Laatste weken nog ver van huis?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Roosenzo, 30 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Gaan jullie de laatste weken voor de vermoedelijke bevaldatum nog ver van huis? Ik zou volgend weekend graag naar mn ouders willen, maar ze wonen bijna 2 uur rijden van ons vandaan. Zouden jullie dat nog doen met het risico dat de bevalling begint terwijl je ver van huis bent?

2. Lovetrust

Lovetrust Actief lid

27 jan 2010
    390
    171
    43
    Als je je verder goed voelt waarom niet? in de laatste week van mn zwangerschap zat ik zelfs nog aan de andere kant van het land ;)

3. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    tzijn maar 2 uurtje he ;)
    En overal zijn ziekenhuizen, dus geen gevaar.
    Voor het zelfde geld duurt het nog weken :D
    Ja, ik zou wel gaan, zolang het maar geen 5/6 uur rijden was ;)

4. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dat de vorige keer wel gedaan, maar nu ben ik wat huiveriger om echt ver van huis te gaan. Dit komt doordat mijn vorige bevalling heel erg snel ging.

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    sja ik ga liever niet meer dan een uur rijden van mijn huis af. Niet alleen omdat ik nou perse denk dat de bevalling begint maar ik zit ook niet meer lekker 2 uur in de auto. En overal zijn misschien wel ziekenhuizen maar ik wil toch wel erg graag in mijn eigen ziekenhuis bevallen waar ze mijn geschiedenis kennen. Ik blijf dus liever thuis.

6. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

24 sep 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn fam woont een uur rijden hier vandaan. Dat doe ik alleen niet meer. Maar wel met vriend. Laatste keer dat we zijn gegaan was ik 38 wk. We hebben toen voor de zekerheid wel de tas en maxi cosi mee genomen. Vorige bevalling verliep het begin namelijk heel erg snel en je weet maar nooit hoe het deze keer zal verlopen.
    2 uur rijden doe ik dan weer niet. Maar komt ook omdat ik dat lichamelijk niet meer trek. Als jij je goed voelt en niet alleen bent zou ik niet weten waarom niet. Aangezien je fam er woont, weten zij en jij wellicht ook wel waar het ziekenhuis is mocht het nodig zijn.

7. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Zou gewoon je vluchttas en de maxicosi meenemen...mocht het daar beginnen, dan ga je gewoon daar naar het ZH!

8. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Als ik het leuk zou vinden zou ik, enigzins voorbereid, wel gaan :) Maar kan me ook voorstellen dat je er gewoon geen zin meer in hebt, naja dan heb je het perfecte excuus.

9. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Ik zou het persoonlijk niet doen, blijf liever veilig thuis :)

Maar als jij je er goed bij voelt dan moet je het doen, neem in ieder geval je vluchttas en maxi cosi mee..

10. Vlinder24

Vlinder24 Fanatiek lid

24 feb 2010
    1.372
    3
    38
    Gisteren was mijn uitgerekende datum.. Ik woon zelf in Eindhoven en durfde niet verder te gaan dan Tilburg :). We hebben daar heerlijk een middagje gewinkeld!

11. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Heb er nu nog niet zoveel problemen mee om wat verder weg te gaan, heb ook nog 4 weken voor de uitgerekende datum.
    Maar denk dat ik de laatste 2 weken gewoon lekker in de buurt van huis blijf. :)

12. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Heb er geen problemen mee gehad en hoop er ook nu geen problemen mee te krijgen.
    Wij zijn oa dag voor de bevalling nog bij mijn vriendin geweest, anderhalf uur enkele reis. Gewoon vluchttas mee en ziekenhuizen genoeg onderweg ;)

Ook nu zullen we "moeten" reizen vlak voor de uitgerekende datum. Stiefje gaat trouwen, 10 dagen voor mijn uitgerekende datum. (3 uur enkele reis, maar overweeg om de nacht voorafgaand daar te gaan slapen... moeten er om 10 uur zijn)
    Daarnaast ben ik uitgerekend op de verjaardag van mn vader :D Dus als ik "overloop" dan zullen we zeer waarschijnlijk ook daar wel naar toe gaan... anderhalf uur enkele reis.

13. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Als je je goed voelt, waarom niet? Mijn partner woont 150 km bij me vandaan en ik had de laatste weken ( voor mijn gemoedsrust) wel een uitgedraaid journaal van de gyn bij me voor het geval dat. Ik heb het niet nodig gehad, ook al kwam ze wel eerder dan gedacht :)

14. giraf

giraf Niet meer actief

Als je je goed voelt: Waarom niet?
    Ik zou alleen niet meer alleen gaan denk ik...

Vorige zwangerschap ben ik met 41+3 nog overal naartoe gereden, ook 2 uur verder, ging prima.

Wat andere zeggen, ik zou inderdaad wel voor de zekerheid je vluchttas/maxicosi meenemen.

15. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    Laatste weken nog wel (max 2 uur auto-afstand), maar de laatste dagen durfde ik ook niet meer zo goed van huis. Zeker niet toen ik al een week overtijd liep, ik vond het al heel wat dat ik de dag voor de bevalling nog met de bus naar de stad ben gegaan om een laatste pakje bij de H&M te kopen.

16. bloempje28

bloempje28 Actief lid

17 aug 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zolang je je goed voelt zou ik gewoon gaan, heb ik toen ook gedaan. Ik ging nooit alleen omdat ik niet meer lekker kon auto rijden met mijn buik, we hadden ook altijd de ziekenhuistas en de zwangerschapskaart in de auto liggen voor het geval dat.

17. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

24 sep 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    als je bij de vk bent en geen gyn idd je zwangerschapskaart ook mee nemen bij verdere afstanden zoals bloempje zegt! Is misschien wel belangrijker dan de ziekenhuistas!

18. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik zat met 40 weken bij mijn oma 250 km verderop.
    vriend meer maxi cosi en vlucht tas achter in.

waarom niet?

19. Bri

Bri Niet meer actief

Er is geen medische reden om het niet te doen, maar ik zou zeggen: ga op je gevoel af. Voelt het voor jou niet goed om ver weg te gaan van je eigen nest, dan zou ik het tripje laten zitten. Heb je daar geen moeite mee, dan ga je gewoon.

By the way: een vriendin van mij is, tijdens een nachtje logeren bij haar ouders (nog geen uur van huis), dáár bevallen. Het ging zó ontzettend snel, dat ze nergens meer naartoe kon. Was haar tweede kindje. Wel een bijzonder verhaal: geboren bij opa&oma thuis....

20. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Nee ik doe dat niet meer. Ben vorige week nog naar de andere kant van het land geweest (2,5 enkele reis) maar dat was wel de laatste keer.
    Volgend weekend moeten we die kant weer op ivm verjaardag van m'n nichtje, maar dan zie ik het niet meer zitten. M'n vriend gaat dan gewoon alleen.

Bij mij speelt ook wel dat ik last heb van bekkenklachten die de laatste tijd weer wat erger worden. Lange autoritten zijn dan écht niet prettig.

Deel Deze Pagina