Toen Fay 5.5 maand was, zijn we voorzichtig begonnen met wat hapjes groente. We begonnen met wortel en daar reageerde ze eigenlijk goed op. Nog geen enorme hoeveelheden ,maar toch een paar hapjes. Vervolgens zijn we na ca 1 week groente ook begonnen met wat hapjes fruit. Ook dit ging redelijk, tot ze na 4 dgn heel erg spruw had ( door antbiotica) haar mond zat er gigantisch onder. Bijvoeding wou ze niet meer. We hebben dit anderhalve week laten rusten en wilden weer beginnen. Alleen ze wil helemaal niks meer van de groente weten. Ze houd de lippen stijf op elkaar. De soort maakt niet uit,lippen blijven dicht. Nu dacht ik net eens even kijken wat ze met fruit doet ( heeft ze ook nu 3 wkn niet meer gehd) en zonder moeite eet ze een 1/2 fruithapje. Nu weet ik dat fruit iets zoeter is ,maar hoe krijg ik haar nu aan de groente? Laten rusten en over een tijdje weer proberen? Geef ik haar ondertussen dan wel gewoon fruit door?
ik zou het even op één soort houden, dus OF groenten OF fruit, voor een week of 3. Als ze de éne soort goed eet (dus met smaak en enthousiasme) de andere soort introduceren. Misschien is het een beetje verwarrend zo door elkaar... Hier zijn we gestart met eerst een maand fruit en daarna (na één maand dus) groenten, gaat goed.
Dankje voor je reactie Ja misschien moet ik het nu eerst maar eens een maand dan alleen op fruit houden, dat wil ze wel. Lastig soms die bijvoeding haha. Ons zoontje kon je werkelijk alle warme hap die er was voorschotelen, dus ken dit ook niet.
Geef je potjes of hapjes met 1 smaak? Wortel is natuurlijk vrij zoet. Ik zou gewoon 's avonds de groente aanbieden die jullie zelf ook eten. Broccoli en sperzieboontjes vinden kindjes ook vaak lekker. Maak je niet te druk, het komt vanzelf!
Sluit me aan bij Zogelukkig. Hier begon de introductie van bijvoeding tegelijkertijd met ons avondeten. Dus met z'n allen aan tafel en Eef die snoepte in het handje worteltjes/spercieboontjes/broccoli mee. Misschien dat deze manier van introduceren haar meer ligt?
@zogelukkig, bedankt voor je reactie Ja ik geef hapjes met 1 smaak. Ik had een hele vooraad worteltjes en bloemkool gekookt en per bakje ingevroren. Ja idd dat is ook een idee, als ze 's avonds bij ons aan tafel zit, onze groente mee laten eten.
@line, bedankt voor je reactie Ja uit het handje eten, is ook door mij heen geschoten. Maar stiekem vind ik het ook een beetje eng. Maar net wat je zegt misschien is dat wel meer haar ding.