Ineens andere ontlasting

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Tante29, Aug 4, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tante29

Tante29 Bekend lid

Apr 29, 2008
    656
    0
    0
    Mijn dochtertje heeft sinds gisteren ineens veel meer en andere ontlasting. Ze krijgt flesvoeding en normaal is haar poep donkergroen en breiig, om de dag meestal.
    Nu poept ze meerdere keren op een dag en is haar ontlasting ineens knalgeel, ruikt erg scherp, slijmerig en met witte, kleine vlokjes/stukjes.
    Ze is vanaf woensdag wat verkouden, maar dat is eigenlijk juist bijna over. Ze is nog wel wat hezig en kucht af en toe. Ze heeft vorige week wat verhoging gehad, maar nu volgens mij niet meer.

Ik heb al gevoeld, maar er komt volgens mij geen tandje door, daar is ze nog wel erg jong voor toch?

Zou het gewoon een virusje zijn en zal het vanzelf over gaan? Of toch even thebe of de huisarts bellen?

Alvast bedankt!

2. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Mijn dochter heeft dit ook gehad! Ze was op dat moment bezig met tandjes en was ook ietsje ouder dan jou dochtertje!
    Ik heb toen de dokter gebeld omdat ik niet wist dat ze met de tandjes bezig was en die gaf aan dat ze een buikgriepje had! Met een week was het over...

3. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

wilde ook al zeggen de tandjes. Heel even aankijken. En als je het echt niet vertrouwd en ze krijgt koorts dan naar de dokter.

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Dat is toch normaal dat de poep van kinderen veranderen?! Ik heb hier in ieder geval al alle soorten en maten voorbij zien komen (ja ook voordat ie bijvoeding kreeg). En nog steeds verandert het zeer regelmatig.

5. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

Jan 14, 2008
    3,291
    1
    36
    bel als je het niet vertrouwt je huisarts. Ik heb zelf ook veel soorten al voorbij zien komen hoor! En tandjes, mijn dochter kreeg ze met ruim 6 maanden maar volgens mij begonnen ze rond de 4 maanden al te klieren hoor!

Misschien is het wel ook een richtlijn of ze wel alert is en verder geen koorts, dan kun je het denk ik nog even aankijken.

Succes!

6. voske

voske Actief lid

Nov 15, 2007
    228
    0
    0
    ons mupke had dat ook regelmatig. Ik weet niet zeker of hij het van tandjes had, maar het zou wel kunnen. Ons mupke had met 4,5 maand zijn eerste twee tandjes dus het kan wel. Die poep ruikt heel zurig..

7. Tante29

Tante29 Bekend lid

Apr 29, 2008
    656
    0
    0
    Ik heb inmiddels een arts gebeld en daar zeggen ze ook een buikgriepje.
    Als het niet vanzelf over gaat, moet ik donderdag even langskomen. Tenzij ze koorts krijgt, dan eerder.

Mijn dochtertje heeft er zelf trouwens weinig last van, maar ik vond het er zo vreemd uit zien.

Ze is ook echt aan de dunne, want normaal poept ze om de dag en nu de hele dag haha.

Bedankt voor jullie antwoorden. Enne..ik ben benieuwd of er binnenkort een tandje doorkomt??

8. Tennes

Tennes Niet meer actief

Mijn zoontje heeft precies hetzelfde! Ik zit ook vol spanning af te wachten of het weer normaler wordt. Want hij krijgt ook luieruitslag. Maar ik heb ook al gevoeld en gekeken maar ik zie niets wat op een tand lijkt. Ik heb het CB gebeld, maar die zeiden dat de ontlasting heel veel verschillende samenstellingen kan hebben en zolang er geen koorts is, is er niets aan de hand. Maar eh, de gouden tip voor minder luiers....ik houd me aanbevolen!

9. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

Jan 14, 2008
    3,291
    1
    36
    haha, ja hier poept mevrouw rustig 3 keer op een dag! Ik doe overdag de meest goedkope luier om vond ze voor minder dan 4 euro per pak bij de Plus, :D en 's nachts een pamper. Omdat ik haar toch meer moet verschonen (soms al na een uur) dacht ik ik ga niet telkens een dure luier weggooien!

En tante 29, succes met de kleine, misschien is t snel weer over! De tandjes bij onze dochter kwamen redelijk vlot, had ze nog niet verwacht. wat je wel zag was een soort bobbels (als je van boven keek) dan kon je wel zien ja dar moeten er gaan komen, maar er zat nog een randje op en zo, je zag verder nog helemaal niks van witte puntjes. Nu haar tandjes door zijn heeft ze opeens veel vastere ontlasting, vorige weel juist héél dun!

Succes!

10. Tante29

Tante29 Bekend lid

Apr 29, 2008
    656
    0
    0
    Hier nog steeds hetzelfde. Gisteren de huisarts gebeld, moet het nog even aankijken (omdat Sam er zelf weinig last van heeft). Als het na het weekend nog niet over is, moet ik even langs komen met Sam.
    Hij denkt aan een virusje.

Share This Page