'verkeerd' ritme...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Niki, 7 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Hoi meiden,

Onze kleine Morris (6,5 week oud) kan eigenlijk al best doorslapen...
    Nu hebben we hem 2 nachten niet wakker gemaakt voor de laatste voeding omdat we dachten die meldt zich wel (dus geen wekker gezet, wij gaan al heel vroeg naar bed op dit moment)
    Nu meldde hij zich gisterennacht zelf om half 2 (vanaf de fles van 7 uur) en 's morgens dus netjes om 7 uur en vannacht werd ik om kwart voor 2 wakker omdat meneertje nog steeds sliep. Maar eigenlijk had hij volgens mij nog geen honger (of 't kwam van 't poepen) maar dronk dus mar 80cc. met als gevolg dat hij zich al weer om 6 uur meldde met heel veel honger.
    Nu is mijn vraag:
    Stel ik geef hem om 11 uur zijn laatste fles (waar ik hem dus ook wakker voor moet maken) zal hij dan die 6/7 uurtjes dan pakken of zal hij zich dan weer midden in de nacht meldde...?
    Tja, gewoon uit proberen, denk ik, toch?
    Hij kan het namelijk wel alleen ben ik bang dat dan weer in zijn ritme komt van om de 4 uur....:(

Verder heb ik nog een vraag:; Morris heeft echt zijn wakkere/huil - uurtjes na de fles van 3 uur en is dan wakker en huilt tot de volgende fles.... heel erg vervelend want dit is rond kook/etenstijd... iemand tips hiervoor? Onder het eten laten we hem maar gewoon huilen, boven in zijn bed, want dit is voor ons toch een rustmoment en hebben we alle aandacht ook nodig voor onze andere zoon... die behoorlijk slecht eet en willen we ook met hem kletsen!
    Met als gevolg dat Morris compleet overstuur is als we hem dan na het eten meteen pakken (erg zielig!) hij valt gewoon niet in slaap, soms huilt ie langer dan een half uur voordat we hem pakken... (ben ik nu een slecht moeder?)
    maar zodra we hem dan pakken is ie stil.... (is dit alleen aandacht?)

Nou, hopelijk zijn er meiden die zich herkennen in dit verhaal..

Gr's Niki

2. Pinda

Pinda Actief lid

27 jul 2006
    477
    0
    0
    Wij hadden dat huiluurtje van 18 tot laatste fles, dus ook onder het eten en met nog een 2 jarige die ook moeilijk eet. Wij legden haar in de kinderwagen en zetten haar in de gang met eten. Voor mijn zoontje was dat een stuk rustiger tijdens het eten. Hij at daardoor ook beter dan dat zijn zusje in de box of op onze armen lag te huilen. Als ze stil was geweest in onze armen dan hadden we haar gewoon vastgehouden tijdens het eten, maar dan huilde ze ook. Zodra we klaar waren met eten pakten we haar wel weer op!

Ik zou gewoon de laatste fles om 23 uur geven. De rest van de dag krijgt ons meisje wanneer ze zelf honger heeft en maak ik haar niet wakker. Wel met een minimale tijd van 3 uur ertussen!

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    En in de wipstoel? Wij hebben op een gegeven moment m'n dochter rond etenstijd in de wipstoel voor de tv gezet.... Niet echt geweldig, maar dan was ze stil en geboeid door de beelden en konden we heel eventjes rustig eten, omdat het altijd rond etenstijd 'feest' was. Maarja, met nog een kleintje is de tv misschien sowieso geen goede oplossing omdat dat hem weer afleid...

4. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    ik zou die 6/7uur gewoon proberen hoor... ging hier ook goed.

wij zette Jill ook vaak in de wipstoel bij ons of ik deed haar in een draagdoek, dan sliep ze toch ff en kon ik even wat voor het eten doen.

Deel Deze Pagina