Ik weet nog 1 tip maarja ik geloof dat ik zelf niet zou doen. Haakje boven op de deur(zodat ze er niet uit kan) en oordopjes in, en gewoon laten gaan. Maarja hoe lang?! En je zei al dat ze gaat spugen dan, maarja dat kan ook weer een aandachtskreet zijn.... Nogmaal ik zou dit zelf nooit kunnen!! En ook niet doen! Maarja als je wanhopig word..... Nogmaals ik wens je veel succes!
Tja op zolder gaan liggen, wordt lastig dan moeten we tussen de mussen op het dak Opa en oma is ook niet echt een optie, mijn ouders wonen verder weg en werken zelf ook nog allebei en mijn moeder heeft reuma. Mijn schoonouders wonen in de straat maar kunnen ook niet voor een peuter zorgen, mijn schoonmoeder heeft zware artrose dus kan haar maar amper optillen. Melatoinine helpt dat ook bij doorslapen, mij is verteld dat het alleen bij inslapen helpt? Volgende week maar even overleggen met de huisarts. We laten haar 's ochtends tot half zeven op haar kamer, terugleggen zijn we meegestopt want daar maakte ze een spelletje van. Ik haar terugleggen en ik lig net in mijn bed en ze zit weer op de deur te bonzen. Sinds 3 weken hebben we n nachtlampje met timer en haar verteld dat ze er pas uit mag als lampje uitgaat, werkt inmiddels goed maarja het moet niet te lang duren natuurlijk, ze is een beetje ongeduldig EDIT die daglichtlampen zijn nog behoorlijk aan de prijs zeg! Ga toch eerst maar de vuilniszakjes proberen
Ze kan haar kamer niet af hoor, klink omhoog en wij hebben een oud huis en hebben hoge drempels dus ze kan er nog lang niet bij. Nadeel van een oud huis is ook de dunne wanden dus wij horen echt letterlijk wat ze zegt. Als ze gewoon zit te spelen of te zingen dan signaleer ik het wel maar ik word er niet klaarwakker van, pas als ze begint te huilen dan ben ik echt wakker. Oordopjes ja zou ook nog kunnen maarja mijn man die hoort niks 's nachts (en dan ook echt niks) dus dat vind ik beetje eng. Ja dat spugen komt niet heel veel voor, van de week toevallig weer een keer, dan is ze zo erg over de emmer maar of het aandacht trekken is durf ik niet te zeggen eigenlijk.. Verder is het een superlief meisje hoor
vervelend zeg dat ze zo vroeg wakker is steeds ik ga misschien ook wel iets stoms zeggen maar is ze gewoon wakker om te spelen of kan ze ook wel honger hebben? eet ze overdag goed? en drinkt ze goed? en als je een cosleeper aanschaft of zelf maakt? zou ze niet doorslapen als ze naast je ligt? ik hoop niet dat ik nu dubbele tips geef die je al gehad hebt.
Nee honger heeft ze niet, ze wil ook niets eten of drinken 's nachts, alleen maar spelen Overdag eet en drinkt ze gewoon normaal, behalve de groenten maar dan krijgt ze als toetje fruit. Bij ons in bed werkt ook niet echt, cosleeper hebben we geen ruimte voor, dat is helemaal feest want kan ze met papa of mama spelen. Voeding hebben wij ook nog aangedacht maar ze eet gewoon normaal eigenlijk. Suikers krijgt ze ook niet veel binnen, snoep of koek eet ze zelden, ze heeft liever een droge cracotte of rijstewafel. Allergien denk ik niet dat ze heeft, zijn geen tekenen van in ieder geval.
Onze zoon sliep ook altijd heel slecht, wat geholpen heeft is "groot" bed, we hebben alleen niet voor een 1 persoonsbed gekozen, maar voor een 1 persoonsmatras. Daar ligt ie nu heerlijk in te slapen, want hij had gewoon ruimtegebrek in zijn ledikant. Hij wordt nu nog wel 1 keer in de nacht wakker, maar slaapt dan wel weer door, beter dan 10 keer in de nacht. Dat was hiervoor. Misschien een idee?
sorry...zag t net idd in een andere topic staan. Had nog niet alles gelezen... Hoop dat je snel een oplossing kan vinden, want ik weet hoe erg t is...
Ik herken je verhaal helaas.... Hier is het al bijna 2 jaar hetzelfde...Ik zal je ook niet gaan vervelen met tips, want je zult er zelf al alles aan gedaan hebben.Accepteren dat het zo is ben ik bang hoe moeilijk dat ook is.....
tja accepteren, dat valt niet mee, probeer het wel.. Haal overdag slaap in maar het breekt gewoon op om zo weinig in een diepe slaap te komen. Nogmaals we weten gewoon wat het probleem is en willen het doorbreken, het is voor ons als ouders niet fijn en voor onze dochter al helemaal niet,, zie gewoon dat ze eind van de dag echt doodop is door het slechte slapen.. Haar belang staat in deze voorop!
Ja dat klopt, 6 uur vind ik niet zo heel erg, ik ben zelf ook altijd om half zeven wakker.. ze is alleen wel drie uur wakker geweest maar normaal slaapt ze dan niet of nauwelijk verder.. Ik heb nu de boel afgeplakt met een vuilniszak, we hadden er alleen nog maar eentje dus moest ff knutselen... Laten jullie trouwens een nachtlampje aan of echt pikkedonker?!?! Heb nu wel een nachtlampje met timer aan..
Waarschijnlijk heb je dit ook al geprobeerd of helpt het niets, maar wij deden onze dochter wel eens om 16.30-17.00 uur op bed leggen. Ze ging toen net over van 2 naar 1 slaapjes. Ze sliep toen 1 keer overdag, en dan ging zo om 16.30-17.00 uur weer naar bed. Ik haalde haar er om ongeveer 18.00 uur eruit. Daarna eten, nog even spelen, badderen en naar bed. Haar uiteindelijke bedtijd was rond 19.30-20.00 uur. Ik weet niet of het helpt, hier iig wel. Heel veel succes ermee!
Misschien heb je dit ook al geprobeerd maar als je haar 's ochtens wakker houd en rond 1e op bed legt?
Shit dat jullie geen alternatieve slaapplaatsen hebben. Ook geen broer of zus in de buurt waar jullie zelf af en toe kunnen logeren? @melatonine: klopt volgens mij wat je zegt, maar ik weet het niet precies, misschien heeft ze juist teveel (omdat ze vroeg moe is) maar is het te snel weer op in de ochtend, en kun je daar dan toch iets mee? Is er ook een pilletje dat het pas later afgeeft ofzo? Mijn moeder slikt het af en toe een weekje (als het slapen bij haar weer een beetje ontregeld is), en ze vertelde dat ze het laatst ook midden in de nacht nam en toen weer kon slapen. @daglichtlamp, hmm, jammer. Een vriend van mij heeft er volgens mij een via de thuiszorgwinkel geregeld. Maar ik denk zeker nu in de zomer dat een half uurtje naar buiten om 17u zeker net zo goed moet werken, helemaal op een zonnige dag denk ik, om de slaperigheid net iets te kunnen uitstellen... Zeker als ze nu een "langere nacht" maakt (nog niet in uren slaap alleen ) @licht of donker, we laten het hier helemaal donker, zo donker mogelijk. Dan slaapt ze gewoon het langst. Ipv zo'n nachtlampje kun je dan misschien beter zo'n slaapwekker nemen, met een konijn dat wakker wordt ofzoiets.
Wij zitten al vanaf 14 maanden op 1 slaapje. Als ik haar na 16 uur op bed leg is ze met geen stok meer wakker te krijgen dus...
Ik snap het, hier is het echt precies hetzelfde.... Dochter is ontzettend moe,(en mama ook ) komt veel slaaptekort en dat merk je aan alles. Ik zou soms wel willen roepen "kind, slaap dan eens wat meer dan voel je je vanzelf fijner in je vel zitten" lijkt me niet gezond dat een bijna 2 jarige wallen heeft Ze is door de huisarts doorgestuurd naar de kinderarts die haar 4 dagen heeft opgenomen in het ziekenhuis, 'gewoon' om eens te kijken waar haar gedrag vandaan komt en of er medisch gezien echt niks aan de hand is met haar, misschien ook iets voor jullie? Dan weet je dat je er alles aan doet om haar te helpen.... En volgens de artsen kwam het echt wel vaker voor dat ze kindjes opnemen met dat soort slaapgedrag, alleen zeiden ze tegen mij dat ik wel heel lang gewacht had dat de kindjes die ze daarvoor opnemen vaak een stuk jonger waren... En vaak merken ze dat kindjes dan toch beter gaan slapen zodra ze weer thuis zijn, dan is de visieuse cirkel doorbroken zeg maar.... Ik kan me voorstellen dat je gek wordt van alle adviezen, dat heb ik ook, maar er hoeft maar 1 gouden tip bij te zitten Ooit, ooit, als onze dochters pubers zijn en we krijgen ze niet voor 12 uur uit hun bed gesleurd dan lachen we hierom.....
Nee dat is inderdaad niet gezond een 2jarige met wallen.. We lopen al bij de kinderarts ivm reflux nieren en ik moet maandag op controle dus ik ga het even aankaarten. Ik verwacht er niet veel van, wij hebben echt een *** van een kinderarts. Opname ben ik niet kapot van, ze heeft al twee keer in het ziekenhuis gelegen en daarna werd het allemaal nog erger maar wat moet dat moet natuurlijk. We gaan in ieder geval komende week het ritme nog strakker aanhouden, dus echt vaste tijden en geen half uurtje later. Vanmiddag/vanavond hebben we een feestje en ik heb al met manlief afgesproken dat ik gewoon om half zeven naar huis ga met dochter en haar thuis op bed leg. Ik ga haar niet eerst daar op bed leggen en dan weer eruit en thuis weer erin. De vuilniszakken voor het raam lijken wel te helpen, ik hoorde haar om 5 uur en na 10 minuten niet meer en daarna pas om kwart over zes. Ze is wel anderhalf uur wakker geweest vannacht maar ik denk dat er een kies doorkomt. We zullen zien wat komende week ons brengt
Wat vervelend en frustrerend! verder ontwikkeld jullie meid zich wel goed? denk je dat ze last heeft van dit ritme? ik denk dat het advies van het cb wat hard over komt, jullie zitten er maar mooi mee, maar ik denk dat er wel wat in zit. Kan ze een paar nachtjes uit logeren? dan kunnen jullie even bijtanken en er weer beter tegen! Met heel veel geluk draagt zo'n logeerparty ook nog bij aan een nieuw rithme. als je zelf uitgerust bent kun je haar beter helpen. sterkte!
Ik ben net zo eigenwijs als mijn dochter en ga me er niet zomaar bij neerleggen Uitlogeren is (nog) geen optie en wil ik ook niet. Ik hou het nog vol, op mijn tandvlees wel te verstaan maargoed het gaat nog. Ik haal overdag wel slaap in als ik niet hoef te werken. Haar ontwikkeling is op zich goed, spraak liep ze achter maar ze hoorde niet goed door veel vocht achter de trommelvliezen. Dit is inmiddels verholpen met buisjes. Groei gaat ook weer goed nu, ze was in 6 maanden niets aangekomen (okt tm april) en zelfs iets afgevallen maar ze is de hele winter ziek geweest. In het kort 4 blaasontsteking, 3 ooronstekingen met de bijhorende antibiotica en ze pakte ieder griep/verkoudheidsvirus op door de lage weerstand. Wij dachten nu alles medisch dus opgelost/onder controle is, zal het slapen ook wel beter gaan maar helaas niet waar. Slaapprobleem speelt al langer dan een jaar overigens.