hallo! mijn zoontje is 2,5 week nu en krijgt borstvoeding en flesvoeding.. dit omdat ik het idee heb dat hij met alleen borstvoeding te weinig krijgt.. eerst kwam hij om de 3 uur voor een voeding ook 's nachts.. na een paar dagen wou hij om het uur en soms zelfs om t half uur aan de borst.. dit was 's nachts egt niet te doen, dus heb ik de laatste voeding vervangen door kunstoeding.. deze krijgt hij rond 12 uur.. dan wordt hij rond 4.30-5.00 weer wakker en geef ik m weer n flesje.. 's morgens rond 9:00 uur krijgt hij weer de borst! maar nu heb ik nog steeds het idee dat hij te weinig krijgt.. hij drinkt ongeveer 15-20 min per voeding.. ik laat m per voeding aan een borst drinken zodat hij die leeg drinkt.. 's morgens komt hij ongeveer om de 2 uurtjes voor een voeding.. maar naarmate de dag vordert komt hij vaker.. soms wil die na n half uur of uurtje alweer opnieuw drinken.. hij plast wel goed.. poepen deed ie eerst bij elke luier.. nu doet ie t nog maar 1 x per dag en soms 2.. zijn geboorte gewicht is 4000gr.. hoeveel hij nu weegt weet ik niet.. ik merk wel dat hij de laatste week last heeft van krampjes.. hij kreunt 's nachts vaak en ik zie m ook met zijn beentjes trekken.. ook perst hij veel maar dan komt er niks.. dat persen doet hij tijdens het drinken ook en loopt dan rood aan! ik gebruik nu infacol voor elke voeding, maar ik zie nog geen verbetering.. als hij 's avonds de fles krijgt krijg ik soms het idee dat hij nog meer wilt.. ik gaf m eers 100cc.. nu krijgt hij 120cc en dat drinkt hij helemaal op.. soms heeft hij genoeg, maar soms wilt hij nog meer.. dat geef ik niet omdat ik van het CB telefonisch te horen kreeg dat 120cc egt voldoende moet zijn voor hem.. soms geef ik 's middags ook een flesje ipv de borst als hij egt veel wilt drinken.. mn tepels doen dan pijn omdat hij elk uur wel wilt drinken.. als ik hem dan 120cc geef dan slaapt hij lekker 4 uurtjes door.. nu weet ik niet of ik zo door moet gaan of beter helemaal over kan stappen op flesvoeding,, volgens het cb mag hij om de 3 uurtjes een flesje van 100cc- max 120cc.. maar als ik nou overstap op flesvoeding en hij wilt meer en vaker drinken is dat dan erg? ik gebruik nutrilon standaard.. op de verpakking zelf staat dat je vanaf 4 kilo 165cc mag geven.. vandaar mijn vraag of hij eventueel meer mag en hoeveel voedingen ik hem mag geven.. 5 voedingen op een dag lijkt me namelijk erg weinig als ik zijn drinkgedrag zo zie! Ik weet t ff allemaal niet meer!! help me out plss..
ow ja.. t boeren gaat bij hem ook egt moeilijk.. t duurt soms wel n half uur tot 1 uur voor hij geboerd heeft.. en dan hoor ik m eerst kreunen en persen totdat t boertje komt.. soms boert hij niet en dan leg ik m terug om te slapen maar dan geeft hij wel n mondje over.. is er miss n manier om hem wel goed en snel te laten boeren?