verkeerd ritme dreumes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sandraske, 6 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Is ze nog terug gaan slapen nadat je geweest was? En tot hoe laat vanmorgen? Intens vervelend als die kleintjes zo zitten te spoken hè...

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ja ze is nog wel in slaap gevallen tot kwart over zes ofzo..

Ga toch valdispert kids proberen, is zoiezo makkelijker toedienen dan kindival omdat het een drankje is en hopelijk werkt het ook beter.

En ik ga vanavond vuilniszakken tegen het raam plakken zodat het echt pikkedonker is. Langs het rolgordijn komt nog een klein ieniemienie streepje licht.

Het breekt echt op nu, het laatste half jaar hebben we 3 nachten doorgeslapen (tot vijf uur dan) en de rest meerdere keren eruit.Ik loop echt op mijn tandvlees :(

3. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    En als ze begint te krijsen (niet huilen?) ga jij erheen?
    Ze heeft wel de leeftijd dat ze dit weet en kan onthouden dat jij komt als ze begint te krijsen.
    Er is dan verder niets aan de hand? Ze wil jou gewoon zien? Ze wil dan met jou spelen?
    Als ik het zo lees, denk ik dat je het minder gezellig moet proberen te maken.
    Dus als je dan heen gaat kijken of er wat is, zeggen dat ze moet gaan slapen,
    aai over de bol en meteen weer weg.
    Ook al gaat ze dan krijsen...
    Misschien even doorzetten, maar denk dat nu consequent gedrag haar moet helpen om door te kunnen slapen.
    Er gebeurd dan immers niets leuks meer 's nachts?

Wel lastig hoor!
    GRTZ.

4. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Kan me voorstellen dat jullie op het tandvlees lopen....pffff, echt zwaar. Hier een goede slaper, dus heb geen tips uit eigen ervaring...
    Ben (net als soefdeboef) eens benieuwd hoe het dan gaat 's nachts als ze gaat huilen/krijsen. Ga je er meteen naartoe, of wacht je een tijdje? Als ze speelt, heeft ze dan zoveel spulletjes in haar bedje waar ze wat mee kan? Wat doe je als je er naar toe gaat? Lamp aan? Praten?

Goed idee om de ramen af te plakken met vuilniszakken en het zo écht helemaal donker te maken.
    Waarschijnlijk heb je al heel veel dingen geprobeerd... succes!

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dat hebben we allemaal al geprobeerd, zelfs een aantal nachten meer als 3 uur laten krijsen. Op een gegeven moment is ze zo overstuur dat ze moet spugen, ja dan ga ik er heen want dat vind ik nergens voor nodig.

We praten niet tegen haar 's nachts, leggen haar gewoon neer, knuffelen en weer weg, geen lampen aan en dit doen we al vanaf het begin dus met de nachtvoedingen.

Concequent en rust en regelmaat hanteren we al geruime tijd en helpt geen drol.

In onze ogen is het gewoon een verkeerd ritme maarja verschuiven is ons nog niet gelukt..

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ze heeft 2 knuffels en een speen met doekje in bed. Voor de rest is haar kamer al gestript, al het speelgoed weg, commode leeg en kledingkast krijgt ze niet open. Maarja mevrouw vermaakt zich al met de lades open en dicht doen van de commode (en nee die kan niet weg op haar kamer)

7. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Is het een idee om haar weer in het ledikantje te leggen?

Heel zwaar meid!!! Hier ook geen goede slaper maar niet zo erg als bij jou...

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    nee is geen optie want daar klimt ze uit (met slaapzak) en dat vind ik beetje gevaarlijk. Campingbed hetzelfde ;)

Pff ja we weten het ook echt niet meer, op één of andere manier moeten we uit het cirkeltje komen maar ik weet niet meer hoe :(

Had net de huisarts aan de lijn over wat anders en heb nog even advies gevraagd. hij zegt probeer even een week met de valdispert. Hij belt eind volgende week even hoe het gaat en als het dan nog drama is schrijft hij slaapmiddel voor. Wat dan weer afgebouwd moet worden, als ze een paar nachten heeft doorgeslapen, komt ze vanzelf in een ander ritme natuurlijk..

Nou we wachten maar even af hoe het gaat met de valdispert..

9. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Misschien heel raar hoor maar probeer met je mee te denken.... Heb ook totaal nog geen ervaring met een niet door slapend kindje (op die manier dan) Kan ze misschien honger hebben?
    Heb je al geprobeerd zolang haar ritme niet klopt, om haar bij jullie op de kamer te leggen in het campingbedje ofzo.. en mocht ze dan beginnen met spelen of krijsen. Alleen maar ssst zeggen en het is bedtijd! Hoef je er zelf niet steeds uit.

Ik persoonlijk zou echt niet naar beneden gaan. Dan krijgt ze haar "zin" en dat snapt ze al echt. Dan maar spelen in haar kamer maar vooral niet erbij blijven denk ik. Ze valt vanzelf in slaap...

Mijn zoontje is ook ineens 3x per nacht wakker. Ligt dan wat te kraaien, krijgt een slokje water en valt weer in slaap. Ik besteed er totaal geen aandacht aan. Flesje krijgt ie dan in bed en ik ga ook terug. Ik hoor dan vanzelf pok en het flesje ligt (leeg) uitbed.

Succes!

10. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    honger/dorst heeft ze niet

Waar staat dat we naar beneden gaan?

op onze kamer ook geprobeerd en daarnaast campingbedje is geen optie (zie post hierboven)

11. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Sorry hoor probeer alleen maar mee te denken:(

Succes in elkgeval!

Tips neem je toch niet aan! of goed bedoeld advies! Open dan geen topic. Iedereen geef je lik op stuk als ze iets voorstellen!

12. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Nee dat is ook super gevaarlijk! ( en knap :p)

Hoop voor je dat de valdispert helpt..
    En anders zou ik ookhet slaapmiddel gaan proberen.. Je moet toch ergens iets hebben dat gaat werken..:(

13. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Wil me er niet mee bemoeien maar ze neemt wel degelijk tips aan.. Ze heeft toch iets geprobeerd al?

Maar zo op een forum kan je reactie heel anders voorkomen als je bedoeld..

14. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik geef gewoon antwoord toch?

En ik neem echt wel tips aan (zoals die ven jessmin) die we nog niet hebben geprobeerd. Maar heel veel tips die gegeven worden hebben we al geprobeerd..

Dus ik snap je reaktie ff niet?!?!

EDIT: sorry als ik kortaf overkwam maar ik heb niet altijd zin om een heel verhaal te typen.

15. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ja ze trekt zich gewoon op aan de rand en gaat er dan overheen hangen en laat zich dan op de grond glijden cq vallen. Ze is al een keer zo op haar hoofd gevallen uit de box..

16. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Sorry daarvoor, ik kreeg een beetje het gevoel dat niks goed is. Ik snap best dat het heel zwaar is als je al heel lang niet hebt kunnen slapen, maarja je moet 1 bepaald ding wel een poosje volhouden. Anders werkt idd niks.

Sorry voor mijn botte reactie dat was niet aardig van me!:)]

Heel veel succes met alles!

Nogmaals sorry!

17. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Dat is heel persoonlijk, maar ik zou heel terughoudend zijn met rustgevende of zelfs slaapmiddeltjes voor zo'n kleintje.

Natuurlijk ben je doodop, helaas ken ik het, want ons meisje heeft nog nooit doorgeslapen tot 1 maand geleden. Ik ben nog steeds oververmoeid kan ik je vertellen al slaapt ze ineens door.

Zijn er nog andere dingen om ondertussen je eigen vermoeidheid serieus aan te pakken? Een voor een op zolder of elders gaan slapen, zodat maar een van jullie wakker wordt 's nachts? Haar een dag in de week bij oma en opa laten logeren? Ik kan je vertellen dat dat veel helpt, zonder dat soort maatregelen waren wij er helemaal niet doorheen gekomen, pfff.

Ondertussen een serieuze poging doen haar uitgeslapen te krijgen EN haar ritme wat te verschuiven. En dat dan wel steeds een week of zelfs twee volhouden.

Dus idd vroeg op bed dan maar, en consequent terugleggen in de ochtend, tot het een acceptabele tijd is om op te staan.

Dat lezen voor een lamp, of anders buiten in de zon, rond 17u zou ik zeker ook een tijd proberen hoor, om haar klokje wat te verzetten.

Als je toch iets van medicijnen wilt proberen, zou ik liever eerst eens met de ha overleggen over melatonine - dat kun je ook geven nl, voor als haar eigen aanmaak te laag zou zijn.

Nou ja, je moet zelf de kracht vinden om nog iets aan te pakken. Benieuwd wat de verduistering doet, hier ook vuilniszakken :), dat helpt echt.

18. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Sandraske: Nou, op zich heeft het niet heel verkeerd uitgepakt, want als je die ene keer dat ze wakker werd (hebben wij ook nog regelmatig dat ie één keer wakker wordt; slaapt dan wel weer door na speentje en aai over bol) even buiten beschouwing laat heeft ze wél een nachtslaap van 12 uren gemaakt (18.15 tot 06.15) - precies volgens het boekje dus. Wat ik zou doen is dit nog een week proberen. Ik denk dat als je kan aanhouden dat ze van 18.15 tot 6.15 slaapt dat je dan langzaam kan gaan schuiven naar 18.30 (hou je dat weer een weekje aan totdat ze tot 6.30 slaapt) en dan richting de 19.00 en dan gaat zij ook vanzelf naar 07.00 uur. Want ze kan kennelijk wel 12 uur achtereen slapen. Ik denk dat die 18.15 slaaptijd heel goed is om aan te houden even en kijken wat er dan gebeurt. En 6.15 altijd nog beter dan 05.00 uur toch? ;)

19. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    geeft niks, we zijn inmiddels een ruim jaar bezig en steeds proberen we iets 2 a 3 weken. In het begin was er ook steeds iets medisch tussendoor maar dat is nu achter de rug cq onder controle.

CB zegt gewoon leg je er maar bij neer. Dat is heel makkelijk gezegd natuurlijk en dat hebben we ook lange tijd gedaan maar na lang zoeken, zijn we er wel redelijk van overtuigd wat het probleem is maar die cirkel doorbreken is zo lastig...

20. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Sluit ik me bij aan, benieuwd of deze strategie gaat werken! Hoop het!

Deel Deze Pagina