bij 6 md over naar 3-4 voedingen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Soumayyaah, 24 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    Ik lees hier en daar dat als je kindje 6 maanden is je over moet gaan naar 3-4 voedingen per 24 uur. Waarom is dat? Omdat je de flessen groter maakt, of omdat je er vanuit gaat dat ze dan meer groente of fruit eten? Mijn dochtertje komt zeker nog wel 5 a 6 keer op een dag. Nu vraag ik me af.. is dat erg?? Zie onderstaand schema. Ik probeer overdag 4 uur er tussen te houden, maar dan heeft ze ook wel trek vaak. Ze krijgt bv gecombineerd met fv. Zou het daar aan liggen dat ze minder snel verzadigd is? Overdag kolf ik, bijv 80 ml. en dan geef ik 100 + 3 fv bij. Snachts geef ik meestal alleen bv.

7.30
    11.30
    15.30
    19.30
    00.00
    3.30

Mijn dochtertje begint pas een beetje te proeven van groente en fruit, maar echt eten kan je het niet noemen. ;)

2. KnuffelBien

KnuffelBien Actief lid

17 dec 2007
    236
    0
    16
    en als je nu bijv een fles weglaat of er minder in doet zodat ze wat meer honger heeft en begint met "eten" van fruit en groenten?

3. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    Het gaat niet zozeer om honger, ze is heel kieskeurig wat smaken en texturen betreft. Het is pas sinds 2wk dat ze, met ene zuur gezicht en een hoop gemorrel dat wel, wat doorslikt en proeft. Rijstebloem in dr flesje bijv is nogsteeds taboe. Ze kijkt me dan altijd aan van; "hoe kan je me lekkere melk zo verpesten??" :p Heb me er maar bij neergelegd dat ze niet zomaar een heel bakje leeg gaat eten, en dat we veel geduld moeten hebben. Want als ze echte honger heeft, dan moet ze al helemaal niks weten van die fruit en groenten... dan houdt ze stijf dr lipjes op elkaar of spuugt ze het meteen weer uit..

4. KnuffelBien

KnuffelBien Actief lid

17 dec 2007
    236
    0
    16
    hmm das wel lastig
    rijstebloem wil mijn boef ook niets van weten..hij is van 1 feb. 2012..
    maar hij wil wel alles eten wat wij ook hebben..om te proeven "moest" hij 4 hapjes eten...(heb me laten vertellen dat ze na ong 4 hapjes echt proeven?) en in het begin spuugde hij t gelijk uit maar dat kwam meer omdat hij nog niet doorhad hoe hij het van t lepeltje moest eten en daardoor zn tong verkeerd deed en het uitspuugde..maar gewoon steeds proberen en aanbieden denk ik dan? het ene kindje wil al snel bijvoeding en de andere niet...denk niet dat je moet gaan pushen ofzo....best lastig he al die nieuwe dingen;):p

Deel Deze Pagina