Hoe groot zal ons kindje worden?? Is dit extreem of valt het mee..?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Emmely, Aug 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Emmely

Emmely Niet meer actief

Gisteren hadden we een echo. De vk maakte een opmerking 'zo dit is een flinke!'. 2600 Gram bij 34+4. Nu heb ik even wat nagelezen en is dit inderdaad hoger dan gemiddeld. Moet ik nu gaan rekenen op een hele dikke baby? 9 Ponder ofzo? Kan dit komen omdat ik teveel eet / snoep?
    Groetjes Emmely

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

bij een groeiecho van zoonlief met 34 weken woog hij 2350 gram ( bij de geboorte met 36 weken woog hij 2625)

bij de groeiecho met 30 weken woog onze meid 2000 gram en bij de geboorte woog ze 2870 (met 36.4 weken)

jou kindje ligt wel iets voor op schema, maar ze kunnen het nooit zeker zeggen, misschien heeft jou kindje wel net een groeispurt gehad... en bij de mama's waarvan ze zeggen dit is een kleintje... dat de groeispurt een week later plaatsvind en er opeens een groot/groter kindje geboren word dan verwacht.

3. Storm

Storm Niet meer actief

Ik had begrepen dat de hoeveelheid die jij eet niet van invloed is op de groei van je baby of hoe groot die gaat worden. Als je meer eet dan nodig is zul je daar zelf van groeien, de kleine niet.

Mijn zoon liep de bijna de hele zwangerschap voor op de groei. Lengte, gewicht, alles eigenlijk. Bij de geboorte woog hij 10 pond, terwijl de vk gezegd had dat het zo rond de 7,5 pond zou zijn. Hij was tien dagen te laat, maar dat zou niet de reden moeten zijn van zijn grootte en gewicht.

Ga lekker genieten en maak je er niet te druk om. Het is niet gezegd dat je kleintje zo groot wordt. Ook in je buik heeft het af en toe een spurt en dan kan dan weer een poosje stil staan qua groei.

4. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

Oct 16, 2008
    688
    0
    0
    Volgens mij was onze dochter met de groeiecho met 35 weken ongeveer 2500 gram.

Ze woog met de geboorte 3940 gram dus bijna 8 pond....

5. silly88

silly88 Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,429
    0
    0
    nou met onze groeiecho van 32w4d woog ie al 2500 gram :D dus ik vind het dan nog wel mee vallen :p
    nee het komt niet door eten (heb het gevraagt aan de gynaecoloog), het is gewoon erfelijk bepaald
    succes
    groetjes

6. Leliana

Leliana Niet meer actief

Volgens mij is het niet extreem hoor!
    Mijn kindjes Zijn met 34w6d geboren en wogen 2600 en 2700 gram!!

7. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

Nov 29, 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    het kan inderdaad met een groeispurtje te maken hebben. Of aanleg voor wat grotere kindjes. Ik zou me er vooral niet te druk over maken.
    Als dit zorgwekkend zou zijn dan zullen ze je beter gaan controleren.
    Je kunt helaas niets doen aan de groei.

Ik maak ook grote kindjes, mijn zoon woog ruim 9 en deze zwangerschap zal ik daarom ook beter gecontroleerd worden.

8. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

hoi

is je suiker gecontroleerd ?

spinnekop

9. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Hier afgelopen maandag controle gehad, was toen 34+4 wk,
    kleine is geschat op 6 pond, loop al de hele zwangerschap bij de gyn, is ook al eerder geconstateerd dat de kleine voorliep op groei, bovenste groeicurve precies op de lijn.
    Dus ben ook benieuwd hoe groot ze uiteindelijk gaat worden.

Heb wel al extra kleding gekocht in maat 62 hahaha.

10. silly88

silly88 Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,429
    0
    0
    ja hierzo loopt ie ook al weken rond/op die groene bovenste lijn bij de groeicurve! ik heb maat 50 ook maar lekker in de winkel laten liggen ;)

11. Klores

Klores Lid

Jan 5, 2007
    10
    0
    0
    Bij ons was het geschat gewicht bij 35 weken 3453 gram, waarna we zijn doorverwezen naar de gyn, nu bij de 37 weken echo liep de kleine wel op voor en maar schatten ze het gewicht, net als bij de eerste, op 8,5 pond. Op zich vind ik dit geen probleem maar overlopen zie ik niet zitten, dit houden ze dan wel in de gaten.....

dus het is nu de komende 3 weekjes "geduldig" afwachten wat het gaat worden.....

groetjes

(GTT (suiker) was in orde)

12. Alita

Alita Niet meer actief

hier loopt ze ook voor...32 weken 2200 gram ipv 1800gram maar was allemaal niet erg blijkbaar...

13. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Grootte van het kind heeft niks te maken met jouw eetgewoontes, maar met erfelijke factoren of (zwangerschaps) suiker.

Weet je wat het lastige is? Ze kunnen niet weten wat jij kunt baren, als het je 1e is. De een heeft moeite met een kindje van nog geen 3 kilo, de ander perst er zo een 10-ponder uit.

Bij mijn oudste bleek ze niet door mijn bekken te passen. Met 40+3 woog ze 4700gram, 56 cm, hoofdomtrek van 35. Spoedks gehad.
    Bij mijn 2e hebben ze dit dus extra in de gaten gehouden. Groeiecho's gaven aan dat ze 4 weken voorliep qua hoofd en dat moet er het 1e uit, he?
    Geplande ks gehad bij 38+3....3910 gram, 53 cm en hoofdomtrek van maar liefst 38 cm!

14. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dat is het inderdaad ook nog: Het gewicht is niet zo belangrijk, maar de omtrek van het hoofd, en eventueel schoudertjes misschien, maar de rest komt er vanzelf wel achteraan. Een kind kan zwaar zijn, maar ook lange benen hebben, wat dus ook het gewicht omhoog brengt.

Wat je zelf eet, maakt weinig/geen verschil.

15. Emmely

Emmely Niet meer actief

Dank voor al jullie reacties! Ben wel iets gerust gesteld.. Zegt het indalen met 32 weken misschien iets dat mijn bekken wel ok is? :) Ik bedoel groot genoeg.. Ben ca. 6 weken terug gecontroleerd op zwangerschapssuiker. Met een suiker van 6,0 na ontbijt, toen extra bloedonderzoek gehad, waarna mijn nuchtere blds wel goed was. Het vreemde is... ze schatten een groot kind, maar mijn buik is zo klein vind ik. Ik zie wel veel dikkere toeters. Ben zelf ook niet extreem aangekomen (10 kilo). Liefs Emmely

16. Alita

Alita Niet meer actief

@Emmely....ja je buik heeft niks te zeggen idd....
    maar wat je bijkomt mischien weer wel, maar mischien nog eens aankaarten bij je vk/gyn?

Share This Page