Dit zal een chaotisch verhaal worden maar zal men best doen. Ten eerste kan ik moeilijk mijn gevoelens omschrijven dus zal vaak onduidelijk zijn... De laatste tijd voel ik me zo futloos. Weet niet wat ik wil en heb fysieke klachten. Ik word vaak wakker s'nacht met nek en schouderpijn. Ging al voor mijn onderrug naar de kinesist en nu is hij ook bezig met mijn nek en schouders los te maken. Nu ook op dit moment is mijn nek en tussen mijn schouders zo gespannen, doet echt wel pijn. Ik ben al een hele tijd vergeetachtig, merkt mijn vriend ook op. Dementie is echt wel beetje vroeg hoor, ben pas 23 ohjee kan er nog mee lachen.. Als ik thuis ben, dan heb ik een heleboel te doen in huis, maar ik krijg mezelf er niet toe om het te doen. Ik denk dan, ik moet dit nog doen en dat nog doen, maar blijf vervolgens gewoon achter de computer zitten... Heb geen zin meer om te gaan werken (eens op het werk valt het wel mee), wil dan naar huis omdat ik zoveel te doen heb, maar doe dus weinig (huis wel altijd aan de kant enzo hoor). Heb ook helemaal geen zin in seks en de passie tussen ons is echt ver te zoeken. Daar maak ik me ook vaak druk in. Snap niet hoe dat komt, voor de zwangerschap deden we het echt vaak hoor. Heb vaak de gedachte om van werk te veranderen, maar ik zit daar echt goed. Snap mezelf niet waarom ik wil veranderen. De enige reden die ik dan kan bedenken is: geen weekendwerk meer hoeven doen en geen dagen van 12uur. Maar ik ben 3dagen thuis, wat klaag ik dan..!!? Weet eigenlijk niet waarom ik me zo voel. Ben 23, hebben een eigen huis, een pracht van een dochter, beiden vast werk en toch... Met vriend er nog niet echt over gesproken... Toen ik vertelde dat de kinesist zei dat ik gespannen ben, dan lachte hij er beetje mee... Poeh, lang onsamenhangend verhaal,die jullie, hopelijk een beetje snappen?? Wat kan ik doen om te ontspannen?
Klinkt een beetje als een sleur. Ga er even lekker uit. Wandelen, zwemmen, fietsen. Het kan nu nog...
belangrijk is om te ontspannen met momenten. Zorg dat je beweging krijgt en buiten komt. Eigenlijk minimaal een half uur stevig buiten wandelen of fietsen wil nog wel eens wonderen doen ! Echt... Houdt het wel in de gaten als het gevoel erger wordt en je nog meer gaat piekeren praat er dan eens over met je huisarts. Wij kunnen nu zo met deze weinige info geen diagnose stellen. Als je je zorgen maakt om je zelf moet er wat mee. En wees dan wel eerlijk tegen je zelf. Sterkte in ieder geval.
ik denk eerder dat je nodig eens wat voor jezelf moet gaan doen. iets wat JIJ leuk vind en dat ook regelmatig laat terug komen.
Wat is de 'laatste tijd'? Klachten bv. ontstaan na je zwangerschap? Misschien is het in de eerste plaats raadzaam om bij je h.a. een bloedonderzoek aan te vragen om een lichamelijke oorzaak voor je klachten uit te sluiten. Denk dan m.n. aan je schildklier. Onder invloed van een zw. schap kunnen je hormonale waarden van slag zijn waardoor je lichamelijke en geestelijke klachten kan ontwikkelen. Sterkte!
Met laatste tijd bedoel ik, de laatste 2 maanden. Mijn bloed is al onderzocht geweest op van alles, ook schildklier (dit omdat ik onwijs veel moest plassen)
Klinkt mij niet als echt overspannen in de oren. Het klinkt heel erg als een bepaalde "quarter-life-crisis" (ik noem het maar even zo) die ik ook heb gehad en eigenlijk allerlei vrienden en vriendinnen om mij heen ook. Allemaal rond hun 25e. Mij hielp het toen heel erg om met een psycholoog samen op een rijtje te zetten wat ik belangrijk vond in het leven, wat ik graag wilde in de toekomst, wat me energie gaf en wat juist energie zoog. Zij had daar een hele goede methode voor toen waardoor ik inzag dat ik bepaalde dingen waar ik blijkbaar veel waarde aan hecht miste en andere dingen die ik eigenlijk niet belangrijk vond juist in stand hield en daar energie aan verspilde. Ik kon toen met een andere mindset en wat praktische veranderingen een verfrissende draai aan mijn leven geven.
Misschien wil je mee schrijven met ons clubje. Als je wil stuur me een pbtje en ik voeg je toe. Misschien helpt t om er over te praten. Groetjes
Werk jij op een werkdag 12 uur en ook in het weekend? Drie dagen thuis, dus 4 dagen werken? Misschien lees ik het verkeerd, maar als je 4 dagen maakt van 12 uur, dan vind ik het niet zo gek dat je je even nergens toe kan zetten, dat kan met een klein kind best slopend zijn. Hoe slaap je? Hoe zijn je nachten? Onvoldoende slaap is killing voor de dag. Je hebt voldoende slaap nodig om de volgende dag weer aan te kunnen. Het is nogal een gehaaste en hectische maatschappij, waarin 60 minuten in een uur gewoon te kort kunnen zijn. Rust is daarin dan belangrijk, niet alleen via slaap, maar ook de computer aan de kant zetten en genoeg ontspanning om de 'spanning' weer aan te gaan. Desnoods de computer zo instellen dat deze na een half uur uit gaat? Eet je wel goed? Vooral het ontbijt is ontzettend belangrijk om met voldoende energie de dag te beginnen. Hoor wie het zegt, ik ontbijt ontzettend slecht, maar herkende bepaalde dingen van mijzelf in jouw verhaal en ik denk dat het bij mij echt komt door energie tekort, via voedsel, maar ook mentaal zoals hier ook beschreven: te weinig dingen voor mijzelf. Ik denk niet zozeer dat je overspannen bent, maar eerder dat je moe bent. Dat de balans spanning-ontspanning scheef is, maar dat je misschien ook last kunt hebben van najaarsmoeheid? Seizoensverandering enz enz. Goed voor jezelf zorgen! Strak ritme, goede regelmaat, even streng zijn voor jezelf, goed eten, gezond eten, eventueel suikers minderen en veel frisse lucht voor energie! Sterkte!
ja je leest goed. Ik werk dinsdag, woensdag, donderdag en zaterdag. Meestal beginnen om 7 en gedaan om 19h. Soms uur later beginnen of uur vroeger gedaan. Kruip tussen 21.30 en 22.00h in bed en slaap eigenlijk vrij goed. Af en toe wakker door pijnlijke nek en soms eruit voor een plasje. Voor dochter moet ik niet uit bed 's nachts. Ik eet wel onregelmatig en vaak grijp ik naar iets gemakkelijk... Tijdens de week vaak geen tijd om luchtje te scheppen maar meestal doen we de zondag wel een boswandeling of strandwandeling. Ben best ook wel snel geïrriteerd en verdraag niet veel van vriend... ocharme men vent..
Ik denk dat je moet oppassen om niet overspannen te raken. Die lange dagen zijn echt niet goed voor je, ik vind het dus echt niet gek dat je het zat bent. Je bent volgens mij gewoon moe! Ik zou je dagen anders indelen, waar mogelijk en misschien is oraten met een psycholoog niet verkeerd. Gewoon om het voor te zijn, om de boel op een rijtje te zetten. Ennnnn plan echte tijd voor jezelf. Doe iets leuks voor jezelf, geen jezelf tijd en aandacht. Goed voor jezelf zorgen! En, ik vond je openingspost prima te volgen hoor...!
Naast de lange dagen, lees ik dus... Futloos Nek en shouderpijn Vergeetachtig Niet lekker in vel zitten Misschien kan je een bezoekje aan de HA brengen en een bloedtest vragen. Mijn klachten begonnen op dezelfde manier, klachten werden steeds erger en er kwamen steeds meer voor mijn "vage" klachten bij. Uiteindelijk naar de ha geweest en toen bleek ik een vitamine D tekort te hebben. Na 2 weken extra vitamine D verdwenen mijn klachten als sneeuw voor de zon.
Ja, dmv pilletjes inderdaad. Maar zou niet zomaar zelf pillen gaan zlikken hoor, eerst even naar de HA om uit te vinden wat je bloedwaardes zijn. Achteraf gezien heb ik gewoon veel te lang doorgelopen, waardoor ik me steeds slechter ging voelen. Voor een beetje vermoeidheid en vergeetachtig zijn ga je toch niet naar de HA dacht ik heel lang... Je denk dan toch dat het door de drukte komt, weinig slapen met 2 kleintjes. Tot de lijst met vage klachten steeds langer werd. Misschien even googlen op vitamine tekort en kijken of de symtomen in het rijtje staan.
Ik herken ook wel een beetje wat je omschrijft...het is niet zozeer dat je overspannen bent, maar denk wel dat het op de loer ligt... dus ik zou zeker stappen ondernemen om naar huisarts te gaan, klachten te bespreken, regelmaat voor jezelf creëren, misschien tijdelijk wat minder uurtjes werken.. voeding aanpassen, vitamine slikken. Denk dat dat al heel wat verandering zal geven. Sterkte ermee
Jee wat een dagen . ik vind het dan ook niet zo gek dat jij je momenteel zo voelt. Je pijnlijke nek kan daar ook van komen he? Dat er dan te weinig ontspanning is waardoor er spanning vast gaat zitten. Maar, denk ook eens aan een ander kussen of misschien wel een matras. Gezondheidsproblemen, of jouw vermoeidheidsproblemen, kunnen ook komen van een verkeerde houding, verkeerd kussen, verkeerd matras. Dan lijkt het of je goed slaapt, maar uiteindelijk is dat niet het geval. Ik heb twee jaar geleden iemand van een slaapzaak laten kijken naar mijn bed. Ik heb alleen gevraagd om te kijken, en advies te krijgen. Niet verteld wat mijn klachten waren. Hij kijkt, en zegt meteen wat ik al dacht ik lag op een veel te hard matras en had het gevoel achterover te liggen. Ik ben toen gaan oriënteren en uiteindelijk naar die zaak gegaan en een nieuw matras aangeschaft, wat meteen effect had. Maar, dat is mijn verhaal, het gaat hier om jou, maar wilde dit wel even meegeven. Je nacht wordt wel onderbroken door of je nek, of je blaas Sowieso kan het geen kwaad om een multivitamine te gaan slikken, zeker nu. Wat extra vitamine C erbij en ik slik overigens dagelijks een vitamine D, van Solgar. Vraag me wel af of je tegen overspannen aan zit . meestal is degene die overspannen raakt of al is, zich nergens van bewust en ontkent in alle toonaarden. En is meestal de omgeving degene die de overspannen persoon erop aanspreekt. Hou jezelf in acht meid, je bent zelf het allerbelangrijkste. 3 dagen achter elkaar van 12 uur, dan 1 dag bijtanken en dan weer een dag van 12 uur. Echt hoor, ik begrijp heel goed dat je op je vrije dagen nergens aan toe komt .
Ik vind je verhaal heel herkenbaar, heb het zelf ook een beetje. Bij mij helpt wat nieuwe doelen stellen: ik loop weer hard en krijg daar echt wat meer energie van. Dus, veel dingen doen die je energie geven!
Klinkt als (onbewust) stress. Zeker omdat je wakker wordt met nekpijn. Dit heb ik ook vaak als ik in een periode van stress zit. Misschien een idee om dat aan te pakken? Schrijf op wat je wil doen, wat er gedaan moet worden. Zo maak je je hoofd leeg. Daarna stel je prioriteiten. Met eerst: wat wil je Daarna: wat kan je. Praat erover met je partner, misschien kan hij iets doen waardoor jouw stress minder wordt. Sterkte! En ik ben het eens met Missmara