Hallo, 2 dagen geleden heb ik een test van Clear blue gedaan, deze gaf aan dat ik 1-2 weken zwanger ben. Ik lees overal dat ik daar 2 weken bij op moet tellen? Ik heb altijd de pil geslikt en de laatste maanden ben ik niet ongesteld geweest omdat ik de pil altijd door slik. Ik had dus geen stopweek. Op 1 oktober ben ik gestopt met de pil en ik had natuurlijk nooit verwacht dat het zo snel zou lukken, superleuk! Op 18 oktober heb ik nog een early test gedaan van de kruidvat. Deze was negatief. Kunnen jullie iets zeggen over de datum vanaf wanneer ik zwanger ben? Als dit inderdaad 1-2 weken is, kan ik nog wel even wachten met bellen naar de verloskundige. Als het 4 weken is, ga ik denk ik volgende week bellen. Groeten Nine
Hallo Nine, Ten eerste gefeliciteerd met de zwangerschap! Ik neem aan dat je na het stoppen met de pil, wel een bloeding hebt gehad. Ik zou de eerste dag van die bloeding aanhouden als start van de nieuwe cyclus. Meeste vrouwen hebben 14 dagen na de eerste dag van de laatste menstruatie de eisprong. Dus dan weet je ook ongeveer vanaf welke datum je zwanger bent. Je hoeft niet gelijk te bellen naar de verloskundige. De eerste afspraak is meestal rond 8-9 weken. Dus als je volgende week belt ben je vroeg genoeg. Goede zwangerschap toegewenst! Groetjes Monique
Als je 2 november 1-2 weken zwanger bent, dan ben je uitgaande van 2 weken geleden, rond 19 oktober zwanger geraakt. Succes! Groetjes Monique