Dit las ik op internet over de diane pil: Welke voorzorgsmaatregelen moet u nemen ZWANGERSCHAP U mag dit middel NIET gebruiken tijdens de zwangerschap of als u binnenkort zwanger wilt worden. Als tijdens het gebruik van dit middel de menstruatie wegblijft, is dat reden om te controleren of u misschien zwanger bent. Gebleken is dat het innemen van de pil schadelijk is voor de ongeboren vrucht. Het kan de mannelijke geslachtskenmerken van een jongetjesbaby vrouwelijk maken. Als u graag zwanger wilt worden en stopt met dit middel, is er geen enkele reden om nog een aantal maanden te wachten met zwanger worden. De hormonen uit dit middel zijn namelijk binnen twee dagen uit het bloed verdwenen. Sommige artsen adviseren één gewone menstruatie af te wachten voordat u zwanger wordt. Dit heeft te maken met het feit dat dan de datum van de bevruchting en dus de 'uitgerekende' datum beter is te bepalen. Ik slik deze pil deze maand dus weer even omdat mijn vriend en ik een midweek naar Centerparcs gaan en ik dan niet ongesteld wil worden, maar dit wist ik niet! Oppassen geblazen dus.
Ben wel blij met dit bericht.. ben helemaal niet bezig met zwanger worden, misschien zelfs wel onvoorzichtig nu omdat ik met mn hoofd niet bezig was met zwanger of niet of hoe en wat. Ben ruim 2 jaar geleden mijn zoon verloren en was dus weer aan de pil, heb een vriend in denemarken en kwam er pas daar achter dat ik vergeten was een nieuwe strip pillen mee te nemen, dus en ongi daar.. gets.. en anderhalve week te laat met het starten van een nieuwe strip. Geen idee of er een kans is dat ik zwanger ben, maar ga dus niet aan een nieuwe strip beginnen voor ik weer ongested ben geworden.