baby 2 maanden drinkt weinig

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door ARAchterberg, 7 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ARAchterberg

7 jun 2008
    5
    0
    0
    Bussum
    Hallo

Mijn dochtertje is nu 2 maandjes en drinkt sinds een paar dagen slecht.
    Ze haalt de 80 cc soms 100 cc maar ik krijg er echt niet meer in.
    Ze kreeg 5 voedingen van 120 cc, dus dronk om de 4 uur, maar heb inmiddels maar weer een 6de voeding erbij gevoegd, dus ze drinkt nu weer om de 3 uur. Dus ze komt nu net op de 600 cc voeding per dag.
    Is dit niet te weinig? Ze weegt nu 5 kilo.

groet Anne

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    HAllo Anne,

Als ik de gewichten zo lees dan drinkt ze inderdaad te weinig.

Krijgt ze kunstvoeding of kolf je alles? hoe weet je zo precies hoeveel ze drinkt?

Je schrijft 6 voedingen en dat het om de 3 uur is. Ik zou om de 3 uur aanhouden (dan kom je per 24 uur op 8 voedingen of als ze 1 keer 6 uur dooslaapt 7 voedingen.)

Met haar gewicht zou ze 750-850 ml moeten krijgen.

Laat maar meer horen zodat ik je wellicht nog meer hulp kan bieden.

Ilse

3. ARAchterberg

7 jun 2008
    5
    0
    0
    Bussum
    hallo
    Ze krijgt fles voeding.
    Vandaag heeft ze tot nu toe 630 gedronken en ze krijgt nog 1 fles, dus vandaag ging goed.
    Ik heb ook niet de indruk dat ze meer nodig heeft. Ze plast voldoende en heeft gemiddeld twee poepbroeken op een dag.
    Ik heb een weegschaal waar ik op het geconstateerd dat ze ook prima groeit.
    Ik geef haar inderdaad om de 3 uur. dit geeft ze ook zelf aan dus ik denk dat ze vanzelf weer naar de 4 uur over gaat.
    Het is de afgelopen dagen erg warm geweest, waar ze ook veel last van heeft gehad/heeft. Ik denk dat ze daarom ook minder trek heeft.
    Ik geef haar tussendoor wel af en toe wat extra vocht.
    Ze krijgt inderdaad 6 a 7 voedingen ligt eraan of ze snachts ook komt.
    Ze krijgt haar laatste fles vboor de nacht om 10 uur. Later is bijna onmogelijk ze is namelijk niet wakker te krijgen en drinkt dan dus ook niet.
    meestal slaapt ze dan tot 5 uur door. afgelopen nacht kwam ze een keertje om 3 uur. Toen heeft ze 50cc gedronken en sliep vervolgens door tot 7 uur.
    Ik maak me inmiddels ook wat minder zorgen. het gaat hartstikke goed met haar en niet 1 kind is hetzelfde toch?
    Zeker gezien ze gewoon goed aan komt (afgelopen week 200 gram).

Groet Anne

4. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo Anne,

Je schrijft dat ze flesvoeding krijgt. In dat geval is het gebruikelijk dat ze minder voedingen per 24 drinkt dan een borstgevoed kindje. MM is lichter verteerbaar dan flesvoeding.

Bij flesvoeding moet je wel opletten dat je niet boven het voorgeschreven volume voor haar gewicht uitkomt.

Als je aangeeft dat ze 200 gram in 1 week is gegroeid is dat ruim voldoende.

Ik denk dat ze het lekker doet, maak je geen zorgen.

Als je later nog meer vragen over flesvoeding hebt adviseer ik je even advies op het CB in te winnen. Een lactatiekundige houdt zich met name bezig op het gebied van borstvoeding, borstvoeding begeleiding, etc.

Succes

Ilse

Deel Deze Pagina