Hoi allemaal, Hierbij ook mijn bevallingsverhaal.... Ben op 22 maart s'morgens begonnen en op 23 maart om 16.28u bevallen van een zoon middels een keizersnede. Dus het duurde effe maar als ik nu naar mijn zoontje kijk dan is die helse bevalling toch wel weggezakt. Moest me donderdagochtend om 8u melden in het ziekenhuis. Was toen 42 wkn en 1 dag en die kleine had nog geen stappen ondernomen om er uit zichzelf uit te komen. Bij inwendig onderzoek voelde ze dat alles nog pot dicht zat dus ik kreeg eerst gel. Toen een uur blijven liggen en aan ctg. Hierna mocht ik rond gaan lopen. Al snel kreeg ik toch buikpijn. Ik dacht is dit het nou, pff wat een eitje. Maar al snel werd het steeds heftiger. Had inmiddels weeen om de 4-5 minuten. De gyn besloot niet nog een keer gel in te brengen omdat ik er zo heftig op reageerde. S'middags rond 13u voelde ze dat mijn baarmoedermond pas voor de helft was verstreken, nog geen ontsluiting. SHIT! Rond 17u zakte de weeen weer weg, was inmiddels toch wel moe. Moest van de verloskamer af en naar gewone afdeling. Ze zouden de volgende ochtend toch opnieuw gel proberen. Maar rond 19u kwamen de weeen terug, deze keer een stuk heftiger. Ik maar puffen en zuchten. Om 23 uur heb ik een pethidine prik gekregen. Hier 2 uur op geslapen. Rond 2u pas 1 cm ontsluiting, kut. Om 05u zijn mijn vliezen gebroken, en ons kleintje had in vruchtwater gepoept. Ook dat nog. Rond 6u aan de wee opwekkers. Tjonge jonge wat is dat heftig zeg. Om de minuut weeen. Kreeg bijna geen rust tussen door. Om 8u ruggenprik gehad. De eerste keer zat ie niet goed. Dus opnieuw prikken. Na een uurtje zei ik tegen mijn man: 'ik weet niet maar iek voel alles nog net zo heftig als voor de prik'. Wat bleek.....die ruggenprik heeft bij mij NOOIT gewerkt. De gyn zei dat dat wel eens voorkwam dat mensen niet op die pijnstilling reageren, heb ik weer. O ja ook nog 3 keer opnieuw een infuus moeten prikken en tot 5 keer de catheter opnieuw moeten inbrengen... Nou goed, ik dus doorgegaan met zweten. De wee opwekkers inmiddels op de hoogste stand en de ruggenprik ook. Om 11u pas 2 cm ontsluiting. Mijn bloeddruk werd inmiddels steeds lager, dus ik kreeg zakken vocht bij. Maar wat bleek, ik plaste dat vocht niet uit maar hield het vast in voeten en gezicht. Ik zwol helemaal op. Allemaal artsen aan mijn bed, ze snapte niet waarom ik niet meer plaste... Ondertussen bleef ons mannetje het gelukkig erg goed doen. Om 15u pas 4 cm, ik kon niet meer. Was helamaal van de kaart. Ik weet ook sommige stukken niet meer van die dag. Toen werd om 16u besloten tot een keizersnede. Op dat moment dacht ik 'al doen ze het buiten, eruit moet dat kindje'. En dan gaat het zo snel, meteen alle slangen weg, op een ander bed, en naar de ok. Binnen 5 minuten was ie geboren, 3930 gram. Gelukkig was alles goed en met mij ging het ook weer snel beter. Toen nog 4 dgn ziekenhuis en toen lekker naar huis. Inmiddels ben ik lekker aan het genieten, vandaag al weer 4 weken. Wat gaat het snel allemaal....! Groetjes Dee