Ha ladies, Ik ben op zoek naar tips over hoe ik van mijn babyspullen af kom. Ik hoef niet de hoofdprijs te hebben voor bijv mijn Kinderwagen, maar een klein bedrag zou leuk zijn (marktplaats, ik weet het). Doe je dan incl alles (mc, adapters, boodschappenmand en andere luxe dingen) of verkopen de onderdelen los beter? Dan nog de babykleding. 9 dozen vol, enigszins per maat (lees: per opruimsessie), kleding tm maat 110. Ik had al vernomen dat pakketjes per maat het beste verkopen. Maar maar.... dan moet ik dus door al die dozen heen en ik wil het diep in mijn hart helemaal niet weg doen. Er komt geen baby meer, dat staat vast hoor. Tuurlijk moet ik de "eerste pakjes" eruit laten en bewaren. Maar het is emotioneel best zwaar. Heeft iemand tips met welke mindset ik me er toch het beste doorheen kan worstelen? Alles tegelijk op marktplaats lijkt me het beste idee, ook omdat mensen dan meerdere items kunnen kopen, maar daar zit meteen het euvel natuurlijk, dat is nogal een klus.... Hoe hebben jullie dat gedaan?
Ik vond het ook moeilijk, al die spullen die je met zoveel liefde hebt uitgezocht en gebruikt weg doen. Maar in het verkopen had ik geen zin, tenzij je echt merkkleding er tussen hebt zitten, zijn er relatief weinig mensen geïnteresseerd in tweedehands babykleding. Dus ik heb alles wat ik zelf nog zou willen gebruiken afgegeven bij stichting babyspullen https://stichtingbabyspullen.nl/
Als je de ruimte hebt nog heel even bewaren? De babykleding bedoel ik. En dan over een tijd er weer eens doorheen gaan.
Ik heb alles ‘geloosd’ bij vriendinnen, familie en de kledingbank. Die paar euro die verkopen oplevert vind ik de moeite die het kost om het op MP te zetten ed niet waard. Dan heb ik liever dat iemand die ik ken en/of iemand die het goed kan gebruiken er plezier van heeft.
Eenmpaar kleding stukken heb ik bewaard en de rest verkocht via marktplaats. Alleen heel eerlijk de kinderwagen , maxi cosi nog steeds niet. Geen fijne zwangerschap, kind dat te vroeg kwam en ik zei altijd een tweede maar de kans op nog vroeger was groot en ik had toen verborgen reflux en was erg zwaar. Nou doe ik net als of ik die dingen niet zie. Heb helaas geen zolder dus staat in een kast. Dus geen tips maar snap je gevoel
De kleertjes heb ik weggegeven, indien mogelijk via bekenden/kennissen en anders kringloop of kledingcontainer. De grote dingen zoals kinderwagen (geen losse onderdelen), box, buggy etc heb ik verkocht via marktplaats. De eerste kleertjes wegdoen was het moeilijkst. Hoe groter de kinderen en dus ook hoe groter de kleding die ik kon opruimen hoe makkelijker ik het vond. En de ruimte die er uiteindelijk op zolder ontstond gaf ook positieve energie. Het voelt voor mij het meest prettig om het weg te geven aan iemand waarvan ik weet dat deze het echt goed kan gebruiken en/of in moeilijke (financiële) situatie zit.
Herkenbaar hoor! Dat het moeilijk is weg te doen. Hier ook zeker geen 4e en kleding verkoopt nauwelijks op mp (na aaaallle mpeite) dus ik geef het weg. En vaak krijg ik dan wat terug. (Bijv jongenskleding van mijn zoon aan het jongere zoontje van vriendin, en zij haar babykleding voor mijn jongste dochter). en eenmaal weg geeft het ook wel lucht en letterlijk ruimte. Ik heb wel besloten dat ik 1 bak kleding mag houden, wie weet doe ok dat ooit weg maar het lukt me nog niet.
Aangezien mn moeder altijd een basisset heeft bewaard nadat ze mij kreeg bewaar ik die (sluitlakens, hydrofieldoeken en rompers die gewoon nog goed zijn). Speciale kleding/items van dochter blijft bewaard, idem straks voor zoontje. De rest van mn dochter heb ik al weggegeven aan bekenden, ze mogen doorverkopen of in de kledingbak gooien. Ik heb geen trek in dat gez... van marktplaats als je wat verkoopt. Ik koop zelf nog wel eens pakketten dat dan weer wel maar dan krijg je gewoon je vraagprijs of ik reageer er niet op. Alles met bieden sla ik sowieso over. De maxi cosi is als zoontje er uit is 5 jaar, dus die kan naar de stort. De wandelwagen is dan denk ik ook wel aardig op (ontzettend veel mee gelopen), allicht wat voor de kringloop (en evt onderdelen) maar meer ook niet.