verf lucht schadelijk voor baby?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mamavan2schatte, 9 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavan2schatte

Mamavan2schatte Actief lid

8 jun 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    ben nu 28 weken zwanger en we zijn volop aan het verbouwen.
    waaronder ook dingen geverfd worden.ik verf zelf niet,maar de verflucht
    hangt wel door heel de boven verdieping.al ventileer ik overdag goed,je blijft het gewoon heel goed ruiken.
    dat het voor mij een nare lucht is nu,vind ik niet het ergst.
    maar kan die lucht geen kwaad voor de baby.
    heb wel eens gehoord dat als je gaat verbouwen als je zwanger bent,dat je moet oppassen met verven enz.....omdat het schadelijk zou zijn.

groetjes

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Dat is idd schadelijk. Schadelijker dan een sigaret volgens internet

Hier pas ook geverfd met verf op waterbasis, maar zelfs daarmee was de lucht niet te harden en echt ongezond
    Heb toen op de bank geslapen. Als ik rond de 30 weken ben word er weer flink geschilderd en dan ga ik een paar nachten bij m'n ouders in de logeerkamer slapen. Ik krijg sowieso al hoofdpijn van al die verfdampen, dus lijkt me niet goed voor de baby. In verf zitten veel chemische en schadelijke stoffen

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Valt allemaal wel mee met de schadelijkheid en vooral op de termijn die jij nu zwanger bent.Ik ken zat zwangere vrouwen die zelf aan het verven zijn geweest en allemaal gezonde kinderen hebben gekregen.
    Hier heeft mijn man ook pas het eea moeten verven en dan wel met verf zonder oplosmiddelen.Hij heeft zelfs even met terpentine moeten werken en toen was het ook boven niet te harden.Ik heb de ramen tegen elkaar open gezet en 's avonds was de lucht al zo goed als weggetrokken.Doe gewoon de deuren van de kamers waar geverfd is dicht en dan kan het echt geen kwaad.Tijdens je zwangerschap ben je ook gevoeliger voor luchtjes.Ik vond het ook niet te harden die lucht maar mijn man en kinderen vonden dat ik zwaar aan het overdrijven was haha.
    Gewoon verf zonder oplosmiddelen gebruiken en goed ventileren en dan kan het zeker geen kwaad met jouw zwangerschapsduur.

Deel Deze Pagina