hey, ik heb even een vraag, hoe maak je de wasmachiene schoon? iedere keer als ik was vind ik dat het er niet fris uit komt. als je de was er een paar dagen in laat zitten gaat het stinken, nou zo ruikt mijn was dus ook maar dan in een lichte vorm.. maar ja nog niet lekekr fris dus. ik had gehoord dat je schoonmaakazijn ervoor kon gebruiken, maar hoe moet dat dan, gewoon in t bakje waar je de wasmiddel in doet.. of juist in die voor de wasverzachter? of ben ik nu gewoon heel erg dom... liefs gaby
He! Ik had dit van de week ook al...En dan vooral de voetbalshirts van mijn vriend roken ernaar. Volgens mijn moeder kon het komen doordat je de veel wasmiddel gebruikt maar dat had ik naar mijn idee niet gedaan. Dug ik lees even mee
Ik doe het met gewone blanke azijn. Het schijnt ook te kunnen met een vaatwastablet in het zeepbakje. En dan op 90 graden.
Een lege was of een was met een paar poetsdoeken ofzo op 90 graden wassen met een flinke scheut azijn. Ik zou het om schoon te maken in beide bakjes doen, als wasverzachter doe ik 't uiteraard in 't wasverzachter bakje. Als je dit eens in de maand ongeveer doet, dan ontkalk je je wasmachine en spoel je resten zeep in de machine en in de slangen weg. Daarna nog met een doekje met sop je rubberen ringen schoonmaken, je laatje eruit halen en schoonmaken en lekker even open laten staan. Bij mij stinken mn mans werk kleren ook nog na het wassen, hij is bakker en de kleren ruiken gewoon naar bakkerij, ze worden ook niet "schoon" ze zijn gewoon te vies, maar mn andere was ruikt altijd heerlijk fris.
Ik heb net deze week een soort reinigingszakje in het bakje gedaan waar normaal de waspoeder in komt. Reiningszakje gekocht bij een elecrowinkel. Wasmachine op 95 graden gedraaid zonder voorwas en volgens mij komt alles er nu frisser uit. Gaat er om dat oude zeepresten e.d. door de hele wasmachine nu weg zijn + kalkaanslag. Ook heb ik op afvies van hem het filter eens nagekeken. Succes ermee!
hier gaf de monteur het advies om de machine gewoon een keer leeg op 90 graden te laten draaien.. hiermee gaan de zeepresten eruit.. en maar een heeeel klein beetje zeep gebruiken bij het wassen.. schijnt dat wij nl-ers te veel zeep gebruiken
Hier gaat er inderdaad ook heel veel zeep doorheen... Het zit tussen m´n oren, dat weet ik, maar ik blijk denken dat mijn was schoner wordt met veel wasmiddel.
Hier gooi ik altijd bijna een hele fles schoonmaakazijn in alle bakjes en dan op 90 graden aan zetten. Ook gebruik ik geen vloeibaar wasmiddel meer. Hier zit olie in die een laagje in je wasmachine achter laat. Vooral als je teveel gebruikt kan dit problemen opleveren. Het gaat stinken of je krijgt van die gekke grijze vlekken in je was. Ik gebruik nu poeder en maar de helft van wat er volgens het pak bij zou moeten en dit gaat een stuk beter.
Hier stinkt hij nooit! Deur sta altijd op een kiertje en als de was klaar is gelijk eruit. Eens in de 2maanden wasje op 95 en schoonmaakazijn en dat ding onderin leeg laten lopen. Geen problemen hier hoor!!
Ja dat is flink teveel! Je kan vaak toe met de helft van wat ze op de verpakking schrijven! Ik gebruik een half schepje waspoeder ( Want dat is beter voor je wasmachine, vloeibaar laat veel resten achter en is erg slecht voor 't millieu ) en een half dopje wasverzachter. Voor werkkleren/poetsdoeken of ondergoed ( Ik voel een schimmel opkomen dus wil even geen wasverzachter in mn ondergoed ) gebruik ik een scheut azijn in 't wasverzachter laatje.
nou ik heb een fles schoonmaakazijn in t bakje gedaan en hij staat nu te draaien op 90 graden.. maar jeetje wat stinkt dat.. denk dat als die klaar is dat ik hem nog een keer aanzet en dan met een vaatwastabletje ofzo.. gewoon even voor de geur haha
Die geur is straks gewoon weg hoor, van het azijn! Als je het door je was doet ruik je het daarna ook niet meer
er is nu een redelijk nieuw middel op de markt Groenland wasmachinereiniger Groenland wasmachinereiniger ik vond het wel goed werken.
bij de action heb je trouwens ook azijn met een geurtje, zoals met eucalyptus citroen en lavendel. ideaal! by the way niet je koffiezetapparaat mee reinigen, had ik een keertje gedaan en las pas later dat het er niet voor bedoeld was ieuw mijn koffie smaakte weken lang nog naar citroen