BMR uitstellen, wie ook en waarom?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mol81, 12 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mol81

mol81 Niet meer actief

Hoi dames,

Over een maand moet onze meid de BMR prik. Ik heb begrepen dat de evt. bijwerkingen later komen dan de 'gewone' vaccinaties. We gaan een week na de vaccinatie op vakantie en wil uiteraard geen ziek kind meenemen op vakantie. Daarom wil ik de BMR uitstellen. Wie heeft dit ook gedaan en waarom? En wanneer heb je hem dan laten geven?

2. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ooooh nu komt er een hele discussie let maar op. je kan uiteraard gewoon je enting een week of 2 verplaatsen even het planburo bellen. de bmr geeft inderdaad vaak een 5 tot 7 dagen later pas de reactie ( als die komt) en dat zou inderdaad sonde zijn.

3. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Ik zou hem gewoon uitstellen tot na de vakantie. Dan weet je tenminste zeker dat jullie vakantie niet verpest wordt door een eventueel ziek kind. Noelle heeft zich er toch echt wel even niet happy / niet zichzelf van gevoeld en had ook koorts. Het komt echt niet op een paar weken aan hoor of ze die prik nu krijgt of over 3 weken.

Noelle haar prik heb ik destijds ook een paar weken uitgesteld, omdat ze de Mexicaanse Griepprik had gehad en er wat langere tijd tussen moest zitten voordat ze weer een vaccinatie kreeg. Ik heb ook al een paar keer de DKTP-HIB een tijdje uitgesteld, omdat Noelle dan net wat verkouden was als ze die moest. Als je het uitstelt, kun je gewoon op een later moment even naar het inloop-spreekuur gaan voor alleen de vaccinatie. Zo heb ik dat telkens gedaan.

4. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Wij hebben hem een maand uitgesteld, mijn zoontje was toen ziek. Ben er blij om ook, een week later na de prik kreeg hij koorts, uitslag en hij is er best beroerd van geweest.

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij hebben de BMR ook uitgesteld, maar komt ten eerste al omdat wij absoluut niet het RVP willen volgen, en dat dus ook niet doen. Verder hebben we hem nog langer uitgesteld voor onze oudste twee dan in ons eigen 'schema' de bedoeling was, dit omdat er een zusje geboren werd en dat we de lichaampjes wat meer rust willen geven, ik bedoel ze krijgen zoveel rotzooi in zich, laat die lichaampjes maar weer eens 'zuiver' worden en gewoon zichzelf. En dan als laatst nog omdat wij erover denken misschien helemaal met de vaccinaties te stoppen.

Hier hebben de oudste twee dus nog geen bmr vaccinatie gekregen en zijn nu 2.5 jaar.

6. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Hier ook de BMR prik alvast opgeschoven. Hij moest net voor de meivakantie maar dan gaan we op vakantie. Daarom 2 weken verplaatst, geeb enkel probleem.

7. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Wij hebben de BMR verschoven omdat onze dochter geopereerd werd en niet vlak daarna haar inenting mocht. Wij hebben hem 2 maanden verschoven...

8. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Hier ook opgeschoven. Ze moest m afgelopen woensdag hebben, maar we hebben een heel klein iel meisje die ook nog erg snotterig was en oorpijn had. Heb m gewoon opgeschoven naar de 18 maanden afspraak, had geen zin om tussendoor extra te gaan. Alleen viel de 18 maanden net 2 weken voor de zomervakantie, dus heb die weer iets vervroegd :D we gaan dus met 17,5 maand, dan heeft ze een maand om bij te komen voordat we op vakantie gaan.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Het is geen enkel punt om uit te stellen hoor, dan maak je gewoon als je op het Cb bent voor de 14-maandenafspraak een nieuwe afspraak om enkel even te komen prikken.

10. Tese

Tese Niet meer actief

Wij hebben hem uitgesteld omdat mn zoontje ziek was. Nu krijgt hij hem 8 april. En ik weet nu al dat hij ziek gaat worden. Hij is de laatste tijd veel ziek.

11. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Waarom een discussie?? als men gewoont reageert op de vragen die TS stelt hoeft dat immers niet tot discussie te leiden..

Bij ons speelt het nog niet, de BMR, maar als ik in gelijksoorte situatie zou zitten, liet ik hem ook mooi verzetten tot na de vakantie.. Die vakantie is welverdiend.. en op een ziek(ig) kindje passen doe je t liefste thuis.. Fijne vakantie alvast!

12. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.419
    443
    83
    Limburg
    Hier nog niet aan de bmr prik toe maar de kleine van mijn schoonzus eigenlijk wel maar ze steld hem ook uit. Hij reageerd al elke keer heel erg op de vaccinaties (zowel normale als die van de mex griep) en nu zit hij eindelijk weer lekker in zijn vel. Zou het als ik haar was denk ik ook even uitstellen.
    De bmr staat ook bij dat die vanaf 14 maanden is dus zou hem denk ik ook even uitstellen tot na de vakantie, een ziek kind op vakantie heb je niets aan.

13. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Bij ons zeiden ze op het bureau dat bijwerkingen kunnen optreden 5 tot 12 dagen na de prik. Iemand idee of die info klopt. Uitstellen kon bij ons ook als het nodig was.

14. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik zit er ook aan te denken om hem uit te stellen. Hij krijgt hem maandag, maar is al een aantal weken niet fit. Hij heeft ook heel heftig gereageerd op de mexicaanse griep prik maar ook na de laatste DKTP prik.

15. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle heeft de BMR gehad toen hij 16 maanden was. Ivm met onze vakantie uitgesteld, en na de vakantie was met 16 maanden pas de eerste mogelijkheid. Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ze op het Cb niet stonden te springen over het uitstel, maar gelukkig ben ik de mama en mag ik het zeggen... ;)

16. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Mijn zoontje was erg veel ziek.. heeft met 14mnd buisjes gekregen... Hij heeft zijn 11mnd DKTP en zijn 14mnd BMR nog niet gehad..

Ik wil nu binnenkort de 11mnd DKTP gaan geven, ik denk volgende week & dan 3 maanden later de BMR. Hij zal dan dus ruim 19mnd zijn

17. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik geloof dat ze hier na een dag of 10 wat koortsig was, maar verder niets gemerkt. Maar het klopt wel ja.

Hier is de BMR ook uitgesteld. Dochter had wat diarree, dus de arts zei zelf al: Eventjes wachten tot ze gewoon fit is. Kom volgende week maar.
    Tja, toen was het dus nog niet helemaal over ;) . Dus uiteindelijk heeft ze hem 3 weken later gehad.
    En ach, 1 of 2 weken verzetten maakt echt geen verschil.

18. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    Kan geen kwaad hoor,

veel vaccinaties ziij ook uitgesteld door e mex griepprik

gr Gaby

19. EmyD

EmyD Niet meer actief

Bij ons op het cb gaven ze het ook aan. De bijwerkingen zouden na 5-10 dagen pas kunnen komen. En als we dan van plan waren om op vakantie te gaan of iets anders, dan konden we de vaccinatie beter uitstellen...
    Lijkt mij dus ook geen probleem..

20. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    @ Hanneke, hoelang ga je de prik nog uitstellen bij je kindjes? Ik heb de BMR ook uitgesteld. Moest eigenlijk in december maar met de mexicaanse griep etc zag ik het niet zitten. Nu zijn ze 17 maanden, maar twijfel er nog steeds over.

Hebben ze er minder last van als ze ouder zijn? Zou eigenlijk begin maart bellen voor een nieuwe afspraak maar nog steeds niet gebeurd.

( geen aanval hoor, meestal komen hier felle discussie door inderdaad). Maar ben heel benieuwd wanneer je je kindjes laten enten omdat ik de BMR het liefst dus ook nog even uitstel.

Deel Deze Pagina