zwembadje, speeltentje e.d. in de zon óf in de schaduw?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door hanna76, 5 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

Hoe doen jullie dit eigenlijk? Als je kind(eren) in het zwembadje of met de watertafel of speeltentje of wat dan ook mag spelen, zet je dat dan gewoon in de zon (+ insmeren) of in de schaduw?
    Hier zet ik dat eigenlijk altijd in de schaduw. Komt misschien ook wel omdat ik zelf ook graag dingen in de schaduw doe i.p.v. in de zon..
    Maar zonet zei ik zelfs tegen m'n zoontje: "Nee, we doen niet de speeltent buiten omdat er nog geen schaduw is.." :cool: Is dat niet een beetje overdreven..?
    Dus ja, hoe doen jullie dat dan?

Groetjes,
    Hanna

2. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Een parasol neerzetten. In onze achtertuin wordt t echt heet met dit weer.

3. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ligt eraan hoe warm het is..
    Als t erg warm is in de schaduw natuurlijk (parasol). Maar ik ben zelf nogal een koukleum, dus vind t dan wel sneu als ze in de schaduw zit als t niet zo heel erg warm is.

4. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    hier in schaduw en parasol

5. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Het zwembad zet ik het liefste in de zon. Dan kan de zon het water verwarmen. Ik ruim het badje zomers niet iedere keer op.

De andere spullen: huisje, zandbak, buitenkeukentje en glijbaan staan in de schaduw of onder de parasol. Ik wil liever niet dat mijn dochter de hele middag in de volle zon speelt.

6. knap

knap Niet meer actief

Het liefst in de schaduw en zeker als het echt bloed heet is en je de zon gewoon voelt branden daar helpt geen parasol tegen.
    Ga dan aan het einde van de middag aan de andere kant van het huis zitten ( als het echt heel warm is 25/30 graden). In de volle zon is het ook niet leuk spelen vind ik zelf dan.

Maar moet zeggen vind het net nog te fris voor een badje buiten. Kan ook zijn omdat hier nog een redelijk fris windje waait in de zon is het wel prima te doen maar de wind vind ik hier nog te koud.

7. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ja, hier ook nog lang geen zwembadje hoor! Maar ik vroeg het me gewoon even af of ik hierin zo 'overdreven' ben, maar dat valt dus mee! :)

8. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Te koud???? Waar wonen jullie? ;) hier is het bloedheet!

Alles staat.in de zon.. we hebben geen schaduw in onze tuin. Grote parasol erboven..

9. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    parasol boven het zwembad. ik hou ze zo veel mogelijk uit de zon. vooral mn oudste en jongste verbranden heel erg snel. hebben zeer blanke huid.

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Same

Plus een heel wit kleutertje en dito mama...

Dus wij houden van onze parasol :)

(Beter ook in het kader van huidkanker begreep ik zo)

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Half in de zon half in de schaduw haha
    Ik hou zelf echt niet van heel de tijd in de schaduw zitten.. Vooral niet als ik nat ben van water met een windje dan heb ik t al snel koud

Dus hier een beetje van beiden

12. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.741
    7.507
    113
    Vrouw
    Hier ook zoveel mogelijk in de schaduw. Ook niet te lang onder parasol. Parasol Helpt niet ook niet helemaal tegen uv straling. 1/3e van de straling komt alsnog op je huid en je kan onder parasol ook verbranden.

13. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.834
    4.204
    113
    hier in de zon onder de parasol. Vind de schaduw nog erg koud momenteel

14. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.199
    8.911
    113
    In de schaduw of met zonnescherm of parasol. En hier geen kindjes die snel verbranden (hoewel de jongste wel, die is nog niets gewend), maar het is inderdaad beter in het kader van huidkanker ed. Ze lopen/kruipen toch wel rond, dus komen toch wel af en toe in de zon...op de plekken waar ze dan veel/lang zijn, wil ik ze dan toch liever uit de zon hebben.

Deel Deze Pagina