Verjaardagstraktatie peuter

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Eli05, 6 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik ben meer van dit soort dingen... of die bellenblaas alleen. Ook weleens een vlinder met stoepkrijt als lijfje gedaan...
    toen ze 4 werd (groep van 3 tot 4) heeft ze nog eierkoek muizen getrakteerd. Was ook leuk. Maar wanneer eten niet voor iedereen kan/mag - dan vind ik bellenblaas altijd wel leuk. En ik moet zeggen; Tussen de 1 en 5 jaar hadden we dat hier in huis nooit genoeg ;) . Eventueel met een eigen wikkeltje eromheen.

Eli05 en Neuzeke vinden dit leuk.
  2. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.078
    14.790
    113
    Vrouw
    Ik houd zelf wel van een originele traktatie.
    Ik vind dat freubelen zelf erg leuk. Dus ik maak vaak best wat werk van de traktatie.
    Denk daarbij aan wiegjes plakken om het cakebeertje in te leggen bij de geboortetraktatie. En dat niet voor 1 kind, maar meerdere kinderen. Toen dacht ik halverwege wel: "waar ben ik aan begonnen!":roflmao:
    Maar dat deed ik dan ruim op tijd tijdens de zwangerschap.

Persoonlijk vind ik een boekje èn een bellenblaas onnodig. Dat zijn in mijn ogen twee traktaties. Als je het geld er voor over hebt, geen probleem, maar ik zou zelf òf het boekje doen òf de bellenblaas. En dan iets te eten erbij. Rozijntjes vinden veel peutertjes lekker.

Eli05 vindt dit leuk.
  3. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.508
    8.437
    113
    Hier ook altijd op eetbare dingen getrakteerd, vanaf KDV tot nu toe.

Iemand noemde ook ballonnen, dat zou ik dus echt niet doen, levensgevaarlijk die dingen (dat is er bij kinder EHBO wel ingeramd :oops:)

Sado, Eli05 en owly vinden dit leuk.
  4. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.697
    4.306
    113
    noord holland
    Hier zou dat een enorm groot bedrag gevonden zijn op de peuterspeelzaal. Traktaties waren op die leeftijd hier in de trant van een doosje rozijntjes, yoghurtrozijntjes van de Hema, wat zoute stengeltjes, kaasje/worstje, klein peperkoek of een bekertje met wat kleine chipjes, dat soort dingen. Evt leuk aangekleed in een grappig bekertje, papiertje, etc. Daar zat absoluut geen budget in en daar gaat t toch ook helemaal niet om op die leeftijd? Je deelt wat uit omdat het feest is, gewoon iets gezelligs, kleins en niet al te ongezond.

Eli05 en Felice vinden dit leuk.
  5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.344
    10.309
    113
    Offtopic bij zoon in de klas hadden ze koekjes uitgedeeld die verpakt waren met muisjes er op.

Eli05 en Vero0504 vinden dit leuk.
  6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.344
    10.309
    113
    Als je een speeltje er bij wil doen zou ik niet 2 dingen doen, wat te eten n een speeltje is meer dan genoeg.

Zelf koop ik geen uitdeelt dingen bij Ali, je weet niet of ze aan alle veiligheidseisen voldoen. Zeker voor jonge kinderen erg belangrijk.

Bij de baby,dreumes, peuter is een badeend ook super leuk, kun je er ook niet genoeg van hebben:roflmao: (variant hebben ze ook flamingo bij de action)

Sado vindt dit leuk.
  7. Eli05

Eli05 Niet meer actief

Hier komt ook niets binnen van Ali, omdat je inderdaad niet weet of ze werkelijk de veiligheidseisen volgen van Europa. Meestal niet.

Sado vindt dit leuk.
  8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.344
    10.309
    113
    Als het om een ballon of versiering gaat is het helemaal prima maar geen fluitjes of dingen wat ze in de mond stoppen. Wil ook zeker niet bij peuters hebben omdat de consequenties veel groter zijn als het mis gaat.

Dan steun ik maar de action en de zeeman, veiligheidseisen en niet al te duur.

9. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.078
    14.790
    113
    Vrouw
    Hier op de psz werd toch zeer dringend gewaarschuwd voor ballonnen. Peuters gaan daarmee in hun mond lopen. Krijgen hem niet opgeblazen, maar kunnen hem wel naar binnen zuigen. Dat wil je niet meemaken, lijkt mij....

Sado en Felice vinden dit leuk.
  10. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.344
    10.309
    113
    Sorry ik bedoelde dat we versiering zoals folie ballonnen slingers etc kochten bij ali.

Ik zou het ook niet aan een peuter geven. :)

Felice en Zxcvb vinden dit leuk.
  11. Lils

Lils Bekend lid

11 sep 2017
    614
    648
    93
    Vrouw
    Ik zit een beetje met hetzelfde dilemma. Dochter wordt volgende week 4 en is net begonnen in groep 1. Vanwege corona moet het voorverpakt zijn als het iets eetbaars is en het liefst iets gezonds...
    Ik ben dus ook eerder aan het denken aan iets 'speelbaars' maar nog geen idee wat..

12. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.345
    17.256
    113
    Ik vind dat te duur maar geen ervaring met psz. Middelste trakteert vrijdag, 27 kinderen in de klas. 27x2/2,50 tikt hard aan.

En ik heb liever wat eetbaars dan elke keer die "prullen" ;)

13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.345
    17.256
    113
    Geboortekoekjes? Dir zijn per stuk verpakt. En een ideaal formaatje voor kleinere kinderen vind ik. Zelf wil ik er minimaal 2:roflmao:

14. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    U is geniaal en een life saver!!!

toch3 vindt dit leuk.
  15. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.345
    17.256
    113
    Hier zijn er laatste x 2 dozen van 120 stuks opgegaan :oops: wel met 4 kinderen die mochten trakteren op school dus dat ging wel hard. Maar thuis werden ze ook veel gegeten

Deel Deze Pagina