34 Weken zwanger en baarmoedermond stukje open

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Kim01, 1 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kim01

Kim01 Actief lid

7 aug 2011
    408
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hallo allemaal,

Kreeg gisterochtend een inwendig onderzoek en mijn baarmoedermond bleek een halve centimeter open te zijn.
    Ze zei dat het niet hoort, maar dat lijkt mij wel logisch.
    Nu vraag ik me af of het snel door kan zetten naar 1 cm en meer of dat het voorlopig zo blijft.
    En moet ik me er zorgen over maken?
    Heeft iemand hier ervaringen mee?

Groetjes Kim

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Kan inderdaad zo zijn, bij een tweede of volgende zwangerschap is je baarmoedermond zelfs altijd een stukje open.
    Maar hoeft niet zomaar wat te betekenen kan maar zo nog 8 weken duren..

3. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Ik werd bij mijn eerste met 32 weken opgenomen ivm hoge bloeddruk. Toen ze die ondanks alle medicatie niet omlaag kregen wilden ze gaan inleiden bij 33 weken. Toen voor het eerst getoucheerd en had een vingertop ontsluiting van mezelf. Had die zwangerschap nooit last van harde buiken oid dergelijks gehad wat het zou kunnen veroorzaken. Heb de gyn er verder ook niet over gehoord, dus zou me er voor nu geen zorgen om maken. Kan nog weken duren voordat het verder ontsluit en verweekt.

4. Kim01

Kim01 Actief lid

7 aug 2011
    408
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemiddag,

Ok dan.
    Dat zijn weer geruststellende berichten..
    Begin van de middag zat er 'dik' slijm van ongeveer 3 cm in mijn urine.
    Ik hou het maar even in de gaten, want toen ik net van de wc af kwam had ik 'dik' slijm op het wc papiertje..

5. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Dat dikke slijm klinkt een beetje als een slijmprop. Wil natuurlijk niet te voorbarig zijn maar misschien toch ff bellen met je vk?

6. mamavanyasmin

mamavanyasmin Actief lid

11 dec 2011
    403
    1
    16
    Zuid Holland
    het is niet altijd zo dat de bevalling begint nadat je de slijmprop verloren bent, maak je niet te druk. Mijn zus heeft vanaf 35 weken met ontsluiting rondgelopen en is uiteindelijk pas met 38 weken bevallen! Maar idd contact opnemen met de vk is altijd verstandig. Succes de komende tijd!

7. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36
    Hier hetzelfde verhaal, vanaf 25 weken. Check gehad in het ziekenhuis, maar er was geen activiteit gaande. Vandaag zit beeb nog steeds veilig in mijn buik.

8. Kim01

Kim01 Actief lid

7 aug 2011
    408
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hallo dames,

Had contact opgenomen en ff verteld hoe of wat.
    Moet het in de gaten blijven houden.
    Als ik het blijf houden en/of er zit bloed bij, dan moet ik direct bellen.
    Gisteravond had ik het nog wel een beetje, vanmorgen niet meer.
    Maak me er ook niet (meer) druk om, doe lekker mn ding en merk het allemaal vanzelf wel...

Bedankt voor jullie reactie's! :)

9. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ik had bij m'n zoontje n hoge vliesscheur. Lag met 30 weken aan longrijping en weeenremmers . Heb 8 weken Rond gelopen met 3 cm ontsluiting ( of gelegen meeste tijd in t ziekenhuis) en ben alsnog ingeleid met 38.1!

Mijn gynaecoloog zei toen dat 1 cm rond 30/32 weken normaal was.

Nu ook alweer remmers gehad m'n baarmoedermond is verweekt en ze kon bijna de vliezen aanraken. Schijnt ook te mogen en ik zit pas in m'n 30e week.

Deel Deze Pagina