Hallo allemaal! Aangezien we de komende jaren niet voor een nieuwe keuken kunnen gaan, wil ik thuis de deurtjes van de keukenkastjes gaan opknappen. Echter wil (moet!) ik dit zo goedkoop mogelijk doen. Ik twijfel nu tussen nieuwe deurtjes met handgrepen bij de ikea halen (deurtjes kosten me in totaal rond de 60 euro exc. handgrepen) of de bestaande deurtjes lakken. Ik weet niet hoeveel potten ik dan nodig heb en wat een pot ongeveer kost. (Is hier uberhaupt speciale lak voor nodig?) Wat denken jullie dat goedkoper is en wie heeft hier ervaring mee?
Je zou ook nog kunnen overwegen er plakplastic op te plakken. Dat heb ik hier wel eens gezien (volgens mij van Devilschase) en dat zag er echt mooi uit.
Daar heb ik ook nog aan gedacht want dat is wel heel mooi. Maar de deurtjes hebben een "rand/vorm'' waardoor dit niet gaat denk ik want dan krijg je bij de hoeken plooitjes en bobbeltjes. Zoiets als dit hebben wij: http://images.fordaq.com/p-17870000-17868170-4/Keukenkastjes--Modern--3000---6000-stuks.JPG
Verf is ook niet het goedkoopste klusmateriaal meer tegenwoordig. Als de deurtjes je bij Ikea "maar" 60 euro kosten, zou ik het wel weten hoor! Scheelt je ook een hoop werk en tijd.