Tips? Regeldagen en toeschietreflex

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Ago, 2 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Ik geloof dat ik in een paar regeldagen beland ben. Ons mannetje heeft vaker honger. Echter is hij dan aan de borst enorm onrustig/ontevreden, daardoor komt mijn toeschietreflex niet op gang (ondanks het gebruik van de neusspray trouwens...) waardoor het nog allemaal langer duurt. Gisteravond een totaal overstuur kindje die honger had en geen melk eruit kreeg. Vervolgens maar gekolfd en dat per fles gegeven. Maar ja, dat is natuurlijk niet de manier...

Probleem is denk ik zelf; dat de borsten nu leger zijn, normaal krijgt hij voordat het toeschietreflex er is, altijd wel wát melk eruit. Nu is dat dus niet zo. Maar wat moet ik hier nu aan doen?

Ik had wel bedacht dat ik voordat ik hem aanleg vast wat kolf tot het toeschietreflex er is, maar dan is hij zo onrustig en ontevreden, (lukt me niet om te kolven met hem op schoot) want hij is echt gewend om nadat hij uit bed gehaald is, meteen te mogen drinken, dat hebben we altijd zo gedaan.

2. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Niemand?

3. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

17 jul 2012
    804
    0
    0
    Misschien met de hand een beetje kolven? Hier scheelt het als er maar een druppel aan de tepel zit al, dan begint ze met volle kracht en goede moed weer te drinken ;)

4. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Lukt t opwekken van de TSR wel met kolven?? Dan zou je misschien één kan kunnen kolven, en hem aan de andere kant aanleggen zo snel je de tsr voelt.

Ik heb op regeldagen alleen problemen als ze binnen het half uur weer wil drinken.

Nog even een idee... Kan het zijn dat je ongesteld moet worden? Dat kan het namelijk ook verklaren!

5. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Het blijkt idd de menstruatie te zijn. Deze heeft zich vandaag weer aangekondigd. :) Borsten zijn ook meteen weer voller dus dat zal het wel geweest zijn!

Deel Deze Pagina