Baby ruim 2 mnd en 4 voedingen..?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Miranti, 8 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Hallo,

Onze kleine jongen is nu ruim 2 maanden oud, 10 weken. Ik voed op verzoek en kom sinds een week ofzo op maar 4 voedingen per dag uit, soms 5. Is dit niet te weinig? Hij slaapt ook regelmatig de nacht door.. Moet hij niet meer voeding hebben?:(

2. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ja dat is wel wat weinig. Is hier met een kindje van 15 weken zeker het dubbele. Kun je hem overdag extra aanleggen? Dus niet altijd op zijn verzoek, maar 1-2 keer per dag ook op jouw verzoek?

Heeft hij een speen of is het een duimzuiger? Hierdoor kun je natuurlijk hongersignalen missen.

Maar ja als hij echt niet meer wilt en wel goed groeit en voldoende plast...je kunt hem moeilijk dwingen. Of het heel goed is voor je productie....( misschien voor jezelf extra kolven op de dag)

3. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Mijn oudste deed precies hetzelfde. Heerlijk was dat Ze kreeg 's morgens om 7 uur haar eerste voeding en om 19 uur haar laatste. Ze sliep de hele nacht door.
    Ze was tevreden, vrolijk en groeide goed. Dat zijn de dingen waar je op moet letten.
    Plast hij genoeg? Is hij tevreden? Groeit hij goed? Dan is het geen probleem lijkt mij.

Mijn oudste was overigs de enige die het zo deed. Haar jongere zusje en broertjes kwamen veel vaker.

4. G83

G83 Bekend lid

29 dec 2014
    524
    3
    18
    Mijn dochter van 2 mnd heeft heb dubbele aantal voedingen (afgekoft ca 1000 cc) Maar het is natuurlijk op verzoek. Dus als hij voldoende natte luiers heeft en doet het verder goed dan is het prima.

Het kan ook zijn dat hij volgende week weer bedenkt dat hij er een paar voedingen bij wil.

Deel Deze Pagina