Goedemiddag, Ik heb een vraag, ik ben nu 13 weken zwanger, ik zit op zumba dans fitness waar best druk bij gedanst word en veel gesprongen, ik deed het de eerste 3 maanden al een beetje rustiger aan aangezien ik snel duizelig word en dit met alle pirouettes niet zo makkelijk is maar ik dacht dat je gewoon door mocht sporten als het geen risico sport is nu krijg ik net mijn kraamzorg formulieren binnen en lees het even door en daar staat een negatief sport advies bij aerobic omdat je dan springt en je baarmoederbanden kunnen scheuren? Nu ik zoek staat op meerdere sites dat je sporten met springen moet vermijden. Maar ook op heel veel sites dat je gewoon zolang je naar je lichaam luistert door kan sporten. Wat vinden jullie hiervan? als het ook maar enigzins slecht kan zijn stop ik natuurlijk! Ik hoop op jullie antwoord!
hoi, zolang het gaat mag je meedoen. Banden scheurenniet gelukkig! Luister inderdaad naar je lichaam, als het te zwaar wordt merk je het vanzelf. Mirjam
Hoi, Bedankt voor je snelle reactie, erg fijn, ik vond het ook wel erg raar klinken banden die scheuren. gelukkig kan het niet, ga ik lekker door sporten voor zover het gaat!