Wazo 1 week voor ingang verlof aangevraagd is dat probleem?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door bloempje1983, 27 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloempje1983

18 jun 2011
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste heer/mevrouw,

Vandaag is officieel mijn verlof ingegaan.
    Nu vertelde mijn werkgever dat zij bij de aanvraag voor mijn
    verlof ervoor gekozen hebben om de wazouitkering direct door het uwv aan mij uit te laten betalen in plaats van dit via hun te laten verlopen.
    Op zich prima.

Maar nu kreeg ik dus vanmorgen een brief van uwv dat mijn werkgever mijn verlof heeft aangevraagd op 20 nov voor ingang de 27ste nov.
    Ik had op de site van uwv gelezen dat dit max 4 weken en minimaal
    2 weken voor ingang van het verlof moet worden aangevraagd en heb dit ook meermaals aangegeven bij mijn werkgever.
    Mijn vraag is dan ook levert het nu een probleem op voor mijn uitkering dat het slechts een week voor ingang van mijn verlof is aangevraagd?

En dan mijn tweede vraag. In de brief staat dat er 8 weken na de aanvraag datum beslist wordt of de uitkering wordt toegekend door het uwv. Moet ik er dan dus nu van uitgaan dat ik tot
    die tijd in elk geval geen salaris/ uitkering ontvang aangezien de uitkering dus niet via mijn werkgever loopt maar direct naar mij persoonlijk gaat?

Ik hoop dat jullie antwoord hebben op mijn vragen.

Alvast bedankt.
    Jaqueline

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste bloempje1983,

Je werkgever heeft je verlof een week voor de ingangsdatum aangevraagd. Je wilt graag weten of dit voor problemen gaat zorgen met betrekking tot je betalingen. Ook wil je graag weten of je 8 weken moet wachten tot dat er een besluit is genomen.

Dat je werkgever het verlof maar een week voor de ingangsdatum heeft aangevraagd, levert voor jou geen problemen op. Als de betalingen van het zwangerschapsverlof direct naar jou worden overgemaakt, dan krijg je binnen 4 weken na het begin van het verlof een eerste betaling. Daarna wordt het zwangerschapsverlof iedere week achteraf betaald.

De beslissingstermijn van 8 weken die in de brief wordt genoemd is de wettelijke termijn waarbinnen het UWV een beslissing moet nemen. Het UWV streeft er echter naar om binnen 4 weken een beslissing te nemen. Als er binnen 4 weken nog geen definitieve beslissing is genomen krijg je de betalingen in eerste instantie op voorschotbasis.

Ik wens je een fijn verlof toe.

Met vriendelijke groet,

Folkert
    url=www.uwv.nl/webcare]UWV Webcare Team[/url]

3. bloempje1983

18 jun 2011
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hartelijk dank voor het snelle en duidelijke antwoord.

Jaqueline

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Graag gedaan!

Deel Deze Pagina