verkeerd schema baby 5,5 maand?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door BellaDonna, 23 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BellaDonna

5 feb 2010
    16
    0
    0
    Timboektoe
    Hallo dames, ik heb t gevoel dat ik iets verkeerds doe en wil graag wat advies. Ben speciaal hiervoor weer online gekomen op deze site,denk dat ik hier wel goed zit.

Ik zet de schema even hiero en willen jullie kijken of dit een goed schema is en of ik wat anders kan doen?

De tijdens verschillen wel eens maar vaak is de schema:

08uur borstvoeding daarna weer even slapen tot ongeveer 10 uur
    Daarna aankleden,insmeren(ivm eczeem) en dan eventjes spelen en in de box.
    Om 11 uur krijgt ie borstvoeding maar ik merk dat dit niet genoeg is en geef daarna een flesje nutrilon bij van 120 die hij niet helemaal opdrinkt.

11.30slapen. Vaak tot 14.00u maar ook dagen dat ie tot 13uur slaapt.
    14.00uur borstvoeding en flesje 120cc
    Dan gaat ie in de box, spelen met mama of papa
    15.00uur slapen tot ongeveer 16.30uur
    17.00uur borstvoeding en flesje 120cc welke dus niet opgaat.
    Dan in de box.spelen. En rond 18.00 is ie heel onrustig en gaat ie huilen.niets is goed.ik doe m dan vaak in slaap wiegen en dan slaapt ie een half uurtje bij mij op schoot.
    Tussen 19.45 en 20.00uur borstvoeding en flesje 150cc.
    20.30 insmeren met crème, pyjama aan, slaapzak en in bed.
    23.00uur wordt ie wakker voor zn laatste flesje voor de nacht. Dan krijgt ie 180cc en geen borstvoeding. Dan slaapt ie de laatste tijd tot ongeveer half 4 snachts en gaat dan huilen. Soms zelfs eerder. Ik geef m dan borstvoeding en anderhalf uur later meldt ie zich weer. En zo gaat dat verder.

Hij heeft n paar x 'doorgeslapen' tot 5 uur of 6 uur maar dit doet ie niet meer. Ben echt heel moe door de nachten,vooral als ie rond 3 uur wakker wordt. Ook ben ik nog niet begonnen met groente omdat ie eczeem heeft en daarmee wilde wachten..
    Hij krijgt sinds paar weken Pepti van kinderarts, die ik dus combineer met borstvoeding.dit is tijdelijk tot we weer een afspraak bij kinderarts hebben eind januari.
    Wie kan mij helpen? Doe ik iets verkeerd?

Alvast bedankt

2. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat mij opvalt is dat hij kort wakker is tussen de slaapjes 1,5 uur begrijp ik dat goed? kan hij overdag niet wat meer wakker zijn en wat vroeger op in de ochtend?

3. BellaDonna

5 feb 2010
    16
    0
    0
    Timboektoe
    Ja dat klopt.soms is ie zelfs 1 uur wakker en dan denk ik dat ie moe is (gaapt en beetje jengelen) dat ik m dan weer in bed leg. Hij slaapt dan niet meteen in maar blijft wat spelen in zn bedje. ik denk dat ik nog vast zit in zn schema van rond 3 maanden..

4. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Ons schema is als volgt;
    7 uur bv
    7.30-10.00 slapen
    11.00 bv en daarna 1 stuk fruit of potje fruit
    12.00 dutje van half uurtje
    13.00 groente 1 potje of 2 ijsblokje groente met een paar schepjes yoghurt na..
    14.00-17.00 slapen
    17.00 bv
    18.00 bordje pap 60-90 cc, vaak ook nog wat sabbelen op een korstje brood
    19.30 bv
    En dan gaat ie de nacht over....

Misschien is een paar schepjes pap/rijstebloem door zijn laatste fles een idee zodat hij de nacht overgaat. Dat is wat voedzamer :) Maar misschien is het ook net als hier een sprongetje en gaat hij binnenkort weer doorslapen?

5. BellaDonna

5 feb 2010
    16
    0
    0
    Timboektoe
    Dankje kiraa. Ik heb rijstebloem geprobeerd,maar hierdoor lijkt ie juist wakkerder van te worden snachts. Misschien verwacht ik daarmee te snel resultaat? Ik heb het niet dagen achter elkaar geprobeerd'maar 1 of 2 dagen

6. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Misschien net als mij een bordje pap en daarna de fles geven? En ik doe mijn zoontje 's avonds in bad, klein bodempje water en dan spartelt ie het hele bad door. Word ie lekker moe van en helpt hier ook zeker om lekker door te slapen :)

7. BellaDonna

5 feb 2010
    16
    0
    0
    Timboektoe
    Ik doe m 1 x in de week in bad ivm eczeem, dus dat gaat niet lukken helaas. Kga morgen idd bordje pap proberen.

8. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Het kan zijn dat ze door vastere voeding juist meer wakker worden. Hoeveel kv krijgt hij totaal op een dag? En kan je een beetje inschatten hoeveel er nog uit je borsten komt? (Beetje rare vraag haha maar kolf je wel is ed? heb je er enig idee van?)
    En hoe zwaar is je zoontje?

9. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Druk te snel op enter, want mijn kleine is ook 5,5 maand en ook een slaapkopje, maar heeft wel genoeg aan 6 voedingen op een dag en slaapt ook s nachts door. Ze is alleen s nachts wakker als ze overdag te weinig drinkt of als ze het koud heeft.
    Nu is een nachtvoeding op deze leeftijd nog heel normaal hoor. Maar na anderhalf uur weer komen vind ik snel en pittig..

10. BellaDonna

5 feb 2010
    16
    0
    0
    Timboektoe
    Hi, binnenkort begin ik met vaste voeding. Hoeveel kv hij op een dag ongeveer krijgt is ongeveer 500-600ml. Qua borstvoeding zou ik echt niet weten, bij mij lukt kolven niet zo goed. Met borstvoeding is mn zoontje al na een paar minuten klaar na 1 borst. Geef m dan flesje erna en drinkt ie ongeveer 100 ml,soms meer en soms minder.
    Is een paar weken geleden dat ie voor het laatst gewogen is,maar ik schat m nu zeker ruim 8 kilo.
    Hij spuugt ook veel de laatste tijd vind ik. Vooral na zn flesje.komt volgens mij omdat pepti wat dunner is.

11. BellaDonna

5 feb 2010
    16
    0
    0
    Timboektoe
    Heeft iemand nog advies

12. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Waarom geef je niet beide borsten? Ik denk dat je productie echt op het minimale zit op deze manier,zeker in combi met zoveel kv.

13. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    Wat is je vraag precies? Want wil je volledig borstvoeding geven? of wil je dat hij doorslaapt?? of is je vraag iets anders? En heeft je kind een allergie of begrijp ik dat verkeerd?

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zo te zien ben je vrijwel afgebouwd met al die flessen kunstvoeding. Is dat wat je wilt?
    Waarom geef je maar één borst per voeding? Beter is om gewoon 2 borsten aan te bieden en je kind op verzoek te laten komen. Is je kind na 2 borsten nog niet tevreden, dan geef je gewoon een derde en vierde borst.

Als je pepti geeft, eet je dan zelf ook wel hypoallergeen?

15. BellaDonna

5 feb 2010
    16
    0
    0
    Timboektoe
    Ik geef beide borsten per voeding.ik bedoelde dat ie na paar minuten klaar is na 1 borst en daarna de andere krijgt en ook na paar minuten klaar dan. Ik at zelf niet hypo-allergeen, dat hoefde niet volgens de kinderarts... Maar ben sinds kort zelf gestopt met noten en ei,mn zoontje zou hier allergisch voor zijn na een bloedtest. Maar volgens de kinderarts zijn die testen niet betrouwbaar onder de 4 jaar.

Ik wil borst en flesvoeding gaan combineren,maar volgens mij doe ik het helemaal verkeerd door gelijk na borstvoeding een flesje na te geven? Is een beetje ingeslopen nadat ik vaak van mensen in mn omgeving hoorde dat ie niet genoeg zou krijgen van alleen borstvoeding.. Weet t allemaal niet meer eerlijk gezegd

16. BellaDonna

5 feb 2010
    16
    0
    0
    Timboektoe
    Ik ben paar dagen geleden weer begonnen met rijstebloem in zn laatste flesje en zie dat ie uitslag in zn hals, nek en wangen heeft gekregen. Kan dat door rijstebloem komen?

17. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.060
    2.201
    113
    Brabant
    Wil je de bv afbouwen? Wil je een schema? Of heb je vragen mbt allergie?

Als je de bv niet wil afbouwen zou ik als de wiederweerga gaan aanleggenaanleggenaanleggen.
    Tijdens de dipjes hier kwam ze vaak elk uur, vooral snachts. Is geem teken dat je te weinig hebt, maar gewoon een teken dat je baby het goed regelt.

18. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Ik denk dat je bv enorm is terug gelopen door de flesjes sowieso.. Flesje is namelijk veel makkelijker dat uit de borst drinken voor een baby dus hij weet nu wss dat als hij de borst los laat, hij daarna een makkelijk flesje krijgt.. En jouw productie loopt achteruit omdat je lichaam denkt dat je kindje niet meer zoveel nodig heeft.. Ik weet niet of je er nog de tijd en energie in wil steken om je productie weer op te schroeven maar dan moet je dus weer vaak gaan voeden en bijvoorbeeld 4 x de borst aanbieden ipv 2 keer per voeding.. En de uitslag zou kunnen komen van de rijstebloem... Heb je nog meer dingen anders gedaan?

19. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Als ik jou was zou ik een keuze gaan maken.
    Of proberen weer meer bv te gaan geven, en gewoon een paar weken er voor uit trekken om het weer op te gaan krikken. Zoveel mogelijk huid op huid contact, bij elk teken aanleggen en de kv minderen en stoppen.
    Ik vermoed wel dat je ook misschien dan je melk producten moet schrappen om zeker te zijn dat hij goed tegen je melk kan (maar er zijn vast moeders hier die bv geven en weten hoe dat zit, want daar weet ik niets vanaf)

Want met 500cc kunstvoeding ben je nu aan het afbouwen, als je dat wilt kan dat ook, maar dan moet je meer kunstvoeding gaan bij geven. Want vermoedelijk heeft de kleine gewoon nog honger s nachts.

20. BellaDonna

5 feb 2010
    16
    0
    0
    Timboektoe
    Bedankt voor jullie reacties

Deel Deze Pagina