Onze kleine meid loopt al heeeel lang overal langs de tafels en stoelen e.d. Eigenlijk al sinds ze 9 maanden is. Echt los lopen durft ze nog steeds niet. Maar vanmiddag hebben we (weer) met haar geoefend en liep ze 3 stapjes los van papa naar mama We zijn echt zo trots. Ook loopt ze nu (bijna) los maar dan moeten we haar aan de achterkant van haar t-shirtje nog een beetje vasthouden zodat ze nog wel wat balans heeft. Ben benieuwd hoe lang het nu nog gaat duren. Het zou zo leuk zijn als ze begin juni (dan gaan we op vakantie) echt goed los kan lopen. Wat denken jullie? Of kan het nu nog wel een hele poos gaan duren? Ze is wel erg voorzichtig hoor en niet zo'n durfal.
Toen Jayden eenmaal 1 stap los had gezet kon hij er geen genoeg van krijgen. Hij liep met de dag beter. En nu loopt ie na 1,5 maand al best goed. Hij kan zelfs al rennen. Dus denk dat het wel gaat lukken hoor.
tja, hier dus niet. sophie liep 17 januari voor het eerst 10 stapjes los, daarna niet meer en sinds 2 weken kan ik zeggen dat ze los loopt.
Hier ging het dus ook niet zo snel... hier ook een bangeschijterd trouwens. Eva liep overal langs met 8 maanden, toen ze net 1 jaar was deed ze haar eerste stapjes echt los, van mij naar papa. De dag erna ging ze vol goede moed verder, maar is toen heel hard gevallen. Toen was het even over... ze deed soms wel een stapje los. Eind januari (een paar weken later dus) ging ze weer los lopen, maar ze moest wel weten waarnaartoe, ze liep stukjes heen en weer. Een maand later (een week geleden) ging ze opeens heel goed los lopen, we waren in de apotheek en moesten lang wachten en ze liep gewoon heen en weer, zonder doel eigenlijk. Zo'n 20 meter achter elkaar, terwijl het thuis maar hooguit 5 meter was. Ze had er echt lol in. En nu kan ik echt zeggen dat ze los loopt. Ze loopt nu dus een week echt los en loopt inmiddels met haar speelgoed te slepen en kijkt vaak niet eens waar ze loopt. Waardoor ze dus ook weleens valt, ook wel tegen de tafel aan (buil op haar hoofd), maar ze blijft nu gelukkig wel lopen, ze is niet meer zo bang. Ze begint nu soms ook een beetje te rennen. Dus dat gaat nu wel opeens snel. Buiten loopt ze ook los als de stoep niet te onregelmatig is. Op de kinderboerderij lopen gaat trouwens super, achter de eendjes aanhobbelen . Maar Eva ging dus binnen 2 maanden echt los lopen, en ze is echt een schijterd hoor, want ze kon zeker al een maand echt goed los lopen, maar was superonzeker. En jij hebt nog 3 maanden met je kleine bangeschijterd, dus ik denk dat het wel zal lukken . Probeer dingen te vinden die ze echt leuk vindt om naartoe te lopen. Eva vindt het bijvoorbeeld geweldig om onze cavia een stukje witlof te geven. Daar hebben we dus veel mee geoefend. Nu leggen we heel veel stukjes witlof op de salontafel en ze kan zo een half uur bezig zijn met lofjes naar de cavia brengen . En lopen op de kinderboerderij vindt ze dus echt geweldig!