verkeerd ritme dreumes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sandraske, 6 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Slaapt ze wel van 19:00 tot 5:00 door? Of is ze daar tussen in ook vaak/lang wakker!.

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Normaal slaapt ze wel in 1 ruk tot 5 uur, nu even niet ivm doorkomende kiezen..

3. babyproject

babyproject Niet meer actief

Als die kiezen door zijn en het speelt nog steeds, zou ik toch een paar nachten streng zijn... Ze is nu in principe oud genoeg... Ik zou haar nooit laten krijsen zonder erheen te gaan, maar de 10 minuten regel is zo gek nog niet.

En à la supernanny: haar terugleggen in bed als ze wakker wordt in de nacht en erbij blijven zitten zodat je haar telkens teruglegt zodra ze eruit gaat.

Onze dreumes werd vroeger ook overstuur tijdens huilen, dus lieten we haar nooit huilen. Maar inmiddels is het meer protest huilen, soms ook met naar bed gaan. Ik leg haar vaak nog 2 keer op bed, ze slaapt meestal zo'n 3-4 uur overdag. Een paar maandjes terug gaf ze zelf aan wanneer ze wilde slapen, maar sinds een tijdje protesteert ze. Toch leg ik haar op bed en binnen 2 minuten houdt ze op met huilen, omdat ze dan toch wel moe is en gaat ze gewoon slapen.

Maar goed, hier heb je niks aan, want 2 slaapjes zijn geen optie meer. Wil alleen aangeven dat het krijsen van nu niet hetzelfde hoeft te zijn als het krijsen van een paar maanden geleden.

Verder denk ik ook dat het verkeerde ritme samenhangt met te weinig slaap en niet met teveel slaap. Ik zou haar overdag zeker niet wakker maken uit een slaapje en inderdaad liever om 18:00 uur op bed leggen dan 19:00.

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wat versta je onder streng zijn?

We laten haar ook echt niet heel de nacht krijsen. We hebben het paar nachten gedaan op advies van CB maar heeft EN niet geholpen EN we stonden er niet achter.

De 10-minutenregel hanteren we inderdaad al een tijd en de ene keer valt ze snel in slaap en de andere keer niet.

Vannacht ging het redelijk snel, ze sliep na een uur weer. Ze is nu helaas snotverkoude, koorts en grote bobbels in de mond, echt zielig maarja de laatsten en dan is het gebit compleet.

5. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Krijgt ze een paracetamolletje voor het slapen gaan???
    Zeker bij doorkomende kiezen kreeg ze het hier eigenlijk altijd wel, en als ze dan 's nachts weer wakker werd (en er zaten genoeg uren tussen) kreeg ze er evt weer een... Weet niet of het verschil zal uitmaken?? (roep ook maar iets)

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ja ze krigt gewoon paracetamol, we geven nu om zes uur omdat ze ook koorts erbij heeft sinds vanmorgen...

Smeer ook gengigel maar doet niet veel...

7. MamMo

MamMo Bekend lid

1 mrt 2011
    866
    86
    28
    hoi!
    wat hebben jullie al een boel mee gemaakt! maar ze is bij jullie in goede handen, dat is duidelijk! Sorry dat ik er op door ga, maar voor jezelf zorgen is ook belangrijk, op je tandvlees lopen kan best een poosje, maar als het te lang duurt raak je toch een beetje jezelf kwijt. uit logeren is nog geen optie. Maar samen bij bijvoorbeeld oma en opa slapen dan en dat die de nachten en hele vroege ochtend even van jullie over nemen?? of iemand die een weekendje bij jullie logeert en jullie uit laat slapen? Het is mogelijk dat er een bepaalde spanning/ stress om jullie heen hangt doordat je graag het beste wilt doen en daarbij de vermoeidheid, kinderen pakken dit op en mogelijk slaapt ze daardoor minder? is maar een brainstormpjè hoor! succes in ieder geval!!

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    We hebben het er wel over gehad gisteravond met sz om haar daar een nachtje te laten slapen vanavond maar helaas is dochter nu doodziek, verkouden en keelonsteking...

Vanmiddag koortsstuip gehad en drie kwartier geleden weer wat trekkingen. Dus arts erbij en we hebben nu Stesolid (diazepam) gegeven zodat ze in ieder geval geen stuiptrekkingen krijgt en rustig kan slapen en nu is het kwestie van uitzieken. Arts wilde wel Anitibiotica voorschrijven maar dat versnelt het herstel met misschien 1 dag en is weer een aanslag op het lichaam dus maar niet gedaan, laat het lichaam het maar zelf oplossen.

één voordeel vanavond zal ze wel doorslapen, alleen papa en mama niet van alle adrenaline denk ik ;)

9. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Aaahh meis! Je dochtertje zo ziek! :(
    Heeeel veel beterschap! Hopen dat ze er snel weer bovenop komt!

Dikke knuffff

10. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Ach, dat zal schrikken geweest zijn!
    Hopelijk maakt ze nu een flinke ruk qua slaap, dat is ook goed om beter te worden. Maar kan me voorstellen dat jullie zelf vol adrenaline zitten en bij ieder geluidje wakker worden...
    Sterkte en beterschap!

11. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Jemig meid, dat was schrikken denk ik!

Arm kind ook, keelontsteking doet ook verschrikkelijke pijn natuurlijk :(

Geef je preventief probiotica trouwens, om haar te helpen herstellen (na al die kuren, die ze neem ik aan heeft gehad)?

Sluit me ook aan bij MamMo trouwens, creatieve slaapideeen :)

Sterkte voor de nacht.

12. babyproject

babyproject Niet meer actief

Agoss, arme meid. Beterschap! Zo komt er natuurlijk niks van om haar slaapritme te veranderen... Hopelijk is ze snel beter.

13. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    We zijn net gestopt met de probiotica en multivitaminen omdat de gezondheid een stuk beter ging. Maarja nu doorkomende kiezen is de weerstand weer ff omlaag natuurlijk en ze heeft weer net een verkeerd virus opgepakt.

Pech noemen ze dat ;)

14. MamMo

MamMo Bekend lid

1 mrt 2011
    866
    86
    28
    Beterschap! Heftig hoor!

15. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Inmiddels zijn we een aantal dagen verder waarvan 2 dagen ziek en een dag en nacht in het zh hebben mogen verblijven. Zondagmiddag en avond koortsstuip gehad en 's nachts bleef de koorts heel hoog waardoor ze steeds kort trekking bleef houden, HAP nam geen risico, gezien ons verleden, en stuurde door naar de kinderarts. Ze bleek ontstoken keelamandelen te hebben, gelukkig in het zh bleef de koorts onder de 40 graden en ging ze eindelijk ook weer drinken. We moesten nachtje blijven ter observatie maar vanochtend koortsvrij naar huis gegaan.

Ik heb het slaapprobleem wel aangekaart bij de kinderarts en gezien ze nu voor de tweede keer in korte tijd ontstoken amandelen heeft, is dit wel iets om in de gaten te houden. Hij zegt een aantal van dochters klachten van keelamandelen af kunnen komen. (vermoeidheid, slecht slapen, lage weerstand, snurken, vaak koorts)

Eind juni moeten we op controle bij de KNO-arts voor de buisjes dus dan kaart ik het daar meteen weer aan..

16. MamMo

MamMo Bekend lid

1 mrt 2011
    866
    86
    28
    Hoe is het nu bij jullie?!

17. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Het gaat iets beter, ze slaapt nu door tot vijf uur :(

Ik heb echt geen idee meer hoe ik het aan moet pakken. We zijn nu drie weken bezig in een strak ritme en het helpt geen zak.

Wat ik nu ga doen, is loslaten. Leg haar overdag op bed als ze moe is en 's avonds gewoon om 19 uur naar bed. En zelf overdag maar bij tanken als ze dan slaapt.

We hebben nu alles geprobeerd enne niks helpt. Medicijnen wil ik liever niet aan beginnen eigenlijk dus ik zie wel hoe lang ik het nog volhoudt.. Maandag wel overleg met de kinderarts maarja ik weet het antwoord al: tja dat zijn kleine kinderen, die slapen nu eenmaal slecht.

Deel Deze Pagina