volgens onze huisarts is het voorschrijven van maagzuurremmers zoals Zantac of gaviscon niet aan hem maar moet de kinderarts dit doen. Bij de kinderarts hoefden we niet meer terug te komen omdat het probleem met de darmen onder controle is en als je een afspraak wilt maken duurt het 6 weken.
    Schrijft dehuisarts bij jullie wel maagzuurremmers voor of ook enkel de kinderarts? Ik wil nu met mn dochter naar de osteopaat, misschien dat dat helpt zodat ze niet naar het ziekenhuis moet want de onderzoeken schijnen heel erg te zijn.

Groetjes,

Tamara

13. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Ik geef Nova Losec. Dit was idd lastig om bij haar naar binnen te krijgen. Je moet de pilletjes namelijk uiteen laten vallen in een beetje water. Het worden dan korreltjes. We hebben het geprobeerd met een spuitje, maar daar kwam alleen het water uit, maar de korreltjes bleven achter. Met een fles en speen idem.
    Nu mengen we het met een beetje melk en Nutrix, dat krijgt ze dan als een papje van een lepeltje. Dit gaat erg goed en ze vindt het nog erg lekker ook.

14. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Luc kan ook blijven drinken en gaat na het drinen vaak huilen. Hij spuugt heel veel en vaak is het ook een beetje slijmerig. Als ik hem uit bed haal vind ik meestal ook een natte plek naast zijn hoofdje. Ook hoor ik hem heel veel slikken de hele dag door. Ook overstrekt hij zich erg.
    Het bedje hebben we al schuin staan en dit helpt wel iets. Van de kinderarts moest ik nutriton door het eten doen en daardoor is het spugen wel minder, maar dat slikken en overstrekken blijft.
    Wat denken jullie is dit iets waar ik wat mee moet doen ( dus naar de ha) of is dit niet iets om me erg druk over te maken en hoort het erbij?
    Maak me nl nogal snel zorgen en wil niet dat de ha gaat denken dat ik voor elk wissewasje kom.

15. schorpioentje82

13 mrt 2008
    234
    14
    18
    als je het niet vertrouwd zou ik gewoon naar de huisarts gaan Majel24.
    Ik heb nu ook regelmatig daar aan de bel getrokken tot er eindelijk wat gedaan werd.
    Had zelf al snel het gevoel dat er iets niet goed zat.Dan vinden ze me maar een zeur bij de ha, maar wil toch echt het beste voor mijn kind.
    En zelf maak je je kind de hele dag mee en weet je al snel of er echt wat aan de hand is.
    De huisarts heeft het bij ons voorgeschreven, maar wel in overleg met de kinderarts.
    Hoe nemen jullie die medicijnen mee als jullie weg gaan? nemen jullie die hele fles mee? vind het best een gesleep zo.

16. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Hoi,

Luuk heeft ook enorme last gehad van verborgen reflux. Is nu bijna 14 maanden en nog niet helemaal er over heen gegroeid. De medicijnen zijn nu sinds een maand gestopt en dat gaat wel goed. Hij kreeg sinds hij 4 weken oud was Zantac, later lactulose erbij en toen dat niet meer hielp Movicolon. Dat laatste medicijn hebben we ook stopgezet een maand geleden maar helaas gebruiken we dat nu weer sinds een week. Zijn ontlasting was echt enorm hard! Nu gaat het weer beter. Hij krijgt nu ook steeds meer vloeibaar te drinken maar drinkt ook nog steeds 2 flessen Nutrilon AR op een dag.
    Toen hij 6 maanden was hebben we een slikfoto laten maken en daaruit bleek idd dat hij een erge vorm van reflux heeft.

17. Niet meer actief

hier een meisje wat reflux had.... Zijn we pas na een half jaar achtergekomen. Spuugde veel en veel verschillende dingen geprobeerd. Uiteindelijk via kinderarts terecht gekomen bij enfamil ar. Hier reageerde ze goed op.... Toen ze bijna een jr oud was besloot ze dat ze het niet meer lekker vond en ging toen over op vast voedsel.... Dus hier is ze er over heen gegroeid.....

18. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Bij Dano is reflux vandaag officieel geconstateerd. ik loop nu al bijna 3 maanden te hannessen met hem, huisarts zij het ook al maar vandaag heeft de KA het bevestigd.

voor diegenen die losec krijgen is het geen alternatief om omeprazol te vragen? dit krijgt Dano namelijk omdat de arts eerst losec had voorgeschreven maar dit helemaal niet oplost in de melk, en omeprazol zijn kleine korreltjes die je op een lepeltje met een klein hapje dikke melk of fruit kan laten happen. maarja de meesten hier zijn nog heel klein he, Bij Dano speelt dit sinds begin januari.

hij heeft nu ook motillium erbij en dat helpt wel redelijk, hij vind het niet vies. motillium mag je trouwens niet mengen door voeding heen, dat moet zo gegeven worden. proef het anders eens gewoon heb ik ook gedaan het is wat zoetig van smaak.

19. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Majel, meteen naar de HA, daar zijn ze voor. Hier kregen we van de HA Zantac. Hij nam ons meteen serieus. Dat terugslikken in bed kan een verbrande slokdarm veroorzaken, het overstrekken is een teken dat je kindje zich niet ok voelt en is echt een reflux symptoom. Losec Mups kregen we inoverleg met de KA maar daar hoefde we niet heen. Reflux is erg vervelend en een serieus probleem in mijn ogen. Fleur is 2 x bijna gestikt in het zuur en slijm wat omhoog kwam. Moesten haar echt weer aan het ademen krijgen.

Succes, M

20. Mamainspe

Mamainspe Bekend lid

1 mei 2006
    663
    0
    0
    Hoi Hoi

hier ook reflux met losec mups tabletten,
    ik geef het via een spuit, gewoon gekregen bij de apotheek. Ik moet het oplossen in een beetje lauw warm water en dan spuit ik het in haar mondje. Echt lekker vind ze het niet, maar ja het is voor haar bestwil/gevoel.
    ik moest het eerst via de fles geven, maar ik vond alle medicijnen terug in de fles en in de dop... dat schoot dus niet op.

succes

Deel Deze Pagina