mijn zoontje heeft volgende week maandag een proefles. wie zn kindje zit hier ook op? wat is je ervaring en hoe ziet zo'n les eruit? wat moet hij aan?
Mijn zoontje heeft net een paar proeflessen judo gehad, heet voor kleuters ook nog iets van tuimel- of duikeljudo. Hij vond het wel aardig, ze doen vooral veel spelletjes. Met een proefles gewoon een joggingbroekje en t-shirt aantrekken. Sommige kinderen waren ook in hun spijkerbroek voor een proefles gekomen, maar dat mocht niet.
Mijn zoon Zit sinds 3,5 jaar op judo (inmiddels 2 jaar) en vindt het helemaal geweldig. Goede peuterjudo les bestaat uit basiselementen van judo: leren koprollen voor/achteruit, staand koprollen, de basis termen leren en stoeien waarbij ze leren hoe ze elkaar op de grond moeten krijgen en daar houden enz Daarnaast veel conditie: rennen, achteruit lopen op handen en voeten, rek en strekoefeningen enz Tijdens de proeflessen is een zachte joggingbroek en een t-shirt prima
Zwager heeft een eigen judoschool dus zoontje zit sinds dat ie 2 is op tuimeljudo. Het eerste half uur is zoals @adi zegt, spelenderwijs judo leren....dan krijgen ze limonade en mogen ze nog zo'n 20 minuten vrij spelen, is ook luchtkasteel/springkussen. Hier is de zaterdagochtend voor vader en zoon, heel leuk.